منو
 صفحه های تصادفی
اختلالات اسیدی - بازی
آهن ربا چگونه کار انجام می دهد
سرطان پوست
هندوانه ابوجهل
خودباختگی
ایمنی با واسطه یاخته‌ای
کلی متواطی
آبادانی و شکوفایی اقتصادی در عهد صفوی
مجهول بودن تاریخ ظهور - امیر مؤمنان
هورمون
 کاربر Online
652 کاربر online
تاریخچه ی: فرهنگ

تفاوت با نگارش: 8

Lines: 1-10Lines: 1-29
 +V{maketoc}
 +__فرهنگ __مجموعه پیچیده ای است که در برگیرنده دانستنیها , ((اعتقادات)) ,((هنر))ها , ((اخلاق))یات ,((قانون|قوانین)) ,عادات وهرگونه توانایی دیگری است که بوسیله ((انسان)) بعنوان عضو جامعه کسب شده است.
-{FANCYTABLE(border=0)}
~W:80% ~cs:2 ف
هن چیست ؟
همیشه نامش را نیده ایم اما براستی به چه مناست ؟
ب
یائیم ب زبان ودمان منای کنیم . فرهنگ ما همن وه زندگی من و توت . همه آنچه بطور روزمره بکار می بریم و استفده می کنی یا ور می اندازی و می کنیم .
شم چور می اندیشید و چه ارزش هایی ا مترم می مرید ؟
هم
ه آنها معرف فرهنگ شما هستند. چرا که فرهنگ هر ملی نمیانر تمام وجود و هستی اوست .
س
یقه اش در انتاب کالاا نوع پوششی که می پسندد یا دشن می دارد هنرهایی ک بدان عشق می ورزد ، شعر و ابیات و فیلم و تئاتری که دوست دارد نگاه فلفی ی که ه هن می ناد دین ئینی ه دا ایبند است ، همه و مه در دایره فرهنگ قرار ارند .
حت
ی دلهره ها و اضطراباتی که ما ا در برگرفته است ، نگرانی ایی که ساس می کنم رس ، احساس شکست ها مقاوم های هفته درون ، حس بغض و کینه و م یا امی دلخوشی و آرام ، تمام این موارد نمادهایی از فرهنگ ه ملتی محسوب می گردد .
پس فر
هنگ نحوه بودن ماست ؛ مه نچه که هستیم .

ا
ر چنین است ، پس چرا نگران تهاجم فرهنگی هستی ؟
چن رهنگ دیگران ، همان نحوه زندگی و وشش و ارزش های دیگران ، می خواد خود را نچنان به م تمیل کند که ما و را فراموش کنیم .
رایطی ایجاد شده است ک م را به رها کردن زندگی و باورهای خودمان سوق می دهد . کسای از دیگر فرهنگ ه و مل های دیگر تلا می کنن تا ما و بسیاری دیگر از مردان ها از همه یا بسیاری از آچه هستند ، دست بردارند و و سوی کالاها ، ارزش ها ، هنرها و همه چیز جهان غرب کنند .

~|~ ~w:30%
س چه باید کرد
باید به هر آنچه می وام یا نمی واهم بیاندیشم . باید در همه ندیشه ها و باو ها و ارزش های و بنگرم تا ببینم که نکن از ری لید صرف یا حتی بی ی تأملی رای را در پی گرفته ا .
اید در همه زوایا وجود خویش اندیشید .
باید فرهنگ گذشتگان و اریخ یاکان خویش را به نظاره نشست ا حاصل دست رنج ایشا را ب بایی ادک ب حراج نذاری .
با
ید ......
بیاندیم و میراث خیش را بگریم و تحفه های بجا مانه از هزاره های این تمدن دیرین را قر نیم .
((
عریف فهنگ رشت های دانگاهی))
((توضیحا
ت دیری از فرهنگ))
~|~ ~rs:3 ((آنچه شم
ا ی پرید )):
در این خش ما سؤالاتی را که ینندگان و خوانندگان م مطرح می کنند ، بصورت متقیم کر می کنم .
اگ دوست دارید سؤالتان ا مه بینند ، برایمان بفرستی . ذکر کنی که سؤا ش س خودتان ا بدون ذکر اسم نمای داده شود .
م
ا تنها سؤاتی را ک حاوی توهین باشند و یا خارج از چارچوب های جمهوری اسامی بیان شده باشند ، ویریش واهیم نمود .
((ه
ر چه ما ن بدهید )):
</b>اینجا م فن شما و شیدن مست . این بار شما در مورد هر چیز فرهنگی و هر بحثی از یای رهنگ اظهار نر می کنید و ا گوش فرا می دهیم . قیه هم نرات شما ا وند ید و ناتی را خواهند گفت . R>بیمان فستید و از ادیه خود دفاع کنید . تجربه وی ست . یک بار هم که ه زیر بار حرف بقیه نروید و یدگاه خودتان را یان کنی . منظریم .
طبیعی
است که چرچوب های جهوری اسلامی رعایت خواهد شد مون حاوی توهین به اشخاص ویرایش خواهد شد .
((لطفا به ما گی
ر دید)) !!
ا دوست دایم بدایم شا نرات چی ؟ کجای ین بخش حال شما را به هم می زند
خ
لاصه کدام قسمت کار ما را کمی می توان تحم کرد ؟
ب
ظر شما ه کار کیم تا بیشتر ابل تحمل شویم ؟
ر چه خواستید ، عیان و آشکار بگوئید تا ذکر ش . از هر جایی که دلتان واست – البته در این خش !! – شکایت و گله کی . آنقدر بگوئید تا دلتان خک ود . ما منظری .

