منو
 صفحه های تصادفی
حفاظت در برابر مواد پرتوزا
زمانبندی نوبت گردشی
ظهور بشقاب پرنده‌ها
نام های گوناگون پیامبر اکرم
الگوهای اداره شهر در کشورهای خارجی
. نیروهای نظامی در عهد صفوی
سالیابی هسته‌ای
عظمت روحی و اخلاقی امام موسی کاظم علیه السلام
Painting
نقش و کارکرد دین
 کاربر Online
336 کاربر online
 : بهداشت وسلامت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819   در :  چهارشنبه 19 مرداد 1390 [13:31 ]
  عوامل موثر در افزایش هورمون رشد
 

عوامل موثر در افزایش هورمون رشد

تاثیر فعالیت های بدنی سبک در نوجوانان و جوانان در مراحل پیش بلوغ و دوران بلوغ به قدری قابل لمس است که در کوتاه مدت نتایج آن به صورت چشمگیری ظاهر می گردد، اگر با خواب به موقع و زودهنگام شبانه توام باشد.

در بدن انسان ها یک ساعت بیولوژیکی وجود دارد که عملکرد آن با طلوع و غروب آفتاب تنظیم می گردد و به موازات آن فرمان عملکرد هورمون های مختلف بدن صادر می شود.بعد از غروب آفتاب هورمون رشد و بازسازی بدن فعال تر می شود و وظایف خود را با بهره گیری از ذخایر انرژی های بدن آغاز می نماید. در طول شب 70 درصد انرژی مورد نیاز از محل چربی های بدن یا چربی های دریافتی از غذاهای مصرفی تامین و 30 درصد بقیه آن از منابع قندی حاصل می شود، لذا افرادی که چاق و چاق تر می شوند آنهایی هستند که بی خواب بوده و تمام روز را می خوابند و به گمان خود کم خوابی های شبانه را جبران می نمایند غافل از آنکه با طلوع آفتاب، هورمون های کار و فعالیت فعال می شوند و انسان را جهت کارهای بدنی آماده تر می نمایند و به استحکام بافت های موجود یا تازه ترمیم و ساخته شده می پردازند.

برای ترشح هورمون رشد مصرف لبو، هویچ پخته وخام و سالاد تهیه شده از سبزیجات متداول فصلی که بر روی آن هویچ رنده شده، لبوی خرد کرده و چند کشمش اضافه شده، به جای مصرف شیرینی، شکلات و آبنبات توصیه می شود.

میوه هایی مثل سیب، گلابی، موز، انبه، انار، به، گیلاس، آلبالو، زردآلو، هلو و انواع میوه جات و صیفی جات جزء بهترین میان وعده ها تلقی می شوند که قسمتی از نیازهای بدن به ریزمغذی های ارزشمند را تامین می کنند.

حذف شام های سنگین و پرچرب و نخوردن دیرهنگام شام های سنگین، پرچرب و حجیم و جایگزین نمودن آن با سالادهای تهیه شده از سبزیجات پخته و خام غنی شده با سفیده تخم مرغ، بادام خرد شده یا گردو و پسته خام نه تنها مانع چاق شدن بی مورد افراد می شود بلکه با پیشگیری از ترشح انسولین میدان فعالیت را برای هورمون رشد مهیاتر می سازد.

استفاده از آبلیمو وآب نارنج تازه همراه با مواد غذایی مخلوط حاوی گوشت، سبزیجات، حبوبات و غلات، هم به تامین ویتامین c مورد نیاز هورمون رشد کمک خواهد کرد و هم میزان جذب آهن را افزایش خواهد داد.

افراد با انجام یک برنامه منظم ورزشی به صورت راه رفتن و دویدن با سرعت ملایم؛ علاوه بر آنکه عضلات خود را تقویت کرده و به رشد بیشتر و افزایش حجم بیشتر عضلات کمک می کند بلکه به مصرف رساندن چربی های مازاد بر نیاز و انباشته شده کمک خواهد نمود ضمن اینکه در افزایش میزان هورمون رشد نیز تاثیر خواهد داشت .

  امتیاز: 0.00