منو
 کاربر Online
719 کاربر online
 : کامپیوتر
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه کامپیوتر 3 ستاره ها ارسال ها: 1679   در :  چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 [15:43 ]
  هشت اشتباه مهلک در طراحی وب سایت
 

حضور موفق و موثر در وب و حفظ این موقعیت، به مسئله ای بسیار پیچیده تبدیل شده است و ربودن گوی سبقت در کسب قدرت در اینترنت به عنوان یک ابزار بازاریابی، روزبه روز ضروری تر به نظر می رسد.
حضور موفق و موثر در وب و حفظ این موقعیت، به مسئله ای بسیار پیچیده تبدیل شده است و ربودن گوی سبقت در کسب قدرت در اینترنت به عنوان یک ابزار بازاریابی، روزبه روز ضروری تر به نظر می رسد.


مزیت چنین کاری این است که فناوری عمده ای که تا چند سال پیش فقط در اختیار شرکت ها و اشخاص بخصوص بود، از قبیل صدا، تصویر، تجارت الکترونیک، نرم افزارهای مدیریت بانک های اطلاعاتی، ایمیل و … اکنون به تقریب در اختیار هر شخصی قرار دارد؛ اما مشکل بسیار بزرگ این است که تعدد در انتخاب ها و فرصت ها می تواند بسیار گیج کننده باشد.


هشت اشتباه مهلک در طراحی وب سایت


در این مقاله به هشت مطلب مهم اشاره می شود که شما را راهنمایی می کند چگونه از بزرگ ترین اشتباهاتی که اغلب مردم هنگام طراحی یا طراحی مجدد پروژه های وب مرتکب می شوند جلوگیری کنید.


۱. بدون راهبرد بازاریابی شروع کنید


وب سایت ها نیز مانند بروشور ها، مجلات، کارت های ویزیت، آگهی های پستی و مانند این ها، در عمل بخشی از بازاریابی شما به شمار می آیند نه فقط چیزی که درست می کنید به صرف اینکه گفته باشید «من هم یک وب سایت دارم». قبل از اینکه شروع کنید، باید سوالات مهمی راجع به راهبرد وب سایت از خودتان بپرسید. اول بدانید که به چه دلیل وب سایت می خواهید.


اهداف شما چیست؟ برای آموزش؟ انگیزه؟ آگاهی دادن؟ جذب کسب وکارهای جدید؟ خدمات رسانی به مشتریان فعلی؟…


می خواهید بازدیدکنندگان، از بازدید سایت شما چه چیزی دستگیرشان شود؟


اگر ندانید به کجا می روید، کسی نمی تواند بگوید چگونه به آنجا برسید؛ بنابراین قبل از انجام هر کار دیگر، یک طرح بازاریابی اینترنتی برای سایت خود بنویسید.


۲. یک نشان (لوگو) اینترنتی ندارید یا اگر دارید مناسب نیست


بعد از اینکه اهدافتان مشخص شد و معلوم شد طرف حساب شما کیست، سایت شما باید به تناسب آن ها طراحی شود. یک سایت موسیقی که بطور معمول موردتوجه جوانان است باید با سایتی که مختص بزرگترها است تفاوت داشته باشد. به محض اینکه موقعیت خوبی پیدا کردید و نشان اینترنتی شما به درستی جا افتاد، سایت شما مشتریان بالقوه ی شما را از انبوه بازدیدکنندگان آنلاین جدا خواهد کرد.


۳. برای پیشبرد اهداف خود فناوری نامتناسبی انتخاب می کنید


وب سایت ها از این نظر به دو دسته ی عمده تقسیم می شوند: یکی وب سایتی که مالکیت آن در اختیار شماست و دیگر، وب سایتی که آن را اجاره می کنید. مدل اجاره ای یعنی سایتی به شما پیشنهاد می شود که زیر نظر شرکت های ارائه دهنده ی خدمات کاربردی اداره می شود. شما بطور معمول مبلغی جهت راه اندازی و تنظیمات آن پرداخت می کنید و بسته به نوع سایت و خدمات آن، اجاره ی ماهانه، پرداخت می کنید. در این صورت مالکیت وب سایت متعلق به شما نیست و شما فقط مالک محتویات سایت به شمار می آیید. اگر به هر دلیلی دیگر نخواهید با این شرکت کار کنید، نمی توانید سایت را با خودتان ببرید.


درصورت راه اندازی وب سایت با مالکیت شخصی، شما می توانید یک طراح وب را در اختیار بگیرید (یا با یک شرکت طراح وب قرارداد ببندید) یا اینکه خودتان سایت را طراحی کنید و درنهایت یک هزینه ماهانه یا سالانه برای اجاره ی فضا و ثبت دامنه ی خود بپردازید. در این صورت هم سایت و هم محتویات آن در مالکیت شماست و به راحتی می توانید آن را به یک خدمات دهنده و میزبان دیگر انتقال دهید.

