انگیزش ، میل برای شروع و سپس پافشاری و تداوم فعالیت است موتور همه رفتار ها است . بدون انگیزش هیچ عملی وجود نخواهد داشت . آن مربوط است به :
دلایلی مبنی بر اینکه چرا افراد تنیس بازی می کنند.
دلایلی عمده درباره اینکه چرا افراد از بازی تنیس دست بر می دارند.
احساس ارزشمندی و ارضاء حاصل شده از بهبودی و پیشرفت
انگیزش به تعهد نیز مربوط می شود .
بازیکنان متعهد سخت تر کار می کنند ، میل به بازی و پیشرفت دارند ، برای تمرین اشتیاق نشان می دهند . هدف مربی باید فهم و ایجاد (تکمیل) نیاز های انگیزشی برای بازیکنان باشد و نیز باید با برنامه آموزشی مناسبی بازیکنان را به تحرک وادارد .
آن دسته از بازیکنانی که به طور درونی دارای انگیزه هستند ، تنیس را به خاطر عشق به بازی و نفس ورزش انجام می دهند . این افراد می خواهند در این تکلیف یا وظیفه مسلط و موفق باشند . آنها به خاطر افتخار و غرور درونی بازی می کنند . به طور محض از خود این ورزش و بازی لذت برده ، رضایت دارند ( ارضاء می شوند ) ، احساس سرگرمی می کنند ، کنجکاو هستند و غیره . دلایل مذکور از سوی اکثر تنیس بازان به عنوان مهمترین انگیزه ها برای بازی تنیس مورد اشاره قرار گرفته و درجه بندی شده است .
بازیکنان که به طور بیرونی دارای انگیزه شده اند ، افرادی هستند که می خواهند به چیزهای ملموس و غیره ( جایزه ، پول و غیره ) . پاداشهای غیر عینی و ملموس ( شناخته شدن ، و مورد احترام و قدردانی قرار گرفتن ) دست یابند . این دلایل از سوی اکثر بازیکنان تنیس به عنوان کم اهمیت ترین انگیزه ها برای بازی تنیس در نظر گرفته شده است .
مربیان می توانند با اعطای پاداش به کار و تلاش بیشتر بازیکن نسبت به دادن پاداش به توانائی های هوشمندانه (مهارتهای حرکتی) او ، انگیزش را در وی افزایش دهند . توانائی ها یا مهارت های حرکتی ذاتی بوده و به همین خاطر بازیکنان می بایست سپاسگزار این وضعیت باشند ، اما به هر حال بازیکن می بایست به خاطر تلاش و کوشش مجدانه خود مفتخر و مغرور باشد.
از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد