منو
 کاربر Online
321 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 08 تیر 1392 [19:57 ]
  مواد غذایی موثر بر فشار خون بالا
 

مواد غذایی موثر بر فشار خون بالا

علائم فشارخون بالا
• سردرد
• تنگی نفس
• تار شدن دید
• سرگیجه
اکثر اوقات فشارخون بالا هیچ علامت و نشانه خاصی ایجاد نمی‌کند.

غذاهای مفید برای پایین آوردن فشارخون:
1- نوشیدن هر روز شیر کم‌چرب کمک می‌کند فشارخونتان را تا ۱۰ درصد پایین بیاورید. شیر سرشار از ویتامین D و کلسیم است و در عین حال چربی کمی دارد. ویتامین D و کلسیم برای پایین آوردن فشارخون خوب هستند.

2- موادغذایی که سرشار از منیزیم هستند نیز برای پایین آوردن فشارخون مفید هستند. موادغذایی که منیزیم بالایی دارند حبوبات (لوبیا، باقلا، لوبیا چشم‌بلبلی،…)، گریپ‌فروت، بادام، سیب، اسفناچ، ذرت، غلات کامل، بروکلی.

3- شکلات تلخ نبز موجب پایین آمدن فشارخون می‌شود.

4- موادغذایی که سرشار از پتاسیم هستند مثل موز. اسفناچ، کدو، سویا، کشمش، آلو، زردآلو، سیب‌زمینی، قارچ، میوه‌خشک مخلوط، دانه‌های بی‌نمک، گوجه‌فرنگی و …، به کاهش فشارخون کمک می‌کنند. وقتی پتاسیم بدن کم باشد، بدن سدیم نگه می‌دارد و سدیم زیاد در بدن موجب بالا رفتن فشارخون می‌شود.

5- موادغذایی سرشار از فیبر مثل جو، میوه‌ها و سبزیجات نیز می‌توانند فشارخون را پایین بیاورند.

6- امگا۳ هم یکی از موادی است که به پایین آوردن فشارخون معروف است و روغن ماهی، حاوی مقدار قابل‌توجهی امگا۳ است. ماهی سالم‌ترین نوع گوشت است زیرا سرشار از پروتئین است و مقدار بسیار کمی چربی دارد. امگا۳ التهاب را پایین آورده و از فشارخون جلوگیری می‌کند و همچنین موادمغذی لازمی که بیشتر افراد کمبود دارند را فراهم می کند.

7- خوردن سیر، کرفس، گوجه‌فرنگی، هویج و پیاز نیز راهی بسیار عالی برای پایین آوردن فشارخون است.

8- کم‌آب شدن بدن نیز گاهی می‌تواند موجب بالا رفتن فشارخون بدن شود و نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز می‌تواند از آن جلوگیری کند.

9- سرکه سیب نیز فشارخون را پایین می‌آورد. می‌توانید یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب ریخته و بنوشید.

غذاهای مضر برای پایین آوردن فشارخون:
1- خوردن موادغذایی چرب و پرکلسترول را کم کنید.

2- مصرف سدیم، شیرینی‌ها، کافئین، برخی از انواع آجیل و گوشت را کاهش دهید.

3- غذاهای کنسروی حاوی مقادیر بالایی سدیم هستند، در خوردن آن ها زیاده روی نکنید.

- بیشتر ورزش کنید .
- کمتر استرس داشته باشید.
- در رستوران غذا نخورید.

  امتیاز: 0.00