همچنین می توانید از بسته های سایت ساز بهره ببرید؛ یعنی بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، در کمترین زمان و با کیفیتی بالا خودتان سایتتان را بسازید و مدیریت کنید. بدین ترتیب علاوه بر محرمانه نگه داشتن اطلاعات خود، در صورت نارضایتی از خدمات میزبانی وب، به راحتی می توانید سایت خود را به میزبان بهتری انتقال دهید و خود تنها مالک آن باشید.


۴. یک طرح بازاریابی اینترنتی تدارک ندیده اید


عباراتی مثل «راه بینداز تا به سراغت بیایند» برای برنامه ریزی درازمدت جواب نمی دهد. توسعه ی وب سایت و پیشبرد اهداف تجارت الکترونیک نیازمند صرف هزینه و سرمایه گذاری است، وگرنه نباید منتظر نتیجه بود. یک طرح خوب بازاریابی اینترنتی زیاد برای شما گران درنمی آید.


یک نکته بسیار مهم این است که راه های بسیاری وجود دارد. وب سایت های موفق از همین راه ها موفق شده اند.


هرچه زودتر، شروع کنید به ساختن بانک ایمیل. در سایتتان گزارش های رایگان قرار دهید. پشت کارت ویزیت خود پیشنهادهایی درج کنید. اگر می خواهید در این زمینه بیشتر کار کنید، با یک متخصص بهینه ساز موتور جستجو مشورت کنید؛ کسی که می تواند سایت شما را برای موتورهای جستجوی قوی مثل Google و Yahoo جذاب کند تا به راحتی آن را بپذیرند. در سطح پیشرفته تر، می توانید تبلیغات «پرداخت برای هر کلیک» برای کسب جایگاه بالا در فهرست های موتورهای جستجو را درنظر بگیرد.


۵. راهی برای اندازه گیری تاثیرات سایتتان ندارید


ضرب المثل قدیمی «آب در هاون کوبیدن» شنیده اید؟ شما باید بدانید که سایتتان فایده ای دارد یا نه. اطمینان حاصل کنید که شرکت خدمات دهنده ی شما امکان آمارگیری سایت را در اختیار شما قرار می دهد. شما به کمک این ویژگی می توانید بفهمید چه کسانی و از کجا و چگونه از وب سایت شما بازدید کرده اند و آیا میزان بازدید ازآن روبه رشد است یا خیر.


یک برگه ی ثبت ایمیل برای ساخت بانک ایمیلی که پیش تر به آن اشاره شد درنظر بگیرید. پیشرفت سایت را همواره زیر نظر داشته باشید. بطور مرتب نظارت کنید چه چیزی موثر است و چه چیز بی تاثیر و براساس بازخوردهایی که تدارک دیده اید بطور مستمر تغییرات موردنیاز را اعمال کنید.


هشت اشتباه مهلک در طراحی وب سایت


۶. فناوری مورداستفاده ی شما با سامانه بازدیدکنندگان از سایت شما تطابق ندارد


همه ما تجربه هایی ناخوشایند از مراجعه به وب سایت هایی داریم که «باز نمی شوند». در بسیاری از مواقع طراح سایت چیزهایی در صفحه قرار داده است که برای دیدن آن ها مجبوریم یک نرم افزار دیگر دانلود (بارگذاری) کنیم. انتظار نداشته باشید مشتریان بالقوه ی شما با دیدن این موارد، مشتری واقعی شما شوند. در مورد بینندگان و مراجعان سایتتان تحقیق کنید و از نوعی فناوری استفاده کنید که با سطح فناوری آنان همخوان باشد. به عنوان مثال اگر می دانید مراجعان وب سایت شما اینترنت پر سرعت ندارند، از عکس های دارای حجم زیاد که بارگذاری آن ها زمان زیادی می برد استفاده نکنید.


۷. کاربران و مراجعان خود را گمراه می کنید


پیوندهای هدایتگر شما در وب سایتتان باید به خوبی شفاف و قابل درک باشد. در تمامی صفحات، کلیدهای پیوند باید در یک موقعیت باشد. در تمام صفحات باید همیشه کلید Home (صفحه اصلی) موجود باشد. موارد گیج کننده مشتریان شما را از وب سایتتان فرار خواهد داد.


۸. برقراری ارتباط با شما از طریق سایت بسیار سخت است


راهی بسیار ساده و روان برای ارتباط مراجعان وب سایت با خودتان درنظر بگیرید. اطلاعات تماس خود را با دسترسی ساده در تمامی صفحات قرار دهید. به مراجعان بفهمانید از آنچه می خواهید، مثل: «با ما تماس بگیرید!» یا «در نشریه ی الکترونیکی ما عضو شوید.»

  امتیاز: 0.00