منو
 صفحه های تصادفی
اقدامات امام حسن مجتبی علیه السلام پس از بیعت مردم
رابطه علم ودین از نظر علامه طبا طبایی
امام رضا علیه السلام و آشنایی با زبانهای مختلف
انرژی پتانسیل و بقای انرژی
عیب‌یابی کولر آبی
علف هرز مزارع سیب زمینی و نحوه کنترل آنها
سایر اماکن اسلام آباد
آیا درخواست کارهای خارق العاده شرک است؟
جعفری «داروئی»
حرکات کششی قبل از مسابقه یا تمرین در تنیس
 کاربر Online
447 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  شنبه 29 مرداد 1390 [08:22 ]
  غذاهای سازگار با گروه خونی شما
 

غذاهای سازگار با گروه خونی شما

چهار نوع گروه خونی مختلف وجود دارد AB,B,A,O .
اگر غذاهایی را بخورید که متناسب و سازگار با گروه خونی خودتان هستند، می‌توانید به راحتی آن‌ها را هضم کنید، وزنتان کاهش یابد و سلامت و شادی بیشتری را تجربه کنید.

در زیر به برخی توصیه های غذایی می پردازیم:

برای افراد با گروه خونی O توصیه می‌شود که رژیم غذایی حاوی پروتئین زیادی باشند و اگر این گروه فقط سبزی خوار باشند، دائم احساس گرسنگی می‌کنند و در نتیجه به خوردن تنقلات روی می‌آورند که در نتیجه با مشکلاتی در میزان قند خون و متابولیسم مواجه خواهند شد.
بهتر است افراد با گروه خونی o از غلات و محصولات لبنی کمتر استفاده کنند. این افراد باید گوشت گاو بدون چربی یا گوشت بره ، بوقلمون ،مرغ و غذاهای دریایی و لوبیا ،کلم پیچ و سبزی را در برنامه غذایی خود بگنجانند . در مورد ورزش هم باید هر روز تمرینات سبک و نرمش داشته باشند.

افراد با گروه خونیA، پروتئین کمتر، اما غلات بیشتر احتیاج دارند. گروه خونی «A» اغلب خلاقیت بالایی دارند و در عین حال که بسیار حساس هستند، می‌توانند حلال مشکلات خوبی هم باشند. این اشخاص باید گوشت کمتر، اما سبزیجات بیشتر بخورند.
گروه خونی A باید تمرکز بیشتری بر وعده‌های غذایی گیاه‌خواری داشته باشند و محصولات لبنی و مرغ را محدود کنند . رژیم غذایی این دسته افراد باید شامل سبزی‌جات خام یا بخارپز شده عدس ، لوبیا ، غلات سبوس دار باشد . یوگا و پیاده‌روی پرثمرترین ورزش برای این دسته افراد است .

افراد با گروه خونی B غالبا سیستم ایمنی بدنشان قوی‌تر از سایرین است . این گروه می‌توانند غذای متنوع‌تری انتخاب کنند از جمله غذاهای دریایی ، گوشت بره ، گوشت گاو و فرآورده‌های لبنی ، همچنین جو ، ارزن ، سبزی و میوه.
در مورد ورزش هم دوچرخه سواری ، تنیس و شنا را توصیه می شود .

بهترین خوردنی‌ها برای گروه خونی AB ماهی، سبزیجات، کربوهیدارت‌ها و غلات است، اما گوشت زیادی برای این گروه مفید نیست و باید از آن پرهیز کنند. از نظر فعالیت بدنی به این گروه توصیه می‌شود که ترکیبی از فعالیت‌های آرام مثل یوگا و نیز جلساتی از تمرینات اندکی پرتحرک‌تر مثل پرش سبک را داشته باشند.

  امتیاز: 0.00