منو
 صفحه های تصادفی
دو دستی که به هم چسبیده بود
حلقه‌های سیاره‌ای
ترکیبات نیتروژندار
ارسلانشاه دوم از سلاجقه ی کرمان
رشته زبان و ادبیات فارسی
دین و دنیا در اندیشه امام خمینى (ره)
توصیه امام علی علیه السلام به پایداری بر دین و ولایت
انواع گرده جوش در جوش برق
شناسایی ماه
توابع متعالی
 کاربر Online
507 کاربر online
تاریخچه ی: سبک استریم لاینینگ در طراحی اتوبوس

در حال مقایسه نگارشها

نگارش واقعی نگارش:1
img/daneshnameh_up/d/d3/BELGEDDESbus.gif

اتوبوس های موتوری نیز کم کم با طرح های استاندارد ساخته می شد. اتوبوس های دو طبقه « اس تی ال » که اولین بار در سال 1933 تولید شدند، بوضوح دارای خطوط و قسمت های مفصلدار بود. با حذف برآمدگی بالای اتاق راننده و شیب رو به داخل قسمت عقب و جلو و اضافه کردن انحنایی شدید به خطوط سقف گنبدی سعی شده بود از ظاهر سنگین و جعبه مانندش پرهیز شود.

img/daneshnameh_up/9/99/05harrington-aec.jpg

همراه با ساخت جاده های بهتر ، اتوبوسرانی در مسافت های طولانی گسترش یافت. در آلمان استفاده از اتوبوس هایی به سبک استریم لاینی برای سرویس های مخصوص آزاد راه بسیار رایج بود اما به تعداد محدود ساخته می شد. در امریکا شرکت تعاونی گری هوند Greyhound تعداد زیادی از این وسایل نقلیه را خریداری کرد و در سال 1934 به ریموند لوی ماموریت داد تا با همکاری جنرال موتورز هویت شرکتی مشخصی ایجاد کند. این مهم با استفاده از بدنه ای رنگ نشده از آلیاژ آلومینیوم و کناره های گرد شده و تاکید بر خطوط افقی و نشان بزرگی به شکل سگ تازی در حال پریدن، که هویتی واضح ایجاد می کرد، بدست آمد. متعاقباً طرح اتوبوس «سیلورسایدز» تعدیل شد و تغییرات زیادی در آن ایجاد کردند، در حالی که ویژگی های اصلی آن را حفظ کرده بودند.

اتوبوس های موتوری نیز کم کم با طرح های استاندارد ساخته می شد. اتوبوس های دو طبقه « اس تی ال » که اولین بار در سال 1933 تولید شدند، بوضوح دارای خطوط و قسمت های مفصلدار بود. با حذف برآمدگی بالای اتاق راننده و شیب رو به داخل قسمت عقب و جلو و اضافه کردن انحنایی شدید به خطوط سقف گنبدی سعی شده بود از ظاهر سنگین و جعبه مانندش پرهیز شود.
همراه با ساخت جاده های بهتر ، اتوبوسرانی در مسافت های طولانی گسترش یافت. در آلمان استفاده از اتوبوس هایی به سبک استریم لاینی برای سرویس های مخصوص آزاد راه بسیار رایج بود اما به تعداد محدود ساخته می شد. در امریکا شرکت تعاونی گری هوند Greyhound تعداد زیادی از این وسایل نقلیه را خریداری کرد و در سال 1934 به ریموند لوی ماموریت داد تا با همکاری جنرال موتورز هویت شرکتی مشخصی ایجاد کند. این مهم با استفاده از بدنه ای رنگ نشده از آلیاژ آلومینیوم و کناره های گرد شده و تاکید بر خطوط افقی و نشان بزرگی به شکل سگ تازی در حال پریدن، که هویتی واضح ایجاد می کرد، بدست آمد. متعاقباً طرح اتوبوس «سیلورسایدز» تعدیل شد و تغییرات زیادی در آن ایجاد کردند، در حالی که ویژگی های اصلی آن را حفظ کرده بودند.


تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 28 خرداد 1384 [07:27 ]   2   بابک خسروشاهی      جاری 
 شنبه 28 خرداد 1384 [05:37 ]   1   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..