منو
 صفحه های تصادفی
دوران اوج وعظمت اندلس
کندانسورها
معانی پلورالیسم
تاریخ ولادت امام مهدی علیه السلام
وصایت پدر
درس شیمی تجزیه
شار مغناطیسی
توصیه مروان به قتل امام حسین علیه السلام
روش پژوهش
خواص غذایی و درمانی میوه ها
 کاربر Online
156 کاربر online
 : رسانه‌های صوتی و تصویری
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline مهناز نظری 3 ستاره ها ارسال ها: 235   در :  جمعه 11 فروردین 1385 [01:09 ]
  بحث (4) : سینمای ایران
 

سینمای ایران در سال گذشته

سینمای کشورمان سال 84 با نمایش بیش از 40 فیلم در سینماهای کل کشور به فروشی معادل 11 میلیارد و 266 میلیون تومان دست یافته است که از این مقدار 6 میلیارد و 457 میلیون تومان سهم فروش بلیت در سینماهای تهران و 4 میلیارد و 809 میلیون تومان درآمد سینما از شهرستان‌های و استان‌های دیگر کشور است.

فیلم شارلاتان به کارگردانی آرش معیریان با فروشی معادل یک میلیارد و 50 میلیون تومان پرفروش ترین فیلم اکران سال 84 بود و آکواریوم ساخته ایرج قادری ، امسال با 935 میلیون تومان بعد از این فیلم پرفروش ترین فیلم امسال بوده و کم فروش‌ترین فیلم امسال نیز کنار رودخانه ساخته علیرضا امینی با فروشی معادل یک میلیون تومان است.

همچنین فیلم‌های: شاخه گلی برای عروس (قدرت الله صلح میرزایی) با فروشی معادل 875 میلیون تومان، مکس (سامان مقدم) با 767 میلیون تومان، بازنده (قاسم جعفری) 767 میلیون تومان و مجردها (اصغر هاشمی)720 میلیون تومان پس از این دو فیلم از پرفروش ترین فیلم های گیشه در سال 84 بوده ‌اند.

اما فیلم‌های فرهنگی نیز در سالی که گذشت در سینماها مورد استقبال تماشاگران قرار گرفتند.
بید مجنون (مجید مجیدی) با 470 میلیون تومان، خیلی دور، خیلی نزدیک (رضا میرکریمی) با 286 میلیون تومان، گیلانه (رخشان بنی اعتماد) با 154میلیون تومان، دیشب باباتو دیدم آیدا ( رسول صدرعاملی) با170میلیون تومان، ماهی ها عاشق می شوند (علی رفیعی) با 190 میلیون تومان، حکم (مسعود کیمیایی) با 303 میلیون تومان و کافه ترانزیت (کامبوزیا پرتوی) با 217 میلیون تومان فیلم‌هایی هستند که در سال گذشته علی رغم برخورداری از شرایط نامناسب اکران توانستند به فروش قابل قبولی دست یابند.

اما فیلم های خاص نیز همانند سال گذشته یعنی سال 83 با در اختیار داشتن تعداد اندکی از سالن های نمایش در انتهای جدول فروش فیلم های سال 84 قرار دارند. فیلم‌هایی مثل: مرثیه برف (جمیل رستمیامتحان (ناصر رفاییکنار رودخانه (علیرضا امینی) و چند فیلم دیگر از جمله این فیلم ها هستند.

بحث (4)

همان طور که جدول فروش هم نشان می دهد ، امسال نیز مانند سال های قبل اقبال با کمدی های نازل و ملودرام های سطحی بوده.

چرا سینمای ما به طور گسترده رو به این گونه فیلم ها آورده است و چرا این فیلم ها در صدر فروش قرار می گیرند؟
سینمای ایران را در سال گذشته چگونه دیدید؟
آینده سینمای ایران را چگونه می بینید؟
بهترین های سال گذشته از نظر شما کدام ها هستند( بهترین فیلم ، بهترین فیلم ساز ، بهترین بازیگر و... ) ؟
, ...

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمد رضا قدوسی 3 ستاره ها ارسال ها: 916   در :  سه شنبه 15 فروردین 1385 [03:21 ]
  چرا ؟؟
 

با سلام

شما اشاره کردید که فیلم های فرهنگی ای که نام بردید ، شرایط اکران بدی داشته اند .
واقعا چرا این طور می شود ؟؟؟

آیا مسؤولین سینمایی کشور مقصرند و
یا سینما دار ها ، نفعشان در اکران فیلم های سطحی و بی ارزش است ؟

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  چهارشنبه 16 فروردین 1385 [20:44 ]
  خستگي و فيلم هاي كمدي
 

