منو
 کاربر Online
493 کاربر online
تاریخچه ی: عبادتهای توخالی

تفاوت با نگارش: 2

Lines: 1-25Lines: 1-26
 +{picture=namaz.gif height=210 width=250 align=left}
 V{maketoc} V{maketoc}
 !معرفی ائمه برای روشن شدن احکام دین !معرفی ائمه برای روشن شدن احکام دین
-خداوند متعال دین ((اسلام)) را بر اساس حق استوار کرده و با معرفی ائمه اطهار علیهم السلام تمام ا و احکام آن را روشن فرموده است. +خداوند دین ((اسلام)) را بر اساس حق استوار کرده و با معرفی ائمه اطهار علیهم السلام تمام هها و احکام آن را روشن فرموده است.
لذا هر کس از امامان معصوم پیروی کند و برنامه زندگی و دستورات دینی را از آنها بگیرد، به راه مستقیم هدایت می‌یابد و عاقبت به خیر می گردد و هرکس از راه و روش آنها جدا شود، راهی جز ضلالت و گمراهی نرفته، عاقبت به عذاب مبتلا خواهد شد
.
-لذا هر کس طریق امامان معصوم را پیشه خود کند و برنامه زندگی و دستورات دینی را از آنها بگیرد، به طریق مستقیم هدایت یافته و عاقبت به خیر می گردد و هرکس از راه و روش آن انوار پاک جدا شود و جلو بیفتد یا عقب به ماند، طریقی جز ضلالت و گمراهی نرفته و عاقبت، به عذاب مبتلا خواهد شد.

ی
کی از امور مهمی که ما باید طریقه و حد آنرا از ائمه معصومین تعلیم بگییم و مل نماییم، "عبادت" است. زیرا ما نمی دانیم خداوند چه نوع عبادتی را دوست دارد و با چه کیفیّت و کمیّتی از بندگان خود خواسته و به هر حال کدام عبادت مطلوب اوست.
+یکی از امور مهمی که باید آن را از ائمه معصومین بیمویم، "عبادت" است، زیرا ما نمی دانیم خداوند چه نوع عبادتی را دوست دارد و با چه کیفیّت و کمیّتی از بندگان خود خواسته است.
 !روح عبادت !روح عبادت
-بعضی خیال کرده اند هر چه عبادت سنگینتر و سختتر باشد بهتر است، لذا چون دستشان به دامان ائمّه طاهرین نرسیده، از پیش خود نمازها و روزه ها و عبادات غیر معقولی ساخته اند و در تاریخ، حالات بعضی از آنها ثبت است که مثلاً از سرشب تا به صبح، سر را به زمین می گذاشته و پاها را بالا میگرفته اند - به حالت معکوس - تا وقتی که روی پای خود می ایستد، احساس آرامش کنند.

