منو
 صفحه های تصادفی
انکومبانت
توازن
دعای مکارم الاخلاق
indigestion
آسمان شبهای دی
از کار انداختن Balloon Tip
ابو شجاع مظفر بن ابوصالح میکالی
ارتعاشات یک صفحه تخت
عدد نپرین
عملیات های چندگانه
 کاربر Online
424 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  دوشنبه 19 دی 1390 [09:57 ]
  مواد غذایی مفید برای تقویت مغز
 

مواد غذایی مفید برای تقویت مغز

تصویر

مصرف برخی مواد مغذی روی فعالیت‌های مغز اثر مفیدی دارد.

1-گوشت بدون چربی:
گوشت بدون چربی سرشار از ویتامین B12، آهن و روی است. این ویتامین‌ها و مواد معدنی به سلامت بافت مغز کمک می‌کنند.

2- ماهی آزاد یا سالمون:
تحقیقات نشان می‌دهد، اسیدهای چرب امگا۳ موجود در این نوع ماهی برای عملکرد بهتر مغز بسیار مفید و ضروری هستند.

3- توت‌فرنگی:
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم توت‌فرنگی می‌خورند مهارت‌های حرکتی و ذهنی خود را تقویت می‌کنند. علاوه بر آن، خواص آنتی‌اکسیدانی این ماده غذایی، از مغز در برابر آسیب اکسیداتیو ‌محافظت می‌کند.

4- سیب:
خوردن یک سیب در روز، مغز را از آسیب اکسیداتیو که باعث بروز برخی بیماری‌ها مانند آلزایمر و پارکینسون است،‌ دور می‌کند.

5- شکلات ‌تیره:
شکلات‌ تیره نیروی تمرکز در مغز را به طور فوق‌العاده‌ای افزایش می‌دهد و آنتی‌اکسیدان‌ بسیار قوی بوده که دارای محرک‌های طبیعی است که تولید اندورفین را در بدن برای ایجاد احساس خوبی افزایش می‌دهد.

6- گردو:
گردوها سرشار از پروتئین بوده و دارای اسیدهای چرب امگا ۳ ، ویتامین E و B6 هستند که همگی آن‌ها باعث تقویت بافت‌های مغز می‌شوند.

7 - غلات کامل:
غلات کامل با داشتن ویتامین E و فیبر فراوان، به ارتقای سلامت قلب و عروق کمک خوبی می‌کند و باعث بهود جریان خون در مغز می‌شود.

8- ماست:
ماست و دیگر محصولات لبنی، منبع خوبی از پروتئین و ویتامین B محسوب می‌شوند که دو عامل اساسی برای تقویت ارتباط میان سلول‌های عصبی هستند.

  امتیاز: 0.00