منو
 صفحه های تصادفی
مباحثات امام رضا علیه السلام درباره امامت
شرح وظایف مسئولان در بازی تنیس
زیرکن «سنگ کانی»
محاسبات اراتستن
کتابهای شیمی تجزیه
رنگهای آسمان
شاگردان امام سجاد علیه السلام
انواع پروتئینها
امپراتوری های اروپا
عقبه بن سمعان
 کاربر Online
1192 کاربر online
 : فیزیک
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  سه شنبه 10 بهمن 1385 [17:33 ]
  یه سوال خواهشاجواب بدین
 

جنس اجزای موتور خودرو دقیقا چیه

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  سه شنبه 10 بهمن 1385 [20:56 ]
  پاسخ : جنس اجزای اتومبیل
 

دارا

دقیقا بپرسید که کدام قسمت منظورتان است ، خود رو قسمتهای زیادی دارد سیم های آن از PVC است موتورش ممکن است چدن و یا آلمینیوم باشد ؛ سر سیلندر امروز آلمنیومی است - بدنه فایبر گلاس و یا فولاد است چرخ ممکن است از فولاد و یا آلمینیوم باشد - لاستیک آن طبیعتا لاستیکی است و از چندین ماده پلاستیکی و یا فلزی دیگر استفاده شده است در هر اتومبیل ممکن است تا ده کیلو گرم مس حتی بکار رفته باشد. اگر اینها سوالتان را پاسخ نداد باز پرسش کنید.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  سه شنبه 10 بهمن 1385 [20:56 ]
  آلیاژ ریخته گی
 

اجزاء موتور خودرو خیلی زیاد هستند منظور شما کدام جزء است؟
اگر خود بدنه موتور را می گوئید که از آلیاژهای ریخته گری چدن یا فولاد و اخیرا آلومینیوم می باشد.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  چهارشنبه 11 بهمن 1385 [05:28 ]
  پاسخ :جنس قطعات موتور
 

دارا

پوسته موتور (ENGINE BLOCK) بیشتر از چدن است پوسته موتور به قسمت تحتانی موتور اطلاق میشود و آن جایی است که سر سلیندر با حدود 10 تا دوازه پیچ بلند به آن وصل میشود و واشر سر سلیندر در بین آنها قرار میگیرد . به عکس ها توجه کنید و همانطور که گفتید از چدن و آلومینیم میباشد . اما قطعات داخل موتور و سرسیلندر بیشتر از فولاد ساخته میشوند و سختی آنرا طوری تعیین میکنند که در جایی که کار میکند بهترین کار کرد را داشته باشد مثلا رینگ پیستون دارای سختی متفاوتی نسبت به خود سیلندر است و یا میل لنگ و شاتون ها دارای سختی بیشتری هستند اما با تمام اینها خشکی و تردی آن به اندازه چدن نیست - الومینیم سر سلیندر الومینیم خالی نیست و آلیاژ آلومنیم است و دارای سختی بالایی است و نباید تصور کرد که آلیاژ آلومینیم به همان نرمی آلومینیم معمولی است . میدانید که اکسید آلومینیم و یا تقریبا همان سنگ یاقوت پس از الماس سخت ترین جسم جهان است و سنباده را هم از اکسید آلومینیم میسازند . قطعات داخل سرسیلندر مانند میل بادامک و سوپاپ ها و والو های ورودی سوخت و خروجی دود و گاز همه از فولاد است . تشت روغن هم به زیر موتور متصل است و آهن ورق است و گاهی فلز ریخته گری است (نه در اتومبیل) و استحکام خیلی بالایی ندارد . اگر سئوالی دارید باز بپرسید و اگر کار قطعاتش را میخواهید بدانید پرسش کنید .

بلوک یک موتور چهار سیلندر


سر سیلندر یک موتور چهار سیلندر

تشت روغن که به زیر موتور متصل میشود

میل بادامک

میل لنگ

شاتون

پیستون،شاتون ، میل سیلندر و رینگها همه با هم

مانیفولد سوخت سوخت بخار شده را از کاربراتور به سیلندر میبرد

مانیفولد اگزوز گاز های سوخته شده را پس از احتراق از موتور خارج کرده و آنرا به اگزوز میبرد

لوله های مانیفولد اگزوز


کاربراتور


واشر سر سلیندر

  امتیاز: 0.00