منو
 صفحه های تصادفی
خلع رضاشاه
علت های چهارگانه
کروم دیوپسید
اسامی ستارگان
خانه حقیقی
اختلال کم توجهی ـ بیش فعالی
چشمه معدنی و آبگرم
آنالیز نفت خام
زیرگروه خارج قسمتی
موریانه مغناطیسی
 کاربر Online
592 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  چهارشنبه 02 آذر 1390 [06:44 ]
  نقش میوه ها در رشد
 

نقش میوه ها در رشد

موادغذایی به ۵ گروه؛ نان و غلات، لبنیات، سبزی ها، میوه ها و انواع گوشت تقسیم بندی می شوند. این نوع تقسیم بندی به دلیل متفاوت بودن موادمغذی آنها با یکدیگر است.

با مصرف انواع سبزی و میوه ها، ویتامین و موادمعدنی
لبنیات، کلسیم، فسفر و ریبوفلاوین
با نان و غلات، انرژی و کربوهیدرات ها
و با مصرف گوشت، پروتئین، آهن و روی مورد نیاز بدن تامین می شود.

مصرف ۵ گروه موادغذایی برای تامین موادمغذی موردنیاز بدن ضروری است. براساس علم تغذیه، در یک رژیم غذایی صحیح باید ۳ اصل «تعادل»، «تنوع» و «کفایت» رعایت شود.

بهتر است بدانید میوه های درختی، صیفی جات و مرکبات هر کدام تامین کننده بخشی از ویتامین ها و املاح موردنیاز بدن هستند، بنابراین تنوع در مصرف آنها را رعایت و به خوردن گروهی از میوه ها اکتفا نکنید.

سیب زرد حاوی بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A)، تامین کننده ویتامین( A و املاحی مانند آهن است. این میوه غیر از ویتامین ها، حاوی فیبر است که در سایر میوه ها به مقدار کمتری یافت می شود.

پرتقال و لیمو از مهم ترین منابع تامین ویتامین C محسوب می شوند. موادمغذی آنها بسیار شبیه هم است. پرتقال به میزان قابل توجهی منیزیم و مولیبدن دارد و در لیموشیرین علاوه بر ویتامین C بالا، عنصر کروم هم موجود است.

هندوانه مانند سیب زرد، زردآلو و طالبی، پیش ساز ویتامین A، بتاکاروتن و حاوی بیوتین است و در تامین ویتامین C بدن نقش مهمی دارد.
کودکان برای رشد بهتر به موادمعدنی و ویتامین های موجود در انواع میوه و سبزی ها نیاز دارند.
آناناس یکی از مهم ترین منابع ویتامین C موردنیاز بدن است و مس بالایی دارد. ویتامین C و مس برای رشدونمو کودکان ضروری هستند. در ضمن، هرچه این میوه تازه تر و رسیده تر باشد، بتاکاروتن بیشتری دارد.

  امتیاز: 0.00