منو
 صفحه های تصادفی
جهان اولیه
سرگرمیهای فیزیک
ساخت خطی ناشی از توازی ذرات تشکیل دهنده سنگ
کاربر:مهدی امیرافشاری
انسولین
آزمایشات ساده برای سنجش هوش کودکان
اینترنت ابزاری کارامد در خدمت تبلیغات
امام هادی و اجازه ازدواج امام حسن عسگری علیهماالسلام
ماکسول
رشته فیزیک
 کاربر Online
251 کاربر online
 : فیزیک
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline حسین خادم 4 ستاره ها ارسال ها: 1813   در :  پنج شنبه 10 دی 1383 [13:29 ]
  دانش آموز خلاق
 

دانش آموز خلاق کیست؟

دانش آموزان خلاق اغلب با آب وتاب حرف می زنند. جزئیات را می گویند و رفتارهایشان را به نمایش می گذارند. می خواهند مطرح شوند. دنبال سوژه می گردند تا برنامه ریزی بکنند.

خصوصیات دانش آموزان خلاق

  • دقت و توجه شدید در گوش دادن ، مشاهده کردن یا انجام دادن کاری
  • استفاده از قیاس در صحبت کردن
  • ابراز هیجان در اثر یک اکتشاف
  • عادت به پرسیدن سوال و آزمودن نتایج
  • یادگیری از روی ابتکار شخصی
  • عادت به گلچین و وارسی منابع مختلف (کتاب، تلویزیون، سوال از استاد، رایانه و ...)
  • صداقت و میل شدید به اطلاع یافتن از امور
  • طرح سوالات عجیب و غیر معمول بالاتر از سطح علمی و سن دانش آموزان
  • نگاه کردن با دقت به اشیا
  • اشتیاق در صحبت کردن در مورد کشفیات دیگران
  • مستقل عمل کردن و حس استقلال طلبی بالا
  • شور و نشاط و مشغولیت های شدید جسمانی
  • ادامه کار بعد از تمام شدن وقت (نقاشی کردن بعد از زنگ تفریح ، گوش دادن به موسیقی و ...)
  • دقت نظر فوق‌العاده و الگو برداری در نگاهها
  • استفاده از نظرات و اشیا برای دست‌یابی به یک هدفی معین
  • پی بردن به روابط در اموری که به ظاهر از هم بی‌ارتباطند.
  • طرح رابطه‌ها مانند اینکه وقتی برف آب می شود رنگ سفید آن کجا می رود.
  • میل به اطلاع‌ یابی و کشف احتمالات
  • علاقه‌مندی به چیستان و معماها و یافتن پاسخشان
  • فکر کردن به چیزی که در تلویزیون ، رایانه ، و سایر رسانه‌ها نشان داده می شود.
  • استفاده از اکتشاف یا تجربه
  • بررسی و مطالعه الگوهای اختراعی دانشمندان
  • مطالعه خاطرات و سخنان دانشمندان و بزرگان
  • معاشرت و صحبت با بزرگان و دبیران و احساس لذت از این صحبتها
  • دست‌کاری رابطه‌های ریاضی برای ایجاد رابطه جدید
  • علاقه‌مندی به فشرده سازی و خلاصه نویسی مطالب
  • ...
  • ...

  امتیاز: 0.00