منو
 صفحه های تصادفی
روزنامه خرید و پرداختهای نقدی
اشیا یکسان در ظرف های یکسان
پیتون فرشی
دفن پیکر مطهر امام موسی کاظم علیه السلام
کارایی سیستم فایل
شبهه تصاحب کالای قریش توسط پیامبر
بنی ملیح
جحفه
سخنان امام علی علیه السلام در بازدید از بقایای ایوان کسری
فعالیت های مذهبی نیروی مذهبی صفویه چگونه منجر به تشکیل قدرت شد؟
 کاربر Online
619 کاربر online
 : باشگاه دانش آموزی
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمد صابر 1 ستاره ها ارسال ها: 6   در :  پنج شنبه 09 شهریور 1385 [13:12 ]
  خوردنى‌های تناسب اندام
 

خوردنى‌هایى که‎ ‎بیرای تناسب اندام
خوردنى‌هایى که مى نویسم تنها در کام شما لذیذ نیست که در حفظ تناسب و سلامت اندام شما نیز نقش موثرى ‏ایفا مى کند.

‏۱- سیب. تحقیقات حاکى از آن است که سیب به دلیل محتواى آنتى اکسیدانى قوى حقیقتاً شما را بى نیاز از دکتر ‏مى کند. (ضرب المثل انگلیسى: روزى یک سیب بخور تا رنگ دکتر را نبینى!) به شخصه به هیچ قیمتى حاضر نمى ‏شوم فرصت گاز زدن به یک سیب درخشان و خوش آب و رنگ را از دست بدهم اما افق دید خود را گسترش دهید! به ‏خوراک جو دوسر که بسیار براى صبحانه مفید است اندکى سیب رنده شده بیفزایید. همچنین برش هایى از سیب به ‏ساندویچ بادام زمینى خود اضافه کنید.

‏۲- قره قاط. پختن این میوه ترش و خوش آب و رنگ بسیار لذت بخش است. قره قاط از سوزش مجارى ادرار در صورت ‏ابتلاى شما به بیمارى دستگاه تناسلى جلوگیرى مى کند. این میوه سرشار از آنتى اکسیدان و ویتامین آ و ویتامین ‏سى است. نیم فنجان قره قاط تازه تنها ۲۵ کالرى دارد. از همین رو هر وعده دست کم یک فنجان پر آن را میل کنید. قره ‏قاط خرد شده و تازه را روى سالاد بپاشید یا خشک شده آن را به کلوچه یا سالاد کلم بیفزایید.

‏۳- کدو حلوایى. این میوه سرشار از ویتامین آ و فیبر است و اگرچه داراى نشاسته است؛ کمتر از آن چه گمان مى کنید ‏کالرى دارد. یک فنجان کدوى پخته حاوى تنها ۸۰ کالرى است؛ کمتر از برشى از یک قطعه نان. شش گرم فیبر بخورید تا ‏چنان سرزنده و شاداب شوید که هیچ گاه خطا نکنید! کدو حلوایى را علاوه بر شیره افرا مى توان با اندکى دارچین صرف ‏کرد. به جاى سیب زمینى یا برنج برش هایى از کدو حلوایى را به سوپ خود بیفزایید تا غذاى شما مقوى تر شود.

‏۴- کلم. پاییز فصل همه انواع کلم است. از همین رو سالاد پاییزى بدون کلم تنها حکایت از بى سلیقگى دارد. کلم ‏خصوصیات ضدسرطان قدرتمند و کالرى اندکى دارد. گل کلم با روغن زیتون و گردوى برشته بسیار مفید و خوش خوراک ‏است.

‏۵- انگور. انگور سرشار از موادى است که از برخى انواع سرطان و بیمارى هاى قلبى جلوگیرى مى کند. هنگام سرخ ‏کردن جوجه به تابه انگور قرمز بیفزایید. به برنج نیز مى توان انگور خشک شده (کشمش) یا حتى انگور تازه افزود. اگر ‏خوشه اى از انگور را در یک کاسه آب چند ساعت داخل فریزر بگذارید بسیار مطبوع و لذیذ خواهد بود.‏
صابر همتی

  امتیاز: 0.00