منو
 صفحه های تصادفی
انواع زمانبندی ها در سیستم عامل
امام صادق علیه السلام و نجات از قتل به دست منصور
تاویل آیه 105 سوره انبیا به امام مهدی علیه السلام و یارانش
بمب اتمی
دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد
تهاجم فرهنگی
ثابت حاصلضرب انحلالی
عفو عمومی امام علی علیه السلام پس از پیروزی در جنگ جمل
تحول در لعاب کاری در سفاگری ایرانی قرن 13 میلادی
شوخیهای ریاضی
 کاربر Online
300 کاربر online
 : خلاقیت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه خلاقيت ارسال ها: 224   در :  سه شنبه 30 فروردین 1390 [10:23 ]
  خلاقیت کودکان در هنر 3
 

پیشنهاداتی برای والدین و معلمان در خصوص هنر و خلاقیت هنری در کودکان

- بزرگسالان می‌توانند سبک‌های مختلف هنری مانند امپرسیونیسم، کوبیسم و.. را به کودکان نشان داده و توضیحاتی در مورد این گونه سبک‌ها و آثار هنری ارائه کنند باید به کودکان یاد داد که بیان آزاد ایده‌ها و هیجانات و احساسات مهمتر از پدید آوردن نقاشی ها یا آثار تقلیدی و کپی کردن آن‌هاست.

- هیچگاه کار و اثر یک کودک را با مدل‌هایی که ایده آل تصور می‌کنید مقایسه نکنید. آن‌ها هنوز کودک هستند و نباید آثارشان با آثار خیلی خوب یا آن چیزی که در ذهن دارید مورد قیاس قرار گیرند.

- طرح‌ها و پروژه‌هایی برای آن‌ها تدارک ببینید که تکمیل و اجرای آنها فقط محدود به یک راه نشود.

- هنر را به عنوان یک زنگ تفریحی به کار نبرید فعالیت های هنری جایگاه خاص خودشان را دارند و باید به کودکان این موضوع را آموزش داد.

- مواد و وسایل و ملزوماتی که برای کار هنری نیاز می باشد را برای آنان فراهم نمایید.

- اگر در کارهای هنری پیشنهاداتی و ایده هایی دارید مطرح کنید اما اجازه بدهید که تصمیم‌های نهایی را خود کودک اختیار کند.

- در مورد آثار و کارهای هنری در زمان‌های مختلف با آن‌ها صحبت کنید نه این که هر وقت آن‌ها مشغول به کار بودند در آن خصوص گفتگو کنید.

- از آن‌ها بخواهید که درباره‌ی کارها و آثار و ایده‌هایشان با شما صحبت کنند.

- به جای این که به محصول نهایی و انتهای کار آنها نگاه کرده و اهمیت بدهید باید که به تلاش کودک و یکتایی و منحصر به فرد بودن اثر او توجه کرده و آن را تشویق کنید.

- به انحصاری‌بودن، یکتایی و منحصر به فرد بودن اثر کودک و راه و روش کار وی توجه نمایید و حتماً از جملات یا عباراتی استفاده کنید که نقش تشویقی آن متناسب کودک باشد.

- به آن‌ها فشار وارد نکنید که فلان وسیله یا ابزار کار را به کار ببرند یا طرحی را که می‌گویید اجرا کنند. کودک می‌باید از اختیار و آزادی برخوردار باشد. شما باید به جریان و فرایند کار توجه نمایید تا به محصول و نتیجه‌ی کار.

  امتیاز: 0.00