منو
 کاربر Online
1413 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 05 مرداد 1392 [16:17 ]
  وزن خود را کم کنید.
 

وزن خود را کم کنید.

1- عادتهای غذایی تان را بررسی کنید.
عادتهایی مثل دیر شام خوردن ، ناخنک زدن در هنگام غذا پختن ، خوردن ته مانده غذای بچه ها و … روند کاهش وزن شما را به تاخیر می اندازند.

2- برنامه غذایی داشته باشید.
شما باید برای وعده های غذایی تان و تنقلاتی که می خورید، برنامه داشته باشید. تنقلات مفیدی که برای کاهش وزن مفید هستند را بسته بندی کنید تا وقتی احساس گرسنگی می کنید آنها را بخورید.

3- سیر به خرید بروید.
اگر گرسنه به فروشگاه مواد غذایی بروید ممکن است تحریک شوید و آنچه را که نباید بخرید را بخرید.

4- وعده های غذایی منظم داشته باشید.
وعده های غذایی منظم در طولانی مدت ، باعث احساس خوب بودن و کاهش میل خوردن قند می شود. پس اگر برای کاهش وزن رژیم می گیرید سعی کنید آن را منظم اجرا کنید.

5- غذایتان را سر میز و صندلی و به طور آگاهانه میل کنید.
عادت هایی مثل سرپا غذا خوردن ، تلویزیون دیدن هنگام غذا خوردن ، با تلفن حرف زدن ، منجر می شود بیشتر بخورید.

6- غذا را در بشقاب های جداگانه بریزید.
غذایتان را در بشقابی جداگانه بریزید و سر سفره بیاورید. هیچگاه غذای اضافی سر سفره نیاورید چون ممکن است پس از غذا خوردن هوس کنید و بخواهید کمی غذا برای خودتان بکشید. پس فقط یک بشقاب غذا با اندازه مناسب برای خودتان بیاورید. این عادت خود باعث کاهش وزن غیر ارادی خیلی افراد شده است.

7- آهسته غذا بخورید.
همیشه غذا را آهسته بخورید و سعی کنید با غذا بازی کنید. همین باعث می شود احساس سیری کنید.

8- بعد از غذا دوباره غذا نخورید.
اگر بعد از غذا دوباره احساس گرسنگی کردید ، نباید دوباره غذا بخورید، سعی کنید نوشیدنی بدون قند بخورید. همچنین خوردن یک لیوان شیر ۱ ساعت بعد از غذا اشتهای شما را کور می کند.

9- اگر تنقلات می خورید ، باید به صورت یک وعده غذایی باشد.
اگر در طول روز تنقلات میل می کنید باید به صورت یک وعده غذایی کوچک ، بین وعده های غذایی بزرگ باشد.

10- روزتان را با صبحانه شروع کنید.
صبحانه مهمترین وعده غذایی است. بعد از خواب بدن شما به مواد مغذی برای سوخت و ساز نیاز دارد.

  امتیاز: 0.00