نقش پژوهشهای دانش آموزی در نهادینه کردن پژوهش در دانشگاهها
فرمول نویسی ، اصلیترین بحث در یادگیری علم شیمی است که در تغییرات کتب هر ساله کمرنگتر میشود.
`سید محسن موسوی` ، دبیر شیمی اداره آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار «پژوهشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، با بیان این مطلب افزود: به علت نبود یا کمبود امکانات آزمایشگاهی در ایران دانشآموزان در فعالیتهای علمی آزمایشگاهی به خصوص علم شیمی ضعیف هستند.
این کارشناس ارشد شیمی معدنی در ادامه افزود: کاهش تعداد کتب و تخصصی شدن آنها گامی مؤثر در جهت آمادهسازی دانشآموزان برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد علاقه آنهاست، اما کم کردن حجم کتب شیمی به خصوص حذف شیمی آلی در دبیرستان برای آن دسته از دانشآموزانی که علاقمند به تحصیل در شیمی هستند، مشکل آفرین خواهد شد.
موسوی خاطر نشان کرد: پژوهشهای دانشآموزی در نهادینه کردن پژوهش در دانشگاهها تاثیر بسزایی دارد و ایجاد زیربنای مناسب پژوهش و تحقیق در گرو برنامهریزی مناسب و تخصیص کافی اعتبار به بخش پژوهشهای دانشآموزی است.
مدرس شیمی دانشگاه پیام نور گفت: با توجه به این که توسعه علمی - آموزشی زیر بنای توسعه اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی ، فنی تکنولوژی و بطور کلی توسعه ملی و پایدار است، اگر آموزش و پرورش جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند، سایر مشکلات جامعه نیز حل خواهند شد. با این که برنامهریزی در آموزش و پرورش طولانی مدت است، اما پس از 12 سال پایهریزی اساسی ، نیروهای مستعد و توانمندی به بار مینشینند که سازندگان اصلی کشور هستند.
دبیر آموزش و پرورش همدان در ادامه تصریح کرد: سطح آموزشی در ایران در برخی رشتهها از جمله رشتههای علوم پایه قوی و در حد استاندارد است؛ اما در برخی از رشتهها از جمله زبان انگلیسی و عربی روش تدریس مناسب نیست که برای رفع این مشکل میتوان از کشورهایی که روش تدریس درستی دارند الگوبرداری کرد.
منبع:ایسنا
__دانش آموزان عزیز!
فکر میکنم بحث جالبی است. نظر خود را در این زمینه ارائه دهید. __
امتیاز: 0.00
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!