منو
 صفحه های تصادفی
مونیتور طلایی
دستگاه ادراری
کثرت طولی و عرضی در پلورالیسم
انگشت نگاری DNA
دانشنامه:راهنمای مدیریت طبقه بندیها
فضل بن شاذان و دلایل امامت امام علی علیه السلام
کاربرد طیف سنجی HECTOR در رزونانس مغناطیسی هسته‌ای
استلام حجرالاسود
حدیثی جالب از پرسشگری آن حضرت
لشگرکشی محمد شاه به هرات
 کاربر Online
373 کاربر online
 : فیزیک
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  شنبه 09 دی 1385 [09:50 ]
  ضریب اصطکاک و ترمز (از طریق تماس با ما)
 

نام و نام خانوادگی:
دی

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  شنبه 09 دی 1385 [12:22 ]
  ضریب اصطکاک ربط دارد
 

بیشتر توضیح بدهید تا بدانیم مقصود شما از عبارت بالا چیست - البته هر چه اصطکاک بالا تر باشد نیروی بازدارند حرکت بیشتر است اما در ترمز اتومبیل یا وسائط نقلیه ما مخصوصا اینکار را نمیکنیم تا سرعت را آهسته کاهش دهیم تا انرژی که اتومبیل را به جلو یا عقب ! میراند یکباره باعث توقف وسیله نقلیه نشود .وگرنه در کارخانجات شما میبینید که دستگاهی که با سرعت زیاد میگردد را سریع متوقف میکنند . اگر فکر میکنید که اصطکاک را بالا ببریم تا دستگاه ترمز خوبی داشته باشیم . فکر کنید که چه اتفاقی میافتد وقتی دارید روی دوچرخه در سراشیبی با سرعت 30 کیلومتر در ساعت پایین میایید و به جای اینکه شما در سه چهار ثانیه دوچرخه را متوقف کنید در یک دهم ثانیه اینکار را بکنید که میتوانید تصور کنید که مخصوصا این کار را نمیکنیم زیرا که دوچرخه سوار دیگر روی دوچرخه نخواهد بود و ماجرای گهی پشت بر زین گهی زین به پشت تکرار خواهد شد .razz اگر مقصودتان چیز دیگری است باز ادامه دهید.

  امتیاز: 0.00