منو
 کاربر Online
365 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  پنج شنبه 17 شهریور 1390 [14:06 ]
  به توانایی های خود دلخوش نیستید؟
 

به توانایی های خود دلخوش نیستید؟

آیا احساس یکنواختی می کنید و توان و انرژی خود را برای ادامه از دست داده اید؟
آیا فکر می کنید هیچ موضوع تازه و جذابی برای امیدوار بودن ندارید و انگیزه ای برای لذت بردن پیدا نمی کنید؟
آیا احساسات مثبت نسبت به خودتان را از دست داده و حتی نمی توانید به توانایی های خود هم دلخوش باشید؟
باید باور کنید که ریشه همه این ناامیدی ها و ناراحتی ها در افکار و ذهنیات خود شماست . کافی است مقداری این افکار را مورد تجدید نظر قرار دهید تا ببینید که می توان متفاوت با قبل همچنان لذت از زندگی را تجربه کرد.

1- خود را بشناسید
اهداف، احساسات و محدودیت‏های خود را بشناسید و با آرامش با آنها برخورد نمایید.
سعی کنید بعضی راه‌هایی را که باعث شناخت شما از خودتان می‏شود و این‏که چه چیزهایی شما را خوشحال می‏کند را پیدا کنید. با آگاهی از نقاط ضعف خود به جای سرکوبی آنها را بپذیرید و در صدد رفع آن برآیید.

2- به خودتان ارزش بدهید
به خود اعتماد داشته باشید‌ ممکن است سخت به نظر برسد. اما سعی کنید رفتارتان گویای این باشد که از خودتان مواظبت می‏‌کنید.

3- بیش از حد توان‏تان کار نکنید
همه ما با سخت کوشی، خواهان تامین امنیت و رفاه خود هستیم. اما مهم این است که تعادل را در زندگی حفظ کنیم.

4- از افراد منفی دوری کنید
ارتباط خویش را با کسانی که برای شما افسردگی به ارمغان می‏آورند به حداقل برسانید؛ مثل کسانی که اکثرا محبت‌های دریافتی را بدون پاسخ می‏‌گذارند و یا کسانی که دائما از شما انتقاد می‏‌کنند.

5- مثبت فکر کنید
‌اگر شما توانایی‏هایتان را به خوبی توسعه دهید و نقش مثبتی داشته باشید واقعا قادر به تغییر موقعیت‏های منفی به موقعیت‏های مثبت خواهید بود.

6- ورزش کنید
یک رژیم غذایی مناسب و قدری فعالیت بدنی روزانه اعم از این‏که پیاده روی آرام باشد یا کار بیرون، فشار و اضطراب را تخفیف می‏‌دهد و روحیه را شاداب نگه می‏‌دارد.

7- بخشی از اوقاتتان را تنها بگذرانید
لذت بردن از جمع دوستان و تنهایی. دو بخش از زندگی‏اند که برای تقویت روحیه بسیار مهم هستند.

8- ارتباط و مراودات
با روشی روشن احساساتتان را با خانواده و دوستانتان بیان کنید و با دقت کامل به جواب آنها گوش فرا دهید. هرگز خود را تحت فشاری که ناشی از عدم بیان احساسات است قرار ندهید.

  امتیاز: 0.00