1.فرهنگ جهانی :
هان ب سرعتی شکف انگیز در ل تحول و تغییر ات . همه چیز از اتصاد و تکنولوژی تا لم و فهن و یست ر حال جابجایی ست .
می خواهیم
بنیم ک فرهنگ دچار چ تغییراتی شده است و می د .
ا در چیزی شبیه به دهکده جهانی زندگی می کنیم . پس سر در لاک خود نمی تان فرو برد . باید با چشمانی باز به همه سو نریست و مراقب بود .
حتی شاید تحول و
آری به صورتی مناسب ر جریان اشد که بتوانیم از آن بهره گیریم یا ر ن مارکت بجئیم .
باید آهنگ این قافله را دریافت . تنه آاهی است که ما را حفظ می کن و به پیش می راند . غفلت راه به جایی نخواهد برد .
اگر نانیم و نپسیم و نیاندیشیم طوفان از جایی که نمی شناسمش برپا خاهد شد و همه یز ما را خواهد برد .
اگر معتقدیم که فرهنگ م و دین دن ما ، یزی ای فتن دارد ، باید احال دیر امز دنیا را بانیم و عقیب کنیم ا بفهمیم که با چ کسی در ال سخن فتنیم .
• ((
بحث ها و تحلیل ها ))
• ((
شواهد و مواردی از دیگ سو ))
• ((
ولت مهم در دنیای عاصر )) ~|~ 2. جهان اسل :
م بخشی از جا اسلایم . چه بخواهیم و چه نواهیم چنین ست و ین هویت ماست . حتی آ کسانی که نمی پسندند ، چاه ی از قبول این واقعیت نارد .
م
ا هویتی مشترک و هزار و چهارصد ساله داریم که ما را ب دستاورهای زرگ و مهم به هم پیون می دهد .
چگ
ونه می توان غافل بود و ننست که بعی و ابن رشد یا فارای و لازهر همه و همه ما ا به هم متصل می کن ؟
همه یک قبله و یک آئین و یک پیامب
ر داریم و سیاری دغدغه های فرهنگی ما هم و و یکسان است .
براستی اوضاع
دیگر کشورهای اسلامی به چه ا ست ؟
آنها هم
تاج فرهنگی را حس می کنند ؟ آیا چه تصوری از گذشته فرهنگی خد رد ؟
کش
هی در حال تسعه ماند مالی و ندونزی چه رخوردی هجوم شتابان فرهنگ رب دارن ؟
عرب ها
ی خلیج فارس با ثروت فراوان خود ، چه راههایی برای تابل با نابسامانی های فرهنی ادییده اند ؟ آیا اصولا این نیا ا حس کرده اند ؟
د
انگاه و زه هی یی ا آموزش و پر و هنر مندا آنجا ه چه می ادیشند ؟
آی
ا بوسنی مسلمان و از جنگ در آمه هم ی نیازها را حس می کد ؟
آفر
یقائی ه ، نظیر لیبی و مصر و مراکش در چه حالی هستد ؟ بی نیاز به توسعه و پیشرفت با دغدغه حفظ فرهنگ خد گونه جمع می کنند و به چه می اندیشند ؟
ب
یائیم چشمان خود را بدان سو بگشائیم .

