منو
 کاربر Online
1227 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  جمعه 23 دی 1390 [17:21 ]
  نکاتی برای افزایش طول عمر
 

نکاتی برای افزایش طول عمر

۱- کالری کمتر غذای بیشتر
بشقاب خود را از سبزیجات و میوه، حبوبات و غلات، پر کن و اهمیتی به خواکی های پر کالری، مانند چیزبرگر، سس های خامه ای و گوشت های پر چرب نده!
کالری کمتر، آنتی اکسیدان های ضامن سلامتی بیشتر، زندگی طولانی تر، شاد تر، فعال تر و بدون وابستگی.

۲- استفاده از ورزش برای ضد پیری

بر کسی پوشیده نیست که فعالیت های بدنی قدرت ماهیچه ها را بالا برده، کالری آزاد کرده و شادابی را به شما هدیه می کنند.
حرکات ورزشی به عنوان یک واکسن قدرتمند ضد پیری عمل کرده و با روند پیر شدن مقابله می کند.
ورزش و فعالیتهای بدنی کم فشار ممکن است بهترین گزینه ممکن برای حفاظت از قلب و عروق باشد.
هیچگاه برای شروع دیر نیست.

۳- داشتن یک کار جالب برای انجام دادن
انتخاب بهتر؟ موضوعی را پیدا کنید که به آن علاقمند باشید و بخواهید وقت خود را به آن اختصاص دهید و از آن لذت ببرید.
چرا؟ تحقیقات دانشمندان نشان داده کارهایی که انسان از انجام آنها لذت می برد تاثیر بیشتری در حفظ سلامتی در دهه های ۵۰، ۶۰، ۷۰ زندگی و حتی پس از آن ایجاد می کند.

۴- تماس مرتب با دوستان و آشنایان نزدیک
ارتباط با دوستان و فامیل های نزدیک، یک منبع شادی و سپری محکم در برابر استرس است. این منبع پایدار شادی، می تواند منجر به کاهش مشکلات روحی و جسمی گردد.

وقتی برای مدت طولانی تنها هستید (تعریف طولانی ممکن است برای هر یک از ما با دیگری فرق داشته باشد)، افزایش استرس و در نتیجه ی آن افزایش ترشح هورمون کورتیزول، باعث تشدید بیماری قلبی، افزایش فشار خون، افسردگی و مشکلات خواب می گردد.

۵- ورزشهای ساده ی مغزی
با قرار دادن ذهن در مسیر سازنده، می توانید خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهید.
ورزشهای ساده ی مغزی، منجر به رشد سلول های مغز شده و آنرا همواره جوان و اکتیو نگه می دارد.

تحقیقات و مشاهدات نشان داده افرادی که به واسطه شغلشان و یا انجام بازی های فکری، فعالیت های مغزی بیشتری دارند، این ذخایر مغزی را به تصرف خود در آورده اند.

پژوهشگران بر این باورند که تقویت مغز شباهت های زیادی به تقویت عضلات در تمرینات ورزشی داشته و می تواند فواید یکسانی داشته باشد: مغزی قویتر، تندرست تر و با انعطاف پذیری بیشتر، برابر با طول عمر بیشتر است.

  امتیاز: 0.00