در هر سیستم بازاریابی چند سطحی پس از مدتی سراسر جامعه مشتاقانش را فراخواهد گرفت؛ زمان اشباع به مسایلی از قبیل جمعیت علاقهمندان به بازی، توانایی ایشان به جذب طعمههای جدید، نوع قوانین بازی و مسایل فرهنگی و قانونی جامعه بستگی دارد.
در این نوع بازیها، هر چه زمان میگذرد افراد بیشتری آلوده میشوند و در نتیجه سرعت رشد نسبی، یعنی احتمال این که یک عضو بتواند طعمه جدیدی به شرکت معرفی کند، کند و کندتر میشود.
آن چه در این قسمت قصد بررسی آن را داریم این است که نشان دهیم پس از اشباع نسبی جامعه، چند درصد سود کردهاند و چند درصد ضرر. واضح است که دادن پاسخ دقیق به این سؤال احتیاج به اطلاعاتی در مورد روابط اجتماعی دارد که میتوان گفت دستیافتنی نیست. با این وجود، میتوان با ارایه مدلهایی تقریبی، جوابهایی نسبتاً قابل قبول به دست آورد:
همچنین ببینید