منو
 کاربر Online
1444 کاربر online
 : روان شناسی
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه روان شناسی 3 ستاره ها ارسال ها: 2479   در :  چهارشنبه 01 خرداد 1387 [17:01 ]
  تفکر مثبت در یک نگاه کلی
 

  • باید احساسات ، افکار و باورهای خودتان را تشخیص دهید
  • تفکر مثبت ، احساس مثبت ایجاد می کند و باعث انگیزش کارهای مثبت می شود
  • احساسات ، افکار و باورهای شما می تواند از منفی به مثبت تغییر یابند
  • اعتقاد مثبت بر تمام رویکردتان به زندگی تاثیر دارد
  • پیشرفت های خود را دوباره مرور کنید . این کار باعث می شود که مثبت فکر و عمل نمایید
  • از پیش بینی مشکلات آیند ه پرهیز کنید .زیرا همه چیز می گذرد
  • وقتی افکار وارونه در سر دارید ؛ آنها را تشخیص دهید . به عقب برگردید و به جای آن به واکنش متعادل تری فکر کنید
  • درک کنید که قادر به تغییر واقعیت نیستید ، اما می توانید دریافت خودتان را از آن تغییر دهید و در نهایت به نتایج مثبت دست یابید
  • به یاد داشته باشید هنگامی که از تجسم استفاده می کنید ، نمی توانید روی چیزهایی که می بینید کنترل داشته باشید
  • برای کمک به حفظ بیان مثبت خودتان ، از دوستانتان بخواهید که هر زمان شروع به صحبت منفی کردید ، شما را به چالش بطلبند
  • فهرستی از واژگان مثبت تهیه و از آنها استفاده کنید ، روزی یک واژه ، تا اینکه آنها بخشی از واژگان عادی شما شوند
  • از خودتان بپرشسید که از چه چیزی می ترسید ، سپس بررسی کنید که آیا ترس شما مبنای درستی دارد
  • تجربه هایی را انتخاب کنید که ترس هایتان را به مبارزه می طلبد ، دوره آموزشی آن را بگذرانید و بر چیزی که از آن می ترسید تسلط یابید
  • توجه کنید که وقتی دیگران نشان می دهند که به عقیده شما احترام می گذارند ، این کار باعث تقویت خودباوری در شما می شود
  • پرسیدن نظر دیگران به شما کمک می کند که باورهای مثبت را در مورد خودتان تقویت کنید
  • تجدید نظر روی باورهای اصلی اثر مثبتی روی رفتار دارد
  • باورهای مثبتی را که باعث می شود به خودتان و روابطتان احساس اعتماد کنید ، نگه دارید
  • باورهای منفی را که عزت نفستان را تضعیف می کند و شما را از موفقیت باز می دارد ، رها کنید
  • به یاد داشته باشید مجبور نیستید قضاوت های منفی را که در گذشته تجربه کرده اید ، قبول کنید .
  • هدفتان این باشد که نقاط برجسته زندگی تان را افزایش دهید و نقاط ضعیف را کم کنید . این کار به شما کمک می کند تا در هر کاری که انجام می دهید روی مثبت گرایی متمرکز شوید
  • کنترل هیجانتان را در اختیار داشته باشید . تنها در این صورت می توانید به مشکلات نگاهی منطقی داشته باشید
  • هیجانات منفی باید بررسی شوند ، نه اینکه نادیده گرفته شوند
  • انرژیی را که صرف هیجان می کنید ، می توانید به سمت رویارویی با عالت آن برگردانید
  • با آرامش دادن به خودتان ، این امکان را بدهید که ذهنتان را روی رویارویی با مشکلات متمرکز کنید
  • می توانید کنترل هیجانات خودتان را در دست بگیرید ، به جای این که اجازه دهید آنها شما را کنترل کنند
  • قاطع بودن یعنی ارزش گذاشتن به نیازهای دیگران درست مانند نیازهای خودتان
  • اگر اشتباهی کرده اید ، به خطای خودتان اعتراف کنید و از شخصی که باعث ناراحتی اش شده اید ، معذرت بخواهید
  • زمانی را برای بازی و شادی در نظر بگیرید . بازی های صفحه ای کودکانه ای را که دوست داشتید ، بخرید و با دوستان بازی کنید
  • تا جایی که امکان دارد وقت خود را با کودکان بگذرانید . زیرا کودکان در طی روز بیش از 400 بار می خندند ، در حالی که آدم بزرگ ها روزی 15 بار می خندند
  • موفقیت های زندگی تان را به یاد آورید و شکست ها را فراموش کنید
  • زبان بدن مطمئن همیشه به شما تقویت فیزیولوژیکی فوق العاده ای می دهد
*پیروزی هایتان را جشن بگیرید
  • در جستجوی تجربه هایی اهام بخش باشید که به شما نشان دهند که دنیا بزرگتر از شماست
  • به یاد داشته باشید هر چه احساس کنید که ارتباط بیشتری با دیگران دارید ، زندگی شما پر معناتر می شود
  • به از افرادی که می توانند به شما کمک کنند کمک بگیرید
  • در توانایی هایتان به طور آشکار و روشن صحبت بکنید و آنها را پنهان نکنید

  امتیاز: 0.00