منو
 کاربر Online
305 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 [06:50 ]
  دانشمندان توصیه می کنند به جای مصرف داروی افزایش هوشیاری کارهای زیر را انجام دهید.
 

دانشمندان توصیه می کنند به جای مصرف داروی افزایش هوشیاری کارهای زیر را انجام دهید.

- از آنجا كه داروهای محرك با افزایش كاتكول آمین‌هایی مانند دوپامین بر مغز اثر می‌كنند و ورزش‌های هوازی (مثل شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری) نیز با اثر بر نوراپی‌نفرین، دوپامین و اپی‌نفرین می‌توانند اثرات این داروها را تقلید كنند.
بنابراین به جای استفاده از دارو، به ورزش روی آورید كه همان اثرات را بدون عوارض دارد.

- به مقدار كافی ماهی یا روغن ماهی كه سرشار از چربی امگا 3 می‌باشد و برای تقویت حافظه مفید است، را مصرف كنید.

- خواب مناسب، استراحت، اطمینان خاطر، تغذیه مناسب و منظم، مطالعه در زمان مناسب ( نه بلافاصله بعد از صرف غذا ) خوردن مقدار مناسبی از خرما یا کشمش، عسل و گردو به همراه پنیر، آجیل به مقدار کم، تنفس عمیق در هوای سالم و ورزش صبحگاهی، استفاده از شیر یا شیر کاکائو در صورت امکان، استراحت نیم ساعته در نزدیکی ظهر، بیدار ماندن صبح زود، خودداری از خواب نزدیک غروب آفتاب، موجب نشاط و فعالیت مغز و افزایش حافظه و آمادگی برای کارهای فکری می شود.

- خوردن صبحانه در ساعات اولیه بامداد (صبح نسبتا زود) به این مقصود کمک می کند. استفاده از مقدار کمی زنجبیل در غذاها ( به جای ادویه دیگر یا همراه آنها ) نیز مفید است.

- برای تقویت حافظه، مصرف آنتی ‌‌اكسیدان‌ ها (مثل میوه‌ و سبزی ها) پیشنهاد شده است. آنتی‌اكسیدان‌ها همچنین از رسوب‌كردن چربی در رگ‌های خونی جلوگیری می‌كنند و باعث می‌شوند كه خون به راحتی جریان پیدا كند و به مغز برسد.

- مغز برای انجام فعالیت های طبیعی خود به استیل كولین نیاز دارد كه منشأ آن از لسیتین می باشد. وقتی لسیتین ازطریق غذا دریافت می شود طی مراحل جذب و هضم به كبد وارد شده ، شكسته و كولین كه جزئی از ساختمان لسیتین است از آن جدا می شود كه از این كولین آزاد شده بسیاری از مواد حیاتی و ضروری بدن ساخته خواهد شد. یكی از نقش های مهم كولین در ساختن استیل كولین است. استیل كولین اهمیت بسیاری برای فعالیت مغز و مركز حافظه دارد. ( لسیتین در عدس، ذرت، شیر، زرده تخم مرغ، تخم آفتابگردان، جوانه گندم، بادام زمینی، آرد جو دو سر، كبد (جگر) گوساله و... وجود دارد ولی از همه بیشتر در لوبیای سویا یافت می شود)

  امتیاز: 0.00