منو
 صفحه های تصادفی
اصلاحات داخلی ناصر الدین شاه
صفهای چند گانه MQ
فهرست دسته بندی ها
مهارت تحقیقی
راه و رسم امروزی برنامه سازی
زیاد بن عریب و شهادت در کربلا
ترویج تمدن در غرب
براق حاجب
قائم مقام
جسم شب‌تاب
 کاربر Online
756 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 28 بهمن 1391 [19:50 ]
  موادغذایی برای خوابی بهتر
 

موادغذایی برای خوابی بهتر

مواد غذایی زیادی وجود دارند که خاصیت آرام بخشی برای سیستم عصبی دارند و به داشتن خواب بهتر کمک می کنند.

کلسیم
یک لیوان شیر را قبل از رفتن به رختخواب بخورید تا خوابی راحت داشته باشید.
کلسیم طبیعی در فرآورده های لبنی، سبزیجات سبز رنگ و کنجد است.
روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف کنید.

منیزیم
منیزم بایستی با کلسیم جذب شود. منیزیم برای ماهیچه ها خاصیت آرام بخش دارد همچنین برای متعادل کردن قندخون و فشار خون هم مفید است. منابع طبیعی منیزم بادام زمینی، غلات، اسفناج، موز و آجیل است.
نشانه های کمبود منیزیم گرفتگی ماهیچه، حالت تهوع، و کم اشتهایی است.

ویتامین D
ویتامین D یکی دیگر از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که در بالا بردن کلسیم موثر است. فرآورده های شیری سرشار از ویتامین D هستند. راه دیگر دست آوردن ویتامین D با در معرض آفتاب قرار گرفتن است.

چای سبز
اجزای تشکیل دهنده چای سبز، دارای خاصیت آرامبخشی هستند. گذشته از خاصیت آرام بخشی آن، چای سبز همچنین فشار خون را پایین می آورد.

  امتیاز: 0.00