منو
 کاربر Online
973 کاربر online
تاریخچه ی: کارشناس اطلاعات و جهانگردی

در حال مقایسه نگارشها

نگارش واقعی نگارش:1


معرفی

متصدیان این شغل در زمینه امور اطلاعاتی ، جهانگردی و تسهیلات و توسعه خدمات جهانگردی فعالیت دارند و یا در زمینه آموزشی خدمات فوق ، عهده دار تهیه و تنظیم جزوه های درسی دوره های مختلف آموزشی و تنظیم و انتشار کتب تخصصی و تعیین مواد درسی و یا طرح ریزی هماهنگی اجرا و سرپرستی فعالیتهای فوق را عهده دار می باشند .



نمونه وظایف

الف ـ در زمینه امور اجرائی :
  • مطالعه در مورد مناطقی که از جهت ایجاد تاسیسات جهانگردی مناسب باشند .
  • اقدام در مورد اعطای پروانه آژانسهای مسافرتی با همکاری واحدهای ذیربط .
  • ارشاد شعب و نمایندگیها درمورد تشویق افراد ومؤسسات داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری درامر تاسیسات مورد نیاز جهانگردی کشور .
  • برقراری ارتباط با آژانسهای هوائی، دریائی و زمینی جهت فراهم آوردن تسهیلات لازم برای مسافرت به ایران .
  • برقراری ارتباط با مؤسسات بین المللی وسازمانهای دولتی و خصوصی حوزه ماموریت به منظور معرفی ایران و توسعه جهانگردی کشور .

ب ـ درزمینه امور آموزشی :
  • تعیین سطوح مواد درسی که باید دردوره های مختلف به محصلین شرکت کننده آموخته شود و همچنین نظارت برکلیه نشریات مرکز آموزش خدمات جهانگردی و اظهارنظر در مندرجات آنها.
  • مطالعه به منظور دایر نمودن دوره های آموزشی جدید مورد نیاز درجهت جهانگردی بخاطر کمک دربهره برداری بهتر از تاسیسات جهانگردی .



بازار کار

متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در:
  • وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی
  • وزارت امور خارجه
اشتغال یابند .



شرایط احراز

  • دانشنامه دکترا ،فوق لیسانس یا لیسانس دریکی از رشته های علوم اجتماعی یا علوم انسانی ترجیحا” علوم ارتباطات اجتماعی ، روزنامه نگاری علوم سیاسی ،اقتصاد بازرگانی ،عکاسی و هتلداری و آشنائی به یکی از زبانهای خارجی ترجیحاً انگلیسی یا فرانسه .
  • گواهینامه پایان تحصیلات دریکی از دوره های فوق دیپلم مربوط و آشنائی به یکی از زبانهای خارجی مرجحا” انگلیسی یا فرانسه و کسب تجارب لازم.


معرفی


متصدیان این شغل تحت نظارت مقام مافوق عهده دار مطالعه و بررسی و یا سرپرستی فعالیتهای مربوط درزمینه تهیه و تنظیم بودجه در وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی می باشند .

نمونه وظایف


  • تکمیل فرمهای تنظیم بودجه (بودجه جاری و عمرانی) با نظارت مقام مافوق .
  • بررسی اعتبارات درخواستی واحدها و اخذ توضیحات لازم از مسئولین امور در مورد بودجه پیشنهادی .
  • نگهداری حساب اعتبارات فصول مختلف بودجه و تهیه جداول مقایسه ای بودجه سالهای قبل .
  • پیش بینی درآمد و برآورد هزینه فعالیتها ،طرحها و برنامه ها .
  • اظهار نظر در مورد پیشنهاد واحدها برای استخدام از نظر مالی .
  • تهیه نمودار و آمارهای مورد نیاز و تجزیه و تحلیل آنها .
  • نظارت بر تعیین و تخصیص اعتبارات فعلی و ابلاغ آن به اداره کل امور مالی جهت اجرا .
  • بررسی و تهیه پیشنهادات اصلاحیه یا متمم بودجه درصورت لزوم .
  • تهیه بخشنامه های لازم برای راهنمایی های مسئولین واحدهای مرکزی و شهرستانی به منظور دریافت اطلاعات و آمار مورد نیاز .
  • شرکت در کمیسیونهای مختلف به منظور بررسی اعتبارات درخواستی واحدها و دفاع ازآن در مراجع ذیصلاح.

بازار کار


متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در :

  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
  • کلیه وزارتخانه ها،
  • مؤسسات،
  • سازمانها و
  • شرکتهای دولتی
اشتغال یابند.

شرایط احراز


دانشنامه لیسانس یا فوق لیسانس یا دکترا در یکی از رشته های گروه :
  • اقتصاد،
  • امور مالی و حسابداری،
  • امور اداری
  • مدیریت.


تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 13 اسفند 1384 [08:20 ]   3   سمیرا_عقیلی      جاری 
 سه شنبه 02 اسفند 1384 [10:18 ]   2   سمیرا_عقیلی      v  c  d  s 
 سه شنبه 02 اسفند 1384 [10:14 ]   1   سمیرا_عقیلی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..