منو
 کاربر Online
423 کاربر online
 : خلاقیت
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه خلاقيت ارسال ها: 224   در :  سه شنبه 06 مهر 1389 [06:21 ]
  تکنیک بازار اطلاعاتی طرح‌های بزرگ
 

این روش توسط یک مشاور آلمانی که به کاربردهای تعدای از ابزارهای ارتباطی پرداخته ارائه شده‌است. در این روش گروه های کاری، برای تمرکز کردن بر روی یک مساله و پیدا کردن راه حل‌های ممکن آن تشکیل می‌شوند. گزینه‌‌ها و انتخاب‌ها پرورش داده می‌شوند و البته یک ادراک و فهم مشترک بین اعضای گروه از موضوع بسیار اساسی و مهم است. در این حالت، از موضوعات مد نظر گروه، یک فرمول بندی یا تدوین صورت می گیرد و نقشه و طرح اقدامات و کارها تعیین می‌شود. هم چنین تعدادی از افراد تسهیل‌کننده یا راهنما درگروه هستند که برای این کار آموزش‌ دیده‌اند و گروه را سرپرستی می‌کنند و سعی دارند تا موجب ایجاد اطمینان در گروه و بوجود آوردن روابط و ارتباطات خوب بین اعضای گروه شوند و البته ایجادروح همکاری گروهی، باعث به وجود آمدن یک ادراک در سطح بالا در بین گروه می‌شود. هدف این افراد این است که توسط ابزارهای ارتباطی و انسانی درست و شایسته، کاری کنند که گروه قادر باشد تا به اصل موضوع مورد بحث و گفتگو با موفقیت و کارایی بالا دست یابد.
در این حال، امور کلیدی در مورد مساله یادداشت می‌شوند و به نمایش گروه گذاشته شده و افراد گروه می‌توانند عقاید و طرح‌های خودرا درآن تابلو ارائه کنند و در این موضوع شریک شوند. در مقیاس وسیع تر، می‌توان مانند یک بازار اطلاعاتی عمل کرد و یک نمایشگاه شامل چندین کیوسک یا کابین اطلاعاتی باشد و هر کیوسک یک موضوع یا مساله‌ای که از قبل طراحی شده را ارائه کند و افراد شرکت‌کننده می‌توانند هر کیوسک یا کابینی را که خواستند یا علاقه مند بودند انتخاب کنند و بین آن‌ها راه بروند و در حرکت باشند و از این که در مباحث شرکت می‌کنند لذت ببرند و هر کابینی نظرات را یادداشت کند هر کیوسکی 2 یا 3 نفر افراد تسهیل‌کننده و راهنما را درون خود داشته باشد و به گونه‌ای مانند یک نمایشگاه اطلاعاتی، مردم در آن شرکت کنند و لذا به چندین ماه تدارکات نیاز دارد.

  امتیاز: 0.00