((آشنای با کشوهای اسلامی ))
• ((فرهن
این جوامع ))
• ((
تحولات مهم معاصر در آنا ))
• ((
وعیت قتصادی ))
((نقشه های تفکیکی این کورها ))
• ((تار
یخ ن سلام ))
•((http://al-durra.roshd.ir|
دربار لسطین))

~|~
3. ملل همسایه :

شما اهل کجایی ؟ بغل دستی ا را می ناسی ؟
می دانی که ملت های مسای تو ، تاریخ و درد و دشواری هایی همنند ما دارد ؟
چرا
ا نام شهرهای رپا و آمریکا را بسیار بتر از راف خودمان ی شنایم
?غفلت از خو
د و از همه آنچه در پیرامون م می گذرد ، یر شده است . م تی دغدغه های ن همایه کنار مرزی مان را هم نمی دانیم . برای م همه نه یگانه ند، یا شاید دشمنی خونخوار و ظالم .
انگار ح
ق تاریخی م ا آن پیرمرد عرب یا آن جوا اکستانی آ مادر ارمی دزدیده است .
براستی مموعه ای این چنین گسیخته و مفق چگونه می واند نگران منافع مشترک خو باشد ؟
هم
ه ای لت هی همسایه ا حدودی و هر کدام تا درج ای به نوی ، نگران فرهنگ ویند. ا سختی میشت اصاد جهانی در فشارند و در حال تقلا ، که راهی ب سوی جهان توسعه افته بگیند .
چرا از تجر
به های مشترکمان غافلیم ؟ آیا وق ن نرسیده ات که لتی ه ود بیئیم و نهی ه آن سوی یار بیافکنیم

کش
وهایی که با نها مرز شتک در خشکی داریم :
1. ((ار
نستان ))
2. ((آذربا
یجا ))
3. ((
را ))
4. ((ترکی
ه ))
5. ((ترک
منتا ))
6. ((پ
اکستان ))
7. ((ا
غانستان ))

• کشوره
ایی که با آنها مرز آبی شترک داری :
8. ((گ
رجستا ))
9. ((
روسیه ))
10. ((کویت ))
11. ((بحری
ن ))
12. ((
طر ))
13. ((
مارات متحده عربی :
14. ((عربستان ))
15. ((قزاقستان ))

• ((نقش
ه های فکیکی نطقه ما ))
((رخدادهی مهم این منطقه در دوره معاصر ))
• ((
وعیت اقتصادی ین کشوره ))
((اوع فرهنگی این کورها ))
• ((
تیخ کشورهای همیه ))

~|~
4. یرا ما
م ایرانی هستیم . ورث تدی ر با تاریخی دیرا . گذشته ای درخشان و فرهنگی زرگ و دانشمندانی گرانقدر . اما امروز در وضعیی که می واند بتر از ای اشد و دوست داریم تا به اق هی فراتر دست یابی . ایکه چرا ذشته چان درشا گشتیم یا به ه علت اروه در ای وع و الیم سؤا بسیاری از ماست .
ما تا بدرستی گذشت حال خو راشناسیم نمی توانیم برنامه درست برای آینده خویش برنامه ی بیا فنیم .
اینکه چگو
ه باید به پیش رفت ، کدامین خطا را باید راقب بود و بسیای ؤات دیگر ، تنها و تها بعد از ناخت درست کل ود ممکن ت .
ر چه رربایسی تعارف ، کمتر در کا م دخالت نماید ، و هر ه بتوانیم تی دردها و ناشایست های خویش را بشکافیم و فهم نمیم ونب و ابعاد بیتری برایمان ون خواهد شد .
بسیا
ری نکات و جنبه ا ر می وان در نظر آورد . ما این نکات و جنبه ا را مطرح رده ایم . م چ نکات دیگری به نظرتان می ید ؟

أ‌- ((
اطلس تایخی یران ))
ب‌- ((اوام ایرای ))
ت
- ((http://Offmusic.roshd.ir|مویقی سنتی ))
‌-((http://www.iran.roshd.ir|بناهای تاریخی ))
ج‌- ((http://mandegar
.roshd.ir|چهره های ماندگار))
ح‌- ((بزرگا
انقلاب ))
• ((|http://rajaee.roshd.ir|ش
هید ایی))
• ((http://shahidchamran.com|ش
ی چمران ))
• ((شه
ید ((http://bahonar.roshd.ir|باهنر))
خ‌- ((
تاریخ یا ))
د‌- ((
فرهنگ جبهه ))



