اتوبوس های موتوری نیز کم کم با طرح های استاندارد ساخته می شد. اتوبوس های دو طبقه « اس تی ال » که اولین بار در سال 1933 تولید شدند، بوضوح دارای خطوط و قسمت های مفصلدار بود. با حذف برآمدگی بالای اتاق راننده و شیب رو به داخل قسمت عقب و جلو و اضافه کردن انحنایی شدید به خطوط سقف گنبدی سعی شده بود از ظاهر سنگین و جعبه مانندش پرهیز شود.
همراه با ساخت جاده های بهتر ، اتوبوسرانی در مسافت های طولانی گسترش یافت. در
آلمان استفاده از اتوبوس هایی به
سبک استریم لاینی برای سرویس های مخصوص آزاد راه بسیار رایج بود اما به تعداد محدود ساخته می شد. در
امریکا شرکت تعاونی
گری هوند Greyhound تعداد زیادی از این وسایل نقلیه را خریداری کرد و در سال 1934 به
ریموند لوی ماموریت داد تا با همکاری جنرال موتورز هویت شرکتی مشخصی ایجاد کند. این مهم با استفاده از بدنه ای رنگ نشده از آلیاژ
آلومینیوم و کناره های گرد شده و تاکید بر خطوط افقی و نشان بزرگی به شکل سگ تازی در حال پریدن، که هویتی واضح ایجاد می کرد، بدست آمد. متعاقباً طرح اتوبوس «سیلورسایدز» تعدیل شد و تغییرات زیادی در آن ایجاد کردند، در حالی که ویژگی های اصلی آن را حفظ کرده بودند.