منو
 کاربر Online
504 کاربر online
تاریخچه ی: عبادتهای توخالی

تفاوت با نگارش: 1

Lines: 1-26Lines: 1-26
 +{picture=namaz.gif height=210 width=250 align=left}
 V{maketoc} V{maketoc}
 !معرفی ائمه برای روشن شدن احکام دین !معرفی ائمه برای روشن شدن احکام دین
-خداوند متعال دین ((اسلام ))را بر اساس حق استوار کرده و با معرفی ائمه اطهار علیهم السلام تمام ا و احکام آن را روشن فرموده است.

لذا هر کس یق ((امامان معصوم ))را پیه خود کند و برنامه زندگی و دستورات دینی را از آنها بگیرد، به ی مستقیم هدایت یافه و عاقبت به خیر می گردد و هرکس از راه و روش آن اوار پاک جدا شود و لو یفتد یا عقب به ماند،طریقی جز ضلالت و گمراهی نرفته و عاقبت، به عذاب مبتلا خواهد شد.
+خداوند دین ((اسلام)) را بر اساس حق استوار کرده و با معرفی ائمه اطهار علیهم السلام تمام هها و احکام آن را روشن فرموده است.
لذا هر کس امامان معصوم پیوی کند و برنامه زندگی و دستورات دینی را از آنها بگیرد، به مستقیم هدایت می‌یاد و عاقبت به خیر می گردد و هرکس از راه و روش آنا جدا شود اهی جز ضلالت و گمراهی نرفته، عاقبت به عذاب مبتلا خواهد شد.
-
یکی از امور مهمی که ما باید طریقه و حد آنرا از ائمه معصومین تعلیم بگییم و مل نماییم، "عبادت" است. زیرا ما نمی دانیم خداوند چه نوع عبادتی را دوست دارد و با چه کیفیّت و کمیّتی از بندگان خود خواسته و به هر حال کدام عبادت مطلوب اوست.
+یکی از امور مهمی که باید آن را از ائمه معصومین بیمویم، "عبادت" است، زیرا ما نمی دانیم خداوند چه نوع عبادتی را دوست دارد و با چه کیفیّت و کمیّتی از بندگان خود خواسته است.
 !روح عبادت !روح عبادت
-عضی خیال کرده اند هر چه عبادت سنگینتر و سختتر باشد بهتر است، لذا چون دستشان به دامان ائمّه طاهرین نرسیده، از پیش خود نمازها و روزه ها و عبادات غیر معقولی ساخته اند و د تای الات بی ز آنه بت است ک ما ا سرب ا به را ب ی ی گته و پها را بالا یگرفت ند- ب ال مکو - ی ه روی ای د می اید، اا رام کد. +بعضی خیال کرده اند هر چه عبادت سنگین تر و سخت تر باشد بهتر است، لذا چون دستشان به دامان ائمّه طاهرین نرسیده، از پیش خود نمازها و روزه ها و عبادات غیرمعقولی ساخته اند. این گونه عبادت اً مود نظر اسلام مقدّس نیست، بلکه نچه اید ه آن توجّه کد، وح عبادت است ای ات که انسان روی ل ا به وی کن و و را دوست بدارد سی ا گ و ا او به مناجات گفتگ نشیند انه دل ا رای ورد ن آ بوب یانه از هر محبوب دیگری ارغ گداد.
لذا بای
د میزان اعمال نیک و ادا ا ز ریق علوم ائمه طهار ب دست آرد.
-ی گونه عبادات اً مورد نر اسلا مقّ نی بلکه چ باید ب تجّه کرد رو بت اس آن اینکه سا روی د ا ب سی خدا کند ا ا در د حبیب خد گیرد و سیم ا گر به ات و گفتگوهای وی نیند انه ا برای ارد م انه ا هر محبی اغ گراند.