ران،پارک اهضهر یک رو ممولی ~|~ ((رهنگ مرو ایرا از دید ن))
به نظر شما در مورد فرهنگ امروز ایران چه می وان گفت ؟
o هر چ
ه نرتان ی رسد بایان بفرستید . م یا همان را ارائه خواهیم اد .
طبیعی
است ه چارچوب های مهوری سلامی عایت خواهد شد ما طفا شما خودتان را سانور نکنید . بگذارید م هم نظر شما ر ببینی . شاید اواع نقدر ا هم بد نباشد !!

o ما
ر ورد هر طلب خواهیم گفت ه ِی آنرا ویرایش کرده یم ی خیر . اتمالا است خواهیم گف ب ملب ا دس بزنیم الام وهی نمو . ی تانید امتحانمان کنید . چطر است ، ها
5. ((سایت هایی که ما پیشنهد ی کنیم ))
6. ((م
موعه ی رایاه ی ه م پیشنهاد می کنیم))

7. ((رش
ت ای مرتبط ))
أ
- مه شاسی
o ((آشنایی
با رشته ای دانای رتبط))
o ((مو
وعات ربو در شبکه رشد ))
o ((
انمن لوم جتماعی))
ب‌- روانناسی
o ((
شایی با رشته هی دانشگاهی مبط ))
o ((موضوعا
ت مربوطه در شبکه شد ))
o ((
انن رونشاسی))
ت‌-
جغرایی انسانی
o ((آشن
ایی ا رشته های دانشگاهی مرتبط))
o ((موضوعات مربوطه در شب
که رشد ))
o ((انجمن جغرافیا
ی اسانی ))
ث
- تاریخ
o ((آشنایی
با رشته های دانشگاهی مرتبط ))>o ((موضوعات مربوطه در شبکه رشد ))>o ((انجمن تاریخ))>ج‌- اقتصاد >o ((آشنایی با رشته های نگاهی مرتبط ))
o ((موضوع
ات مربوطه د شبکه رشد ))
o ((انجمن اقتصاد ))
ح‌- الهیات
o
((آشایی با رشته های دانشگاهی مرتبط ))
o ((موضوع
ات مربوطه در شبکه رشد ))
o ((انجمن اله
یات ))
خ‌- حق
وق
o ((آش
ایی با رشته های دانشگاهی مرتبط ))
o ((موضو
عات ربوطه در شبکه رشد)) >o ((انجمن
حقوق ))>د‌- فلسفه
o
((آشایی با رشته های دانشگاهی مرتبط ))
o ((موضو
عات مربوطه در شبکه رشد ))
o ((انجمن فلسفه ))

8. زمینه های گوناگون
فرهنگی
‌- ((ادبیات))
ب‌- ((
صنایع دستی ))>ت‌- ((سینما))
>ث‌- ((تئاتر))
ج‌-
(( مویقی| http://Offmusic.roshd.ir))
ح‌- ((
رم نت ها ))
خ‌- ((
وشا محلی ))
د‌- هنرهای دیگر