این گونه عبادات ابداً مورد نظر اسلام مقدّس نیست، بلکه آنچه باید به آن توجّه کرد، روح عبادت است و آن اینکه انسان روی دل را به سوی خدا کند و او را د ل حبیب خود گیرد و تسلیم او گردد و با او به مناجات و گفتگوهای خصوصی بنشیند و خانه دل را برای وارد شدن آن محبوب یگانه از هر محبوبی فارغ گرداند.
لذا باید میزان اعمال نیک و عبادات را به دست آورد و ارزش آنها را از طریق ((وحی|وحی)) و علوم ائمه اطهار د.
+بعضی خیال کرده اند هر چه عبادت سنگین تر و سخت تر باشد بهتر است، لذا چون دستشان به دامان ائمّه طاهرین نرسیده، از پیش خود نمازها و روزه ها و عبادات غیرمعقولی ساخته اند. این گونه عبادات ابداً مورد نظر اسلام مقدّس نیست، بلکه آنچه باید به آن توجّه کرد، روح عبادت است و آن این است که انسان روی دل را به سوی خدا کند و او را دو بدرد و تسلیم او گردد و با او به مناجات و گفتگو بنشیند و خانه دل را برای وارد شدن آن محبوب یگانه از هر محبوب دیگری فارغ گرداند.
لذا باید میزان اعمال نیک و عبادات را از طریق علوم ائمه اطهار به دت آ.
 !طریق صحیح و نیت در عبادت !طریق صحیح و نیت در عبادت
-اگر کسی بگوید این خارکَن که الان بار سنگین خار را به دوش می کشد و عرق می ریزد به مراتب بیشتر کاسبی می کند از آن جواهر فروشی که تمام سرمایه اش به یک صدم این خارها سنگینی ندارد و به اینگونه رنجها هم تن نمی دهد، ین قضاوت، بسیار ظاهری و دور از حقیقت است. زیرا جواهر شناس می همد که یک مثقال از این گوهر به صدها بار از آن خار میارزد. +اگر کسی بگوید این خارکَن که الان بار سنگین خار را به دوش می کشد و عرق می ریزد به مراتب بیشتر کاسبی می کند از آن جواهر فروشی که تمام سرمایه اش یکصدم این خارها سنگینی ندارد و به این گونه رنجها هم تن نمی دهد، خن ابلهانه و دور از حقیقتی گفته است. جواهر شناس می داد که یک مثقال از این گوهر به صدها بار از آن خار مارزد.
ائمّه علیهم السلام هم می‌دانند که اگر اکسیر محبّت و ولایت آنها نباشد، هزاران رکعت نماز به یک پول نمی‌ارزد و عمری را با زبان روزه سپری کردن قیمتی ندارد. زیرا آنچه جان عبادات است و به آنها روح می دهد و انسان را می سازد، همان طریق صحیح و تایید خداوند است
.
-ائمّه علیهم السلام میدانند که اگر اکسیر محبّت و ولایت آنها نباشد، هزاران رکعت نماز به یک پول نمیارزد و عمری را با زبان روزه سپری کردن قیمتی ندارد. زیرا آنچه جان عبادات است و به آنها روح می دهد و انسان را می سازد، همان طریق صحیح و امضاء حضرت حق و اراده خداوند است. +::{picture=imam_ali800.jpg height=400 width=600}::
 !دوستی اهلبیت شرط قبولی طاعات !دوستی اهلبیت شرط قبولی طاعات
-بنابراین هر که سریعتر حرکت میکند، لزوماً زودتر به مقصد نمیرسد. زیرا چه بسا آنکه سرعت دارد، در راه رسیدن به مقصد اشتباه رفته و هر چه سریعتر میرود، از مقصد دورتر میگدد. لذا در روایت است که ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم)) فرمود: « خداوند عزّوجل در ((شب معراج)) به من فرمود: «. . . ای محمد! اگر بنده ای از بندگان من آنقدر مرا عبادت کند که از پا بیفتد و یا مانند مشک، خشکیده شود، ولی ولایت شما را منکر باشد، او را نمیآمرزم، مگر به ولایت شما - چهارده معصوم - اقرار نماید.» و سپس خداوند ((خلقت عالم به برکت وجود چهارده معصوم|انوار آن معصومین)) را به من نشان داد. . . » +بنابراین هر که سریعتر حرکت کند، لزوماً زودتر به مقصد نمرسد. زیرا چه بسا آنکه سرعت دارد، در راه رسیدن به مقصد اشتباه رفته و هر چه سریعتر مرود، از مقصد دورتر میود. />((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم)) فرمود:«خداوند عزّوجل در ((شب معراج)) به من فرمود:. . . ای محمد! اگر بندهای از بندگان من آن قدر مرا عبادت کند که از پا بیفتد یا مانند مشک، خشکیده شود، ولی ولایت شما را منکر باشد، او را نمآمرزم، مگر به ولایت شما - چهارده معصوم - اقرار نماید.
و سپس خداوند ((خلقت عالم به برکت وجود چهارده معصوم|انوار آن معصومین)) را به من نشان داد. . . »
 منابع:  منابع:
 بحارالانوار، ج 36، ص 216، ح 18. بحارالانوار، ج 36، ص 216، ح 18.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 31 تیر 1385 [13:06 ]   6   رضا معرب      جاری 
 شنبه 31 تیر 1385 [13:05 ]   5   رضا معرب      v  c  d  s 
 یکشنبه 06 شهریور 1384 [07:48 ]   4   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 یکشنبه 06 شهریور 1384 [07:48 ]   3   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 یکشنبه 18 بهمن 1383 [12:02 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 یکشنبه 07 تیر 1383 [11:15 ]   1   مینا ورمزیار      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..