ذا باید یزان عمال یک و د را به ورد ارز آنها ا ا ی ((وحی|ی ))و م ام اطا دانست.
+!ری صحیح و نیت در عبادت />اگ کی گوید این ارکَن که الا ر سنگین را به ش ی کشد ر ی ریزد ه مرب یتر کاسی ی کند از آن ار فروشی ک ما سرایه اش یک‌صد ای ارها نیی درد و ای گونه رنه م ن نمی هد، خ ابلهانه در ا قیقتی گفته ا. جوهر نس می داند ک یک مقال از این گوهر دها بار از آ خار می‌ارزد.
ّه یهم لم هم مانند که اگ اکسیر محب ولای نا نباشد، زاران کعت نماز ب یک پول نمی‌د و می را با ن وزه سپری کردن یمتی ندارد. زیا آه جان بادات ات و ه ها روح می د و سا را می ساد، هما طری صحیح و تایی خداوند است.
-!طریق صحیح ونیت در عبادتr />اگر کسی بگوید این خارکَن که الان بار سنگین خار را به دوش می کشد و عرق می ریزد به مراتب بیشتر کاسبی می کند از آن جواهر فروشی که تمام سرمایه اش به یک صدم این خارها سنگینی ندارد و به اینگونه رنجها هم تن نمی دهد، این قضاوت، بسیار ظاهری و دور از حقیقت است. زیرا جواهر شناس می فهمد که یک مثقال از این گوهر به صدها بار از آن خار میارزد. +::{picture=imam_ali800.jpg height=400 width=600}::
-ائمّه علیهم السلام میدانند که اگر اکسیر محبّت و ولایت آنها نباشد، هزاران رکعت نماز به یک پول نمیارزد و عمری را با زبان روزه سپری کردن قیمتی ندارد. زیرا آنچه جان عبادات است و به آنها روح می دهد و انسان را می سازد، همان طریق صحیح و امضاء حضرت حق و اراده خداوند است.  
-
 
 !دوستی اهلبیت شرط قبولی طاعات !دوستی اهلبیت شرط قبولی طاعات
-بنابراین هر که سریعتر حرکت میکند، لزوماً زودتر به مقصد نمیرسد. زیرا چه بسا آنکه سرعت دارد، در راه رسیدن به مقصد اشتباه رفته و هر چه سریعتر میرود، از مقصد دورتر میگدد. لذا در روایت است که ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول خدا ))صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: « خداوند عزّوجل در شب ((معراج ))به من فرمود: «. . . ای محمد! اگر بنده ای از بندگان من آنقدر مرا عبادت کند که از پا بیفتد و یا مانند مشک، خشکیده شود، ولی ولایت شما را منکر باشد، او را نمیآمرزم، مگر به ولایت شما - چهارده معصوم - اقرار نماید.» و سپس خداوند ((خلقت عالم به برکت وجود چهارده معصوم|انوار آن معصومین ))را به من نشان داد. . . » +بنابراین هر که سریعتر حرکت کند، لزوماً زودتر به مقصد نمرسد. زیرا چه بسا آنکه سرعت دارد، در راه رسیدن به مقصد اشتباه رفته و هر چه سریعتر مرود، از مقصد دورتر میود. />((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم)) فرمود:«خداوند عزّوجل در ((شب معراج)) به من فرمود:. . . ای محمد! اگر بندهای از بندگان من آن قدر مرا عبادت کند که از پا بیفتد یا مانند مشک، خشکیده شود، ولی ولایت شما را منکر باشد، او را نمآمرزم، مگر به ولایت شما - چهارده معصوم - اقرار نماید.
و سپس خداوند ((خلقت عالم به برکت وجود چهارده معصوم|انوار آن معصومین)) را به من نشان داد. . . »
 منابع:  منابع:
-
بحارالانوار، ج 36، ص 216، ح 18.
+بحارالانوار، ج 36، ص 216، ح 18.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 31 تیر 1385 [13:06 ]   6   رضا معرب      جاری 
 شنبه 31 تیر 1385 [13:05 ]   5   رضا معرب      v  c  d  s 
 یکشنبه 06 شهریور 1384 [07:48 ]   4   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 یکشنبه 06 شهریور 1384 [07:48 ]   3   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 یکشنبه 18 بهمن 1383 [12:02 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 یکشنبه 07 تیر 1383 [11:15 ]   1   مینا ورمزیار      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..