معمولاً بسته بندی ، جزیی از برنامه های
گرافیکی کلی هویت شرکتی است ،اما اغلب یک شکل سه بعدی مشخص با یک محصول مترادف می شود مثل بطری
کوکاکولا . خطوط اصلی منحنی بطری کوکا در سال 1915 طراحی شد و بعدها ریموند لوی این شکل معین فعلی را به آن بخشیدکه به یکی از مشهورترین نمادهای تجاری جهان تبدیل گشت.
توسعه روش های خودکار تولید انواع بطری و
شیشه نوشابه و بعدها قوطی های
پلاستیکی ، موجب ازدیاد بی نهایت آنها شد و راه را برای طرح های فانتزی گشود. کل زمینه بسته بندی ، گستره ای وسیع از اشکال و سبک های متغیر است که وقت و نبوغ قابل ملاحظه ای در راه آن صرف می شود.