سلام
علت اینکه مردم رو به فیلم های کمدی می آرند این است که مردم ما با مشغله های زیادی رو به رو هستند که آن ها را بسیار خسته و افسرده کرده به همین خاطر دوست دارند فیلم های طنز ببینند و کمی الکی هم که شده بخندند . تولید کننده های فیلم در ایران هم این رو فهمیدند و این فیلم ها رو بیشتر تولید می کنند . انها می دانند که این فیلم ها هر چه قدر هم سطحی و بی محتوا باشد باز هم مردم برای دلخوشی می رن و می بینن.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  دوشنبه 21 فروردین 1385 [23:35 ]
  فیلم های بی ارزش
 

سینمای ما از داستان و محتوا خالیه . البته هستند فیلم هایی که ارزش دیدن دارند ولی اکثر فیلم ها واقعا مزخرف هستند. توی تلوزیون درباره فیلم های خارجی نقد و بررسی می گذارند و دائما از آن فیلم ها ایراد می گیرند ولی چرا فیلم های سینمای خودمان را در تلوزیون نقد نمی کنند می ترسند مردم دیگر نروند سینما. چه خوب بود در سینماهامان به جای فیلم های بی محتوای ایرانی فیلم های خوب خارجی را اکران می کردند. علت این که فیلم های کمدی ( به قول خانم نظری کمدی های نازل ) و ... فروش خوبی دارند هم این است که فقط همین نوع فیلم ها در سینماها پخش می شوند و اگر کسی از سینما رفتن خوشش می آید باید همین فیلم ها راببیند.
از فیلم هایی که در سال گذشته در سینما دیدم و هی یک کمی خوشم اومد : بید مجنون و گیلانه بود.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  دوشنبه 21 فروردین 1385 [23:35 ]
  بحث سینمای ایران
 

با سلام

من در سال گذشته زیاد به سینما نرفتم ولی همان پنج یا شش باری که رفتم می تونم بگم که
فیلمی که به دلم بشینه ندیدم . فیلم های ما خیلی پیش پا افتاده هستند و با زمان پیش نمیروند.
به نظر من فیلمهای ما نسبت به سالهای گذشته هیچ رشدی نکرده اند و این باعث تاسف است.
امیدوارم سالهای بعد شاهد فیلمهای بهتری باشیم.


نرگس

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  سه شنبه 05 اردیبهشت 1385 [20:18 ]
  فيلم ايراني ديدن ندارد
 

وقتي فيلم سازان ايراني مصاحبه مي كنند هيچكس نداند فكر مي كند اين ها چه فيلم هايي مي سازند كه اين جوري حرف مي زنند انگار اين ها دارند سينماي ما را نجات مي دهند و حرف تازه اي مي زنند كه قبلا هيچ كس نزده و يا فيلم هايي ساختند كه با فيلم هاي هاليوود برابري مي كند و حتي يك پله هم بالاتر است چون اين ها حرف هاي با معني مي زنند و به قول خودشان سينماي معناگرا را تركانده اند اما وقتي مي روي فيلم هايشان را مي بيني چيزي جز فيلم هاي مزخرف و سطحي با هنرپيشه هاي پر لنگ و لعاب بيشتر نيست كه هيچ چيز براي گفتن ندارد . توصيه مي كنم كه هيچ كس به سينما براي ديدن فيلم ايراني نرود.

  امتیاز: 0.00    نمایش یاسخ های این پست  
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  دوشنبه 01 خرداد 1385 [22:14 ]
  ما که نرفتیم
 

خدا رو شکر ما اصلا سال گذشته سینما نرفتیم تا پول های تو جیبیمون رو که می تونستیم خرج چی توز موتوری ، پفیلا ، رانی ، بستنی قیفی و ....بکنیم رو خرج محمد رضا گلزار و مهناز افشار و امین حیایی و .... بکنیم.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  سه شنبه 30 خرداد 1385 [19:23 ]
  سینمای ایران
 

به نظر بنده مهمترین مشکل بی محتوایی سینمای ایران نداشتن فیلم نامه نویس خوب میباشد و هیچگاه فیلم نامه نویسی
در ایران به عنوان یک تخصص مورد قبول واقع نشده و همچنین بهای وا قعی یک فیلم نامه خوب از طرف فیلم سازان پرداخت
نمیشه و تا آشنا در این زمینه نداشته باشی نمیتونی پیشرفتی داشته باشی به همین دلیله که فیلمهای مزخرف زیادی
ساخته میشه که حتی مجانی نیز ارزش دیدن نداره چه برسه پول هم خرجش کنی حالا با این تفاسیر میخایم در دنیا نیز
مطرح بشیم البته تک و توک فیلمهای خوبی نیز شانسی ساخته شده که دیگه از اون تک و توکا هم خبری نیست .

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  دوشنبه 05 تیر 1385 [22:17 ]
  هر سال دریغ از پارسال
 

مثل هر سال نا امید کننده جز چند تا فیلم قابل تحمل که اونا هم در مقایسه با فیلم های بد خیلی کم بودند.

  امتیاز: 0.00