منو
 صفحه های تصادفی
لاستیک سنتزی
امام حسین در قرآن - حدید : 28، نور : 36
عضویت ایران در سازمان ملل
هوانوردی
نقشه زمین شناسی
شیمی
شاخه اسفنج
کاشیکار
نور شیمی
کلئوفان
 کاربر Online
847 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  سه شنبه 13 خرداد 1393 [09:32 ]
  هنگام ورزش در هوای گرم به این نکات توجه کنید.
 

هنگام ورزش در هوای گرم به این نکات توجه کنید.

پزشکان به افرادی که به ویژه در فصول گرم سال و در مکان های باز به فعالیت ورزشی می پردازند توصیه هایی دارند که سلامت آنها تامین شود و کمترین آسیب را به دلیل تغییرات آب و هوایی ببینید.

- برای ورزش در هوای گرم تجهیزات مناسب به همراه داشته باشید، از جمله این تجهیزات پوشیدن لباس های خنک و راحت است که از جنس پنبه باشد و به ویژه از الیاف نایلونی در ساخت آن استفاده نشده باشد، زیرا لباس های نایلونی در اثر ورزش کردن به شدت داغ می شوند و حتی ممکن است در اثر گرما فرد دچار حالت شوک و بیهوشی گردد.

- از دیگر تجهیزات لازم برای ورزش کردن در هوای گرم استفاده از کلاهی است که فضای کافی برای تعریق در آن وجود داشته باشد و همینطور توانایی جذب حرارت را نیز داشته باشد.

- تا حد ممکن در سایه، در هوای گرم ورزش کنید و از ورزش کردن در ساعات اوج تابش نور خورشید و حرارت بالای هوا خودداری نمایید.

- حتما در هنگام ورزش آب کافی به همراه خود داشته باشید و یا از شربت لیمو برای رفع تشنگی استفاده کنید.

- کفش ورزشی مناسب فصل بپوشید که سبک و راحت باشد و قابلیت جذب تعریق را نیز داشته باشد.

- در فصول گرم سال بهتر است از تجهیزات ورزشی که در آنها پلاستیک بیشتر به کار رفته به جای وسایل با ترکیب آلیاژهای مختلف استفاده کنید تا دچار سوختگی ناشی از دست زدن و ورزش با این تجهیزات نشوید.

  امتیاز: 0.00