9.
((معرفی مجلات فرهنگی نسب از دی ما ))
10. ((کتاب ها
ی مناسب از دید ما ))
11.(( مقالات علمی موجود در شبکه |http://articles.roshd.ir/default.asp))
~|~
{FANCYTABLE}
+در ((امه ناسی)) ((انان نای ))ا هنگ تاریف متددی عنان ردید . موفترین و شاید ام ترین عریفی که ا فرهنگ ارائه گریده است , تل ه ((ادارد ایر)) TYLOR ات که در ال ک . /> />!اف دیگر هن />*((اف ینتو)) فرهنگ را رکیبی ا رفتار ک می که ویه ض ام مینی از نلی به نس دیگر منت یود و یان ارا متک ا . />*ه ر ((ادوارد سایر)) فرهنگ بار ا نامی از رتاها ک امعه بر اراد یل میکند در ین ا نامی اربای ت که ا بین اراد ر ار میکند. />
>با تو به تاری بطر ی یوا رهن را میرا معی ن دانت ه ا ر ا سایر یوانا متمی میساد. این وه مای ر که انان است موان تی بر چهار یژگی بشر یر ان : /
>r /
>* __ و دت یادگیری__ />* __ک__ />* __کنووژی__ />* __تمای و__(زندی روهی) />r /ی از فت فوق را وان در سیار یفی در یوانا نی ماهه مود ک نها را در یت اما رکات یی باید لقی نمد نه یژگیای رهنگی ل ریه دری , لان ای ...
فرهنگ انانی ب عک در یای از واد رای بی گا مید بهمین دلی چنانچ رهن انانی ر ا نا بگیرند تمایی بین انان و یوان جای نمیماند. /> />!فرهنگی دن />نی دن در حی منی و نباق رد با کلیه شرای و ویات رهنگی اس ملا به و وت مکن ا واقع د. اول بور بیی و تدیی که ان رشد افرا ر ال رای فرهنگی خا است . دوم بت تای دو فرهنگ ک ر ل مکن ا ور ی . فرهنگ ر بریرنده تام چیهایی ا که ما ا یر یآموزیم و ریا اما انسان میم یا یر مستی از فرهنگ ناشی می‌شود و تحت نو آن است . رای ن د طلب یکی ا امال اسا را ما می ی : ا خوردن یای دنی و ((ییک ))است , ای نه ماندن بای یه کد ی وقتی وا ید ه بای خو چگونه اید خود؟ چه ت ای ورد , و فرهنگ ام اانی نمودار یگد. برآون نیاهی یی نس با مموهای ا رترهای یی هما است این رتارا را رهنگ ر امعه ای ک میده . در مود رآون نیا تیه ام مت ا گونگونی دیه میود دودیت ها , قرات , اد رمی هست ه ارد ((ام ))را تت و یگیرند که ما چه باید خرد و ا دن ه چیز اید ی ک. ره بی افرا متر ات . هر فی ویتی منر به ر ارد که یه ا دیگران ا ا ن بری نیت . این گنه یات فرهنگ بار یرو مگ که ویه اراد دیگر یا گرفته برت م و ادات روهی ر ی و دگا در انام ن شرک کند. ا ر دیر رهگ آورده م ات ,خی د سنی ا ی نای متمادی راه ه است که از نی ه ی منتل ی‌گ. بهین دی اب هر ااعی بر ااس ینه ینی گته که ا کوشای جی انسان ات متکی ی‌باشد.
/
>
/
>!آنچه به این ارتباط درد : /
> /
>* __((رهنگ مادی و رهنگ معوی))__
/>* __((رهنگ عام))__ />* __((فرهنگ اص))__
/>* __((ر ه))__ />* __((فرهنگ یی))__

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 چهارشنبه 08 شهریور 1385 [12:55 ]   22   محمدحسین طباطبایی      جاری 
 چهارشنبه 23 شهریور 1384 [07:18 ]   21   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 23 شهریور 1384 [07:09 ]   20   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 01 دی 1383 [05:41 ]   19   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 شنبه 05 شهریور 1384 [20:35 ]   18   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 شنبه 05 شهریور 1384 [20:31 ]   17   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 شنبه 05 شهریور 1384 [20:27 ]   16   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 جمعه 04 شهریور 1384 [15:04 ]   15   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 شنبه 15 مرداد 1384 [15:05 ]   14   جعفر صالحی      v  c  d  s 
 شنبه 15 مرداد 1384 [14:08 ]   13   جعفر صالحی      v  c  d  s 
 شنبه 15 مرداد 1384 [14:01 ]   12   جعفر صالحی      v  c  d  s 
 شنبه 15 مرداد 1384 [13:10 ]   11   جعفر صالحی      v  c  d  s 
 شنبه 15 مرداد 1384 [13:09 ]   10   جعفر صالحی      v  c  d  s 
 شنبه 15 مرداد 1384 [13:07 ]   9   جعفر صالحی      v  c  d  s 
 شنبه 15 مرداد 1384 [13:04 ]   8   جعفر صالحی      v  c  d  s 
 سه شنبه 11 مرداد 1384 [13:03 ]   7   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 سه شنبه 01 دی 1383 [05:41 ]   6   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 دوشنبه 16 خرداد 1384 [14:18 ]   5   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 شنبه 16 آبان 1383 [07:51 ]   3   سارا بهنیا      v  c  d  s 
 شنبه 16 آبان 1383 [07:38 ]   2   سارا بهنیا      v  c  d  s 
 یکشنبه 10 آبان 1383 [22:34 ]   1   سارا بهنیا      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..