منو
 صفحه های تصادفی
جهان چهاربعدی
تیرباران سپاه امام حسین علیه السلام
اتواسکلروز
فضای برداری
Tantalum
پاسخ دندان شکن امام کاظم علیه السلام به هارون
نشانگان روده تحریک پذیر
واقعه فخ
ابوالاسود دئلی
اعلام حمایت اصحاب از امام « زهیر بن قین »
 کاربر Online
948 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline سبحانی 3 ستاره ها ارسال ها: 327   در :  جمعه 09 دی 1384 [20:14 ]
  هنگام سرماخوردگی چه باید کرد؟
 


علائم هشدار دهنده عفونت حاصل از سرماخوردگی

  • اگر بیش از دو روز درجه حرارت بدنتان بیشتر از °C 8/37 باشد.
  • مبتلا به درد ناگهانی یا ترشح از یک یا دو گوش خود شوید.
  • در گوش خود احساس درد کلی که بیش از چند روز ادامه یافته کنید.
  • آبریزش و گرفتگی بینی شما بیش از 10 روز طول بکشد.
  • سرفه شما همراه با خلط غلیظ و بدبوی زرد و سبز رنگ باشد.
  • بیش از 48 ساعت گلودرد در هنگام بلع دارید.
  • بثورات پوستی یا جلدی غیر قابل توجیه بروز کند.
  • سفتی گردن همراه با سردرد مداوم بروز نماید.
  • درد در ناحیه سینوزیتها «بالای ابروها و اطراف بینی‌ها» تب و ترشحات زرد یا سبز رنگ بینی که بیش از 48 ساعت طول بکشد. (احتمال ایجاد تورم سینوس)

شیوه های مقابله با سرماخوردگی مزمن

1- از کسی که پیاپی عطسه و سرفه می‌کند، باید قدری فاصله گرفت.
2- شستشوی مرتب دستها
3- از فضاهای سربسته خودداری کنید.
4- مایعات فراوان بنوشید.
5- بینی و چشمانتان را زیاد نمالید.
6- از ورزش و تمرین غافل نشوید.
7- اسفنج‌های ظرفشویی را ضدعفونی کنید.
8- ویتامین ث و‌ای (E وC) بخورید.
9- از مصرف مشروبات الکلی بپرهیزید.
10- از داروهای ضدسرفه استفاده کنید.
11- هر شب خوب بخوابید.
12- از داروهای ضد احتقان و گرفتگی استفاده کنید.
13- گلودردتان را تسکین دهید.
14- درمانهای طبیعی را بیاموزید.
15- هنگام شام یا ناهار سوپ میل کنید.
16- ...

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline سبحانی 3 ستاره ها ارسال ها: 327   در :  شنبه 10 دی 1384 [21:48 ]
  !از خوددرمانی در بیماری سرماخوردگی پرهیز کنید
 


درمان خودسرانه بیماری سرماخوردگی علاوه بر احتمال وارد کردن آسیب به بدن ، بویژه در سیستم دفاعی ، طولانی شدن زمان درمان را به دنبال دارد.


درمان نکردن اصولی سرماخوردگی ، که ناشی از ویروسهای شناخته شده‌ای است، می‌تواند زمینه ساز بروز برخی بیماریها از جمله عفونتهای مزمن در بدن شود.درمان هر نوع بیماری از جمله سرماخوردگی نیازمند مصرف داروی خاص با دوز مناسب و در زمان معین است که این موارد در درمانهای خودسرانه رعایت نمی‌شود.

مراجعه به پزشک و مصرف داروهای تجویز شده مانع از تخریب سیستم دفاعی بدن شده و بهبودی کامل را در اسرع وقت برای بیمار فراهم می‌سازد. درمان ظاهری و ناقص سرماخوردگی که یک بیماری مسری است ، احتمال ابتلای سایر افراد جامعه به این بیماری را افزایش می‌دهد.


  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline لیلا مهرمحمدی 3 ستاره ها ارسال ها: 411   در :  سه شنبه 13 دی 1384 [10:18 ]
  > هنگام سرماخوردگی چه باید کرد؟
 

.
چه غذاهایی برای سرماخوردگی مفید هستند؟

برای این که سیستم ایمنی بدن به بهترین نحو به وظیفه‌اش که مبارزه علیه ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا است، عمل کند باید مواد مغذی حیاتی را دریافت کند.
از جمله منابع اصلی طبیعی تامین‌کننده ویتامین ث که در درمان سرماخوردگی موثرند عبارت اند از:

ـ پرتقال، گریپ فروت، انواع توت، فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز از قبیل انواع کلم. دریافت زیاد و منظم ویتامین ث به کاهش بروز، شدت و طول مدت سرماخوردگی کمک می‌کند.

ـ غلات سبوس‌دار و حبوبات، منابع غذایی خوب یکی از ویتامین‌های گروه ب به نام پانتوتنیک اسید هستند. کمبود پانتوتنیک اسید، سبب بروز عفونت‌های مکرر دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود.

ـ سیر دارای آهن، روی و آلیسین است که سبب تقویت سیستم ایمنی و کمک به کاهش خطر عفونت‌های ویروسی می‌شود.

ـ ماهی قباد، قزل‌آلا، ساردین و ماهی‌های روغنی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. همچنین تخم کتان،‌ دانه کدو حلوایی و روغن شاه‌دانه نیز از دیگر منابع خوب امگا 3 هستند.

