منو
 صفحه های تصادفی
تحرک یونی
ایجاد چنگال همانند سازی در مبدا همانند سازی
چگالی جهان
درس تاسیسات ساختمان
آبیاری بارانی
صرافی
اصول سنجش و اندازه گیری
آزر
توصیه های اعتقادی امام باقر علیه السلام
دیادوکیت
 کاربر Online
260 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  پنج شنبه 28 فروردین 1393 [21:07 ]
  مصرف این سبزی ها، به سلامت ما کمک می‌کنند.
 

مصرف این سبزی ها، به سلامت ما کمک می‌کنند.

سبزیجات از منابع غنی آنتی‌اکسیدان به حساب می‌آیند و مصرف این گیاهان در وعده‌های غذایی ما بسیار ضروری است. در زیر نمونه‌هایی از فواید آنها بر شمرده شده است.

کلم بروکلی
کلم بروکلی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضد سرطان است.

پیاز
تمامی آنتی‌اکسیدان ضد سرطان پیاز را در صورتیکه آن را خام مصرف کنید به دست خواهید آورد. پختن پیاز در دمای زیاد، فواید ضد سرطان آن را کاهش می‌دهد.

ذرت
یک تحقیق نشان داده است که میزان آنتی‌اکسیدان ِ لوتئین در ذرت پخته شده بیشتر است و هر چه ذرت بیشتر پخته شود، میزان این آنتی‌اکسیدان نیز بیشتر خواهد بود. این آنتی‌اکسیدان، ریسک نابینایی و کم‌بینایی بر اثر کهولت سن را در افراد مسن، کاهش می‌دهد.

نخود سبز
طبق نتیجۀ یکی از تحقیقات انجام شده در زمینۀ سرطان، مشخص شده که مصرف مقداری از نخود سبز به همراه دیگر حبوبات، ریسک سرطان معده را کاهش می‌دهد.

کلم پیچ
این گیاه سبز با برگ‌های مجعد، سرشار از ویتامین سی است. آنتی اکسیدان آن با کم کردن سطح LDL یا کلسترول بد، منجر به کاهش ریسک بیماریهای قلبی می‌شود.

فلفل قرمز
یک فلفل متوسط، فقط ۳۲ کالری دارد، اما دارای حجم عظیمی از ویتامین سی است که حدود ۱۵۰ درصد از ارزش روزانه توصیه شده را تامین کرده و از گرفتگی سرخرگ ها که از عوامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی است، جلوگیری می‌کند.

اسفناج
اسفناج با کاروتنوئیدها ساخته شده؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی که به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند و از بروز دژنراسیون ماکولار (ماکولار لکۀ زرد در شبکیه چشم است که بیشترین حساسیت به نور را در شبکیه دارد و فساد آن از شایع‌ترین عامل کوری در افراد مسن است) جلوگیری می‌کند. پختن سبزیجات کمک می کند لوتئین (کاروتنوئید) بهتر توسط بدن جذب شود.

گوجه فرنگی
آنتی اکسیدان گوجه فرنگی، اثرات خوبی در پیشگیری از بروز بیماری‌ های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان دارد.
گوجه ‌فرنگی به دلیل داشتن فیبر زیاد، مواد قندی کم و کالری کمی که دارد در کنترل وزن موثر است و افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می‌ توانند از گوجه ‌فرنگی استفاده کنند.
مصرف گوجه ‌فرنگی پخته توانایی بدن در مقابله با پرتوهای ماورای بنفش خورشید را افزایش داده و مانند ضد آفتاب از پوست محافظت می ‌کند.

  امتیاز: 0.00