منو
 صفحه های تصادفی
روتیل
ماکروفاژ
سوید بن عمرو و شهادت در کربلا
مخالفان تعلیم و تربیت لیبرال
امام باقر علیه السلام و معجزه در کربلا
مشکلات مرحله جوانی
حارث بن عبدالعزیزابو لیلی
اشعار دعبل
شیمی سرامیک
انگیزه خدمت ملتها به اسلام
 کاربر Online
638 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  پنج شنبه 05 اردیبهشت 1392 [07:46 ]
  چرا با وجود خوردن صبحانه، احساس گرسنگی می‌کنید.
 

چرا با وجود خوردن صبحانه، احساس گرسنگی می‌کنید.

کمبود پروتئین مورد نیاز در صبحانه
اغلب شیر را برای صبحانه در نظر می‌گیرید، که یک لیوان شیر حدود هشت گرم پروتئین برای بدن تامین می‌کند، اما اگر نمی‌خواهید شیر بنوشید، جهت دریافت پروتئین، تخم‌مرغ آب پز به صبحانه خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید با خوردن یک نان سبوسدار پروتئین بدن خود را تامین کنید.

فیبر کم در صبحانه
هر چه مقدار شیرینی در صبحانه شما بیشتر باشد، با سرعت بیشتری هضم شده و شما زودتر گرسنه می‌شوید.
اما مقدار زیاد فیبر، شما را مدت زیادی سیر نگه می‌دارد.

کمبود چربی
یک وعده غذایی بدون چربی می‌تواند بعد از یک ساعت شما را مجددا گرسنه کند. خوردنی‌هایی مانند شیر بدون چربی، غلات با فیبر بالا و میوه‌جات، غذاهای سالمی هستند ولی چربی ندارند.
توصیه می‌شود همراه صبحانه حداقل گردو ، بادام یا پسته که حاوی چربی است را نیز برای پیشگیری از گرسنگی مصرف کنید. مقدار کمی چربی، مدت زیادی دوام می‌آورد.

میزان ناکافی مواد غذایی
میوه منبع غنی از آنتی‌اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است، اما برای صبحانه کافی نیست. شما در فاصله زمانی بیدار شدن تا زمان نهار، حداقل به ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری نیاز دارید.
در صورتی که این میزان کالری در هنگام صبحانه به بدن نرسد، پرخوری در هنگام صرف نهار اجتناب‌ناپذیر و بروز مشکلاتی مانند چاقی غیرقابل پیشگیری است.

مصرف دیرهنگام صبحانه
بهترین زمان صرف صبحانه، ابتدای روز و اول صبح است؛ درست زمانی که از خواب بیدار می‌شوید.
هدف اصلی صبحانه فراهم کردن سوخت کافی برای بدن شما بعد از یک مدت طولانی است که چیزی نخورده‌اید. هنگامی‌که زمان صبحانه به زمان نهار نزدیک باشد، کارایی خود را ندارد.

  امتیاز: 0.00