منو
 صفحه های تصادفی
بی طرفی ایران در جنگ اول جهانی
دقت امام علی علیه السلام درباره بیت المال
صوت های مختلف با رشته های مختلف
دین و دنیا در اندیشه امام خمینى (ره)
قرارداد انگلیسی ها و حاکم بوشهر در عهد کریمخان زند
راهبردهای ایجاد رابطه در مصاحبه روانی تشخیص
تاریخچه انتشار پول
تعاریف مختلف در باره فلسفه
پلاژیوکلازها
ضرب داخلی(المپیاد)
 کاربر Online
327 کاربر online
 : دین و زندگی
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمدمختاری 2 ستاره ها ارسال ها: 57   در :  چهارشنبه 23 خرداد 1386 [13:17 ]
  جواز خودکشی
 

در اینکه انسان نباید بدون جهت جان خود را به خطر بیندازد، شکی نیست. قرآن می‏گوید:
« و لا تلقوا بایدیکم الی التهلکه » . اگر بخواهید از بالای بام خود را پایین بیندازید و لو تحت فشار قرض قرار گرفته باشید یا در عشقی شکست خورده باشید، ولو در حالی باشید که تمام دنیا و مافیها برای شما ارزش نداشته باشد، زندگی تاریک باشد، این عمل جایز نیست، درست مثل اینست که انسان دیگری را کشته باشید. قرآن کریم صریحا در باب قتل عمد می‏گوید: « فجزاوه جهنم » کسی که نفس محترمی را می‏کشد، اعم از اینکه غیر خودش یا خودش باشد، کیفر او جهنم است، خالدا فیها برای همیشه هم در جهنم باید باقی بماند.

کسانی که خیال‏ می‏کنند اختیار جان خودشان را دارند، اشتباه می‏کنند چون مال انسان محترم‏ است، مالی که شما دارید تنها مال شما نیست، در درجه اول مال‏ اجتماع و در درجه دوم مال شماست، حق استفاده از آن را دارید ولی حق‏ تضییع ، اسراف و تبذیر آن را ندارید. اسلام چنین حقی برای شما قائل‏ نیست.
به نقل از حماسه حسینی جلد دوم.

  امتیاز: 0.00