منو
 کاربر Online
430 کاربر online
 : فیزیک
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline مجید آقاپور 4 ستاره ها ارسال ها: 1637   در :  چهارشنبه 05 اردیبهشت 1386 [09:06 ]
  توربین‌های بادی
 

به گفته محققان نیومکزیکو، با استفاده از پره‌های خمیده در توربین‌های بادی می‌توان کارایی این توربین‌ها را در مکان‌هایی که سرعت باد پایین است افزایش داد. خبرگزاری یونایتدپرس از آلبوکرکی، در مناطقی از بخش غرب میانه آمریکا که در آن‌ها متوسط سرعت باد در ارتفاع ‪ ۳۳‬پایی (‪ ۱۰/۰۵۸‬متری) حدود ‪ ۱۳‬مایل در ساعت است این پره جدید می‌تواند با افزایش کاریی توربین بادی موجب کاهش هزینه انرژی شود.

این پره‌ها توسط محققان `آزمایشگاه‌های ملی ساندیا` ابداع شد.

این اولین باری است که برای توربین‌های تجاری پره خمیده تولید شده است. با استفاده از پره‌های جدید در مناطقی که سرعت باد در آنها پایین است، می‌توان سرزمین‌های بسیار بیشتری را برای استفاده اقتصادی از انرژی بادی در نظر گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از یونایتدپرس، `تام اش‌ویل` که در زمینه بالابردن عملکرد تیغه توربین‌های بادی در ساندیا تحقیق می‌کند، گفت طراحی پره‌های جدی باعث می‌شود که آنها در مقابل بادهای متلاطم طوفانی مقاوم‌تر و در نتیجه طول عمرشان بیشتر باشد. اشویل گفت، آزمایش این توربین در ژانویه آغاز شد و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline حسین خادم 4 ستاره ها ارسال ها: 1813   در :  پنج شنبه 06 اردیبهشت 1386 [09:55 ]
  ترمزهای بادی الکترونیکی
 

با سلام

با تشکر از آقای آقاپور که این مطلب زیبا را گذاشته‌اند.
دوستان زحمت کشده‌اند مطالب در مورد ترمزهای بادی الکترونیکی جمع آوری کرده‌اند، امیدوارم مورد استفاده شما بزرگواران قرار گیرد، ببینید:

ترمزهای بادی الکترونیکی

سیستم های ترمز قطارها برای وارد کردن نیرو به ترمزها از فشار هوا استفاده می کنند. ترمزهای بادی (ECP) جدید از یک پیام الکترونیکی برای درگیر کردن و رهاسازی ترمزها استفاده می کنند و به موجب آن تمام ترمزهای قطار بصورت همزمان درگیر می شوند که بطور قابل توجهی فاصله ترمزگیری را کاهش داده و از ثبت نیروهای Coupler و عمل رها سازی کاسته می شود. در یک سیستم تحت آزمایش از یک سیم مفتولی برای انتقال پیام الکترونیکی و در سیستم دیگر از فرکانس های رادیویی برای انتقال پیام ها استفاده شده است.
هر کدام از سیستم ها قادر است اطلاعات گردآوری شده از تجهیزات on-board ، خطوط، و حس گرهای کالا (Commodity sensors)را به لوکوموتیوها انتقال دهد و این اطلاعات بصورت دیجیتال از طریق شبکه ارتباطی پیوسته به مراکز کنترل، تاسیسات نگهداری و مشتریان منتقل کند. ترمزهای ECP بر روی قطارهای حامل زغال سنگ و قطارهای کانتینر دار در آمریکا، کانادا و استرالیا آزمایش شده اند. که افزایش بازدهی سوخت قطار را در پی داشتند. انتظار می رود بکارگیری گسترده تری از این ترمزها در دهه جاری آغاز شود تا علاوه بر افزایش ایمنی صرفه جویی های بیشتری برای راه آهن به ارمغان آورد.

مطالبی هم در مقاله زیر آمده که قابل توجه است:

  امتیاز: 0.00