منو
 صفحه های تصادفی
پرکاری تیرویید
علم به زبانها و لغات
کوارتز دودی
آداب تلاوت قرآن
مخالفت امام علی علیه السلام با محافظت از خود
عیسی
رکورد در سطح برنامه کاربر
سینمای صامت
مسئول پذیرش و مدارک پزشکی
پیامبران عامل اختلاف بین مردم؟
 کاربر Online
766 کاربر online
 : روان شناسی
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline فیروزه نجفی 3 ستاره ها ارسال ها: 775   در :  شنبه 23 دی 1385 [08:06 ]
  موسیقی می تواند روشی موثر در درمان کودکان مبتلا به اختلال یادگیری باشد.
 

موسیقی به دلیل برخورداری از عناصر مهم به ویژه صدا که با جنبه های ارتباطی زبانی و کلامی درآمیخته است و ریتم که بیانگر نظم و هماهنگی است توانسته جنبه اثربخش خود را بر فعالیت ها و مهارت های تحصیلی چون خواندن، نوشتن و ... که خود دارای ساختاری موزون و هماهنگ می باشند به اثبات برساند.


واحد علوم پزشکی تهران پژوهشی با هدف مطالعه تأثیر موسیقی بر درمان کودکان مبتلا به اختلال خواندن و املاء توسط طلعت رافعی، کارشناس ارشد مشاوره انجام شد.


این مطالعه موردی بر روی دو کودک پسر دوم ابتدایی و یک کودک دختر اول ابتدایی که هر سه در مهارت های خواندن و املاء دارای مشکل بودند به صورت 12 جلسه در چهار هفته انجام شد.


گفتنی است این تمرینات شامل ترانه های آوایی، همراه کردن متون با ریتم و ملودی یا حرکات موزون، تطبیق سکوت در موسیقی با سکوت در جملات، تقویت مهارت های ادراکی- شنیداری، ادراکی- دیداری به کمک موسیقی و سازها و نظیر آن بوده است.


طبق نتایج این بررسی که با استفاده از روش آمار توصیفی نمودارها به دست آمد پیشرفت قابل ملاحظه و تفاوت معنی داری در هر سه مورد در سرعت و دقت خواندن و کاهش میزان خطای آنها در خواندن و املاء نسبت به قبل از تمرینات نشان می داد.

منبع:خبرگزاری دانشجویان ایران

  امتیاز: 0.00