منو
 صفحه های تصادفی
هیاسنیت
افتتاح مجلس شورای ملی ایران
سیستم ها ی چند وظیفه ایMulti tasking
اندازه های مختلف فیلم
فرهنگ استان گلستان
آپو کارپی
پروتئین هایی که قرار است به جای معینی صادر شوند
تسبیح فرشتگان برای دوستان و فرزندان امیرالمؤمنین
تاریخچه طراحی پارچه و لباس
احترام ویژه به امام حسین علیه السلام
 کاربر Online
341 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  جمعه 28 تیر 1392 [21:37 ]
  محافظت از مغز با رعایت این نکات
 

محافظت از مغز با رعایت این نکات

- هفت ساعت خواب در شبانه روز
بدن ما در طول یک شبانه روز به طور متوسط به هفت ساعت خواب نیاز دارد. توجه داشته باشید که خواب بیش از حد می‌تواند به اندازه کم‌خوابی به بدن و مغز ما صدمه بزند.

- نوشیدن مایعات شیرین طبیعی(آب میوه)
نتایج یک تحقیق نشان داده است مایعات شیرین به مغز ما در تصمیم‌گیری‌ها، انرژی مضاعف می‌دهند. اما در مقابل، باید اشاره کنیم که شما مجبور نیستید به منظور بهبود فرآیند تصمیم‌گیری، مصرف انواع شربت را به عادت تبدیل کنید. محققین معتقدندکه شکر موجود در این مایعات به افزایش انرژی و توان ذهنی کمک می‌کنند.

- مصرف کمتر کره و چربی‌های مشابه
چربی‌هایی مانند روغن باقیمانده در غذاهای سرخ شده و سایر چربی ها، حاوی مقادیر زیادی کلسترول بد (LDL) و مواد شیمیایی مخرب برای مغز هستند. نتایج تحقیقات دانشمندان ثابت کرده است که این نوع چربی، به طور مشخص جایگزین توده‌های پروتئین در مغز شده و از عوامل بروز بیماری آلزایمر است.

‎‎‎
نکات بالا، به طور مشخص خواب کافی، اثرات مایعات شیرین و کاهش مصرف چربی‌های غیرمفید را برای بهبود عملکرد و عمر مغز توصیه می‌کند. توجه داشته باشید که سلامت مغز، در نهایت به سلامت بدن و افزایش عمر افراد کمک شایانی می‌کند.

  امتیاز: 0.00