برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
ناشناس
در : شنبه 21 اردیبهشت 1387 [19:24 ]
اتصال آفریقا و خاورمیانه !!!
با ساخت بزرگترین پل معلق دنیا به طول ٢٨ کیلومتر، با ساخت بزرگترین پل معلق دنیا به طول ٢٨ کیلومتر، آفریقا و خاورمیانه به یکدیدگر متصل میشوند.
به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این پل که ٤٠٠ متر بالاتر از سطح آب ساخته میشود، بزرگترین پل معلق جهان و بدون شک یکی از شگفتیهای جهان خواهد بود که با صرف ٢٠ میلیارد دلار احداث خواهد شد.
این پل، دو شهر یمن و جیبوتی را به هم متصل میکند و پروژه آن شامل طرحهایی برای توسعه این دو شهر نیز میباشد.
این پل دارای شش خط برای حرکت وسایل نقلیه و چهار خط برای حمل و نقل ریلی خواهد بود.
بزرگترین پل معلق جهان در یک منطقه زلزله خیز انجام میشود که این بر پیچیدگیهای ساخت آن میافزاید و پیشبینی میشود که ساخت آن حدود ١٢ سال طول بکشد.
یمن و جیبوتی به وسیله تنگه باب المندب در دریای سرخ از هم جدا شدهاند که در فاصله بین این دو شهر، جزیره پریم در داخل این تنگه قرار گرفته است. این تنگه در بخش شرقی جزیره پریم ٥/٣ کیلومتر طول و ٢٠ متر از سطح دریا فاصله دارد و در بخش غربی، ٢٠ کیلومتر طول و ٣٠٠ متر از سطح دریا فاصله دارد.
گروه مشاوران مهندسی و علمی COWI مسوولیت توسعه این طرح را بر عهده داشته و تجهیزات آن را برای شرکت عامل ساخت پل یعنی شرکت توسعه خاورمیانه با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون مکان ساخت و مشکلات ساخت و ساز در عمق آب فراهم کرده و از طریق کانال سوئز به محل آن انتقال میدهد.
به گفه هنریک اندرسون، مسوؤل بخش ساخت پلهای عظیم، برای ساخت این پل، تیرهای بتنی باید در عمق ٣٠٠ متر کار گذاشته شده و همزمان ٤٠٠ متر بالاتر از سطح آب نیز ادامه پیدا کنند که در مجموع ٧٠٠ متر طول می کشند که این مقدار بسیار بسیار عظیم است.
به گفته اندرسون، شرکت COWI مطالعات اولیه را برای پروژه یمن ــ جیبوتی انجام داده و به گفته او پروژهای با این عظمت نیازمند مطالعاتی درزمینه احتمال برخورد کشتیها، زمین لرزه، جنبههای آیرودینامیکی و ... میباشد که این مطالعات احتمالا یک سال طول می کشد.
شرکت COWI سابقا تجربه ساخت پلهای معلق را در دیگر مناطق دنیا مثل پل شهر مسینا در ایتالیا داشته است.
به گزارش ایسنا، لارس جنسن، مدیر این پروژه هم تجربه زیادی در طراحی پلهای معلق و همچنین طراحی سکوهای نفتی بتنی در داخل دریا داشته است.
به گفته او سکوهای نفتی نیز حالتی مشابه این پل دارند و تنها تفاوت آنها در وزنی است که آنها روی آب تحمل میکنند.
یک سکوی نفتی در مقایسه با یک پل معلق سبکتر است و دکلهای این پل باید در حدی استثنایی مقاوم باشند.
متصل میشوند.
به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این پل که ٤٠٠ متر بالاتر از سطح آب ساخته میشود، بزرگترین پل معلق جهان و بدون شک یکی از شگفتیهای جهان خواهد بود که با صرف ٢٠ میلیارد دلار احداث خواهد شد.
این پل، دو شهر یمن و جیبوتی را به هم متصل میکند و پروژه آن شامل طرحهایی برای توسعه این دو شهر نیز میباشد.
این پل دارای شش خط برای حرکت وسایل نقلیه و چهار خط برای حمل و نقل ریلی خواهد بود.
بزرگترین پل معلق جهان در یک منطقه زلزله خیز انجام میشود که این بر پیچیدگیهای ساخت آن میافزاید و پیشبینی میشود که ساخت آن حدود ١٢ سال طول بکشد.
یمن و جیبوتی به وسیله تنگه باب المندب در دریای سرخ از هم جدا شدهاند که در فاصله بین این دو شهر، جزیره پریم در داخل این تنگه قرار گرفته است. این تنگه در بخش شرقی جزیره پریم ٥/٣ کیلومتر طول و ٢٠ متر از سطح دریا فاصله دارد و در بخش غربی، ٢٠ کیلومتر طول و ٣٠٠ متر از سطح دریا فاصله دارد.
گروه مشاوران مهندسی و علمی COWI مسوولیت توسعه این طرح را بر عهده داشته و تجهیزات آن را برای شرکت عامل ساخت پل یعنی شرکت توسعه خاورمیانه با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون مکان ساخت و مشکلات ساخت و ساز در عمق آب فراهم کرده و از طریق کانال سوئز به محل آن انتقال میدهد.
به گفه هنریک اندرسون، مسوؤل بخش ساخت پلهای عظیم، برای ساخت این پل، تیرهای بتنی باید در عمق ٣٠٠ متر کار گذاشته شده و همزمان ٤٠٠ متر بالاتر از سطح آب نیز ادامه پیدا کنند که در مجموع ٧٠٠ متر طول می کشند که این مقدار بسیار بسیار عظیم است.
به گفته اندرسون، شرکت COWI مطالعات اولیه را برای پروژه یمن ــ جیبوتی انجام داده و به گفته او پروژهای با این عظمت نیازمند مطالعاتی درزمینه احتمال برخورد کشتیها، زمین لرزه، جنبههای آیرودینامیکی و ... میباشد که این مطالعات احتمالا یک سال طول می کشد.
شرکت COWI سابقا تجربه ساخت پلهای معلق را در دیگر مناطق دنیا مثل پل شهر مسینا در ایتالیا داشته است.
به گزارش ایسنا، لارس جنسن، مدیر این پروژه هم تجربه زیادی در طراحی پلهای معلق و همچنین طراحی سکوهای نفتی بتنی در داخل دریا داشته است.
به گفته او سکوهای نفتی نیز حالتی مشابه این پل دارند و تنها تفاوت آنها در وزنی است که آنها روی آب تحمل میکنند.
یک سکوی نفتی در مقایسه با یک پل معلق سبکتر است و دکلهای این پل باید در حدی استثنایی مقاوم باشند.
امتیاز: 0.00
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!