منو
 صفحه های تصادفی
راهنمایی بازیکن توسط مربی
سجده و رکوع طولانی امام صادق علیه السلام
بحران انسان شناسی معاصر
چگونه فشار خون را کنترل کنیم؟
طوطی استرالیایی
تصادف کهکشانها
دانشنامه:فرمول نویسی
سیکلوترون‏
خدمتکاران و زیر دستان
دوری از تجملات
 کاربر Online
358 کاربر online
 : کامپیوتر
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه کامپیوتر 3 ستاره ها ارسال ها: 1679   در :  شنبه 30 آذر 1392 [19:42 ]
  مشخصاتی كه يك وب سايت نبايد داشته باشد
 

عموماً وقتي از سايت شما صحبت مي‌شود، نبايد هيچ كم و كسري در آن وجود داشته باشد. اما خيلي كم به آن چه كه نبايد در وب‌سايت باشد، پرداخته شده است. اين مساُله تاُثير منفي بر عملكرد سايت دارد، زيرا برنامه‌ريزي ضعيف و غافل شدن از سايت، ممكن است به از دست دادن شغل، مسايل امنيتي، ترافيك كم و ساير مشكلات منجر شود.
البته اين مشكلات قابل جلوگيري هستند.

عواملي كه بايد از آنها اجتناب كنيد:

1- گذاشتن عكس خود در صفحه‌ي اصلي.
با وجود آن كه عكس شما يك نوع خوشامدگويي به بازديدكنندگان شمار مي‌آيد، برخي كارشناسان عقيده دارند، اين عكس، دليل حضور بازديدكنندگان را در سايت شما كم رنگ مي‌كند. لارينا كيس، رييس بخش كارشناسي موفقيت و عملكرد ـ يك موسسه‌ي مشاوره در فيلادلفيا ـ در اين‌باره مي‌گويد:”ديدن اين عكس، مانند ملاقات يك شخص جديد است، و به جاي پرداختن به مسايل بازديدكنندگان، مثل اين است كه به آنها بگوييد:”من چقدر در عكس، عالي هستم“. وب سايت شما بايد تماماً درباره‌ي بازديدكننگان باشد و نه در مورد شما. قبل از هر چيز بايد آنها را به سايت، علاقمند كنيد“.

2- زياده روي در پخش قطعات ديداري و شنيداري.
اين مورد شامل هر قطعه‌ي ديدني و شنيدني مي‌شود. از يك طرف تصاوير متحرك گيج كننده در صفحه‌ي اصلي و از طرف ديگرهر نوع عكس، از مشتريان سايت گرفته تا موش خانگي شما!
مورد اول چيزي بيش از بهره‌گيري بيهوده از فن‌آوري جديد نيست و مثال آخر، گمراه شدن از مسير فعاليت‌هاي حرفه‌اي است. گذشته از اين، بارگذاري موسيقي‌هاي پرزرق برق و پر سر و صدا مدت زياد‌ي طول مي‌كشد و همين امر، بازديد كنندگان سايت شما را فراري مي‌دهد.
روت آترلي (يكي از شركاي اصلي مركز استراتژي‌هاي خلاق،يك آژانس ارتباطات مردمي در ريچموند،ب،س،كانادا) مي‌گويد: ”داشتن يك سايت با فن‌آوري قوي براي بسياري از وب سايت‌ها ضروري است، اما براي حضور تكنولوژي بايد دليلي مهم‌تر از تحت تاثير قراردادن مردم، وجود داشته باشد.

3- وجود گزينه‌هاي گيج‌كننده‌ي فراوان
به شما حق مي‌دهم، چرا كه مي‌خواهيد صفحات و مطالب گوناگون زيادي به بازديدكنندگان سايت خود ارايه دهيد. اما ساختار سايت بايد به اندازه‌ي كافي ساده باشد، تا بازديدكنندگان گيج و سر در گم نشوند. كيس در اين باره مي‌گويد:”از تنظيم فهرست انتخابي با حدود 20 گزينه‌ي انتخابي خودداري كنيد، افراد،در هر بار مي‌توانند بين 5 تا 9 مطلب را به خاطر بسپارند. سعي كنيد از اين حد فراتر نرويد، چون در غير اين صورت،آنها گيج شده، سايت شما را ترك مي‌كنند.“

4- اطلاعاتي كه ممكن است به حريم شخصي افراد و مسايل امنيتي لطمه وارد كند.
البته اين مساُله تا حد زيادي به ماهيت وب سايت، شغل و كنارآمدن شما با قضايا بستگي دارد. در هر صورت ضروري است، كه مطالب وب سايت خود را خوب بررسي كنيد، تا اطلاعاتي كه به مسايل شخصي و مسايل امنيتي لطمه وارد مي‌كند، و همچنين مورد علاقه‌ي هكرها است در آن موجود نباشد. در ابتدايي ترين مراحل، بايد از گذاشتن عكس‌ها، آدرس‌هاي ايميل و جزييات شخصي كاركنان در وب سايت خودداري كنيد. همچنين، چگونگي طراحي ساختار URL و صفحه‌ي پيغام ايراد 404 نوع سرور يا پشتيبان شما را براي افراد، آشكار مي‌سازد. اين‌ها چيزهايي است كه هكرها نبايد بدانند.
حتي در انتشار اطلاعات درباره‌ي توليدات، كارشناسان وب، توصيه مي‌كنند، فقط از نكاتي كه مشتريان را به خريد ترغيب مي‌كند؛ استفاده كنيد و نه نكاتي كه اطلاعات شركت را به خارج انتقال دهد. سعي كنيد، در اسرع وقت از يك كارشناس وب يا يك وكيل استفاده كنيد، تا نكاتي كه امكان سوء استفاده از آنها در سايت وجود دارد؛ را بررسي كند. از اين هم فراتر رفته، مي‌توانيد يك كارشناس امور امنيتي در سايت خود داشته باشيد.

5- گذاشتن اطلاعاتي در وب سايت كه به سود رقباي شما باشد.

  امتیاز: 0.00