ـ دانه کنجد، تخمه کدو حلوایی و آفتاب‌گردان منابع غنی اسیدهای چرب امگا 6 هستند. این اسید‌های چرب در مبارزه علیه عفونت‌های سرماخوردگی به سلول‌های دستگاه تنفسی کمک می‌کنند.

ـ جگر، انواع ماهی از جمله قزل‌آلا،‌ قباد و شاه ماهی، کره و تخم‌مرغ منابع ویتامین آ هستند. هویج، انبه، سیب‌زمینی،‌ زردآلو، کدو حلوایی و سبزیجات سبز تیره نیز تامین‌کننده بتاکاروتن هستند که در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شوند. عفونت‌های مکرر تنفسی در کودکان با کاهش ذخایر ویتامین آ مرتبط است. یک رژیم غذایی متنوع و مخلوط حاوی این غذاها، مواد کافی برای یک کودک در حال رشد را تامین می‌کند.

ـ ماهی، مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، لبنیات و مخلوطی از حبوبات مغزها، دانه‌ها و غلات سبوس‌دار، تامین کننده پروتئین هستند. کمبود دریافت پروتئین خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد.

ـ گوشت، شیر، غلات و حبوبات تامین کننده ویتامین‌های ب‌ـ6 و پانتوتنیک اسید هستند که برای تامین سلامتی سیستم ایمنی از اهمیت بسیاری برخوردارند.

ـ غلات صبحانه (برشتوک)، نان و عصاره مخمر،‌ تامین کننده اسیدفولیک هستند که برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی ضروری است. به علاوه چغندر، لوبیا چشم بلبلی و انواع کلم منابع خوب فولات (فرم طبیعی اسید فولیک) هستند.

-گوشت‌های قرمز بدون چربی و غلات سبوس‌دار حاوی روی هستند. روی یک ماده معدنی مورد نیاز برای سیستم ایمنی است.

از چه غذاهایی پرهیز کنیم؟
غذاهای آماده بسته بندی شده و کنسروها از لحاظ ویتامین‌ها و مواد معدنی فقیر هستند. بنابراین به جای مصرف این نوع غذاها از انواع میوه و سبزیجات تازه، گوشت، ماهی، غلات، مغز‌ها و دانه‌ها استفاده کنید.
نکته:
استفاده از بخور برای رفع گرفتگی بینی کمک می‌کند. برای این کار، به مدت 10 دقیقه سر را بر روی بخارات یک ظرف آب در حال جوشیدن بگیرید. بهتر است دستمال یا حوله‌ای را روی سر بگذارید و این عمل را سه بار در روز تکرار کنید. می‌توان مقداری روغن منتول یا اوکالیپتوس به آب در حال تبخیر اضافه کنید تا عمل تنفس را تسهیل کند.

ـ مقدار زیادی مایعات مصرف کنید. در طول حملات شدید آنفلوانزا، بهتر است از مایعات مقوی و مغذی مثل انواع سوپ‌ها و آش‌ها به عنوان جایگزین وعده اصلی استفاده کنید. البته به شرطی که تعادل صحیحی از انواع مواد مغذی را دارا باشد.

ـ تا جایی که می‌توانید استراحت کنید. سیستم ایمنی برای تجدید قوا به استراحت نیاز دارد. عدم توجه به علائم یک عفونت ویروسی و سعی در ادامه کار و فعالیت در حین بیماری، مدت ابتلا را طولانی می‌سازد

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پزشکان ایران


  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline لیلا مهرمحمدی 3 ستاره ها ارسال ها: 411   در :  یکشنبه 18 دی 1384 [09:07 ]
  > هنگام سرماخوردگی چه باید کرد؟
 


مطالعات دانشمندان ژاپنی نشان می دهد غرغره کردن آب در هر روز تا 30 درصد خطر بروز سرماخوردگی را کاهش می دهد. بر

اساس مطالعاتی که محققان دانشگاه کیوتو بر روی افراد 18 تا 65 ساله انجام داده اند، افرادی که هر روز با آب غرغره می کنند،

تا 36 درصد کمتر به سرماخوردگی مبتلا می شوند. بر اساس این گزارش، در صورتی که این عادت ساده بهداشتی در هر

کشوری به یک عادت عمومی تبدیل شود، منافع آشکار بهداشتی و اقتصادی به دنبال خواهد داشت و سالانه میلیون ها دلار از

بابت درمان سرماخوردگی صرفه جویی می شود. ازسوی دیگر دانشمندان ژاپنی معتقدند از آنجا که مردم کشورهای آسیایی به

طور سنتی به خاصیت پیشگیری کننده غرغره کردن آب اعتقاد دارند، ممکن است این عمل تاثیر روانی مثبت بر روی افراد بگذارد،

حتی اگر اصلا هم تاثیر شیمیایی و بهداشتی نداشته باشد.
 


  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline سبحانی 3 ستاره ها ارسال ها: 327   در :  شنبه 23 اردیبهشت 1385 [13:36 ]
  >سرماخوردگی در فصلهای گرم
 

به نظر شما چرا سرماخوردگی در فصلهای گرم حادتر از سرماخوردگی فصلهای سرد هست؟

  امتیاز: 0.00