منو
 صفحه های تصادفی
دعای پیامبر درباره حسنین علیهماالسلام
ماه ربیع الاول
امام صادق
دسترسی سریع به گزینه های Control Panel
پیامبر اکرم و تفسیر واژه عالین به اهل بیت
نامه امیرالمؤمنین علیه السلام به دستگاه خلافت
واکنش مقامات انگلیسی
از زبان یکی از کنیزان امام سجاد علیه السلام
چرا آب نمی ریزد؟
تاریخچه حقوق ایران پیش از اسلام
 کاربر Online
427 کاربر online
 : دین و زندگی
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  شنبه 05 فروردین 1385 [17:50 ]
  رسوایی داعیه آزادی
 

میگویند دین اسلام دین آزادی است ، بیشتر این جملات مضحک را از کسانی میشنوید که برای آزادی تره هم خورد نمیکنند ، اما برای فروختن کلای بنجل در بسته رنگین و پر زرق و برق یک دم از حرکت باز نمینشینند .مدعیان اسلام در افغانستان تصیمم گرفته اند که جان انسانی را بگیرند زیرا او با داشتن دین اسلام تغییر مذهب داده و مسیحی شده است ، با اینکه میدانیم دین مسیحیت دین خدا شناسی است و اسلام هم آنرا بعنوان دین وحدانی و با یک خدا شناخته است با اینحال کوته فکران مسلمان افغانستان میخواهند که او را بر خلاف حکم قران در مورد لزوم آزادی در دین و یا ادعای اینکه در دین اکراه نباید باشد به دیار عدم بفرستند . آیا این دین باعث بدبختی و عقب ماندگی مردم نیست؟ .یک دین اگر همه اش چنین افرادی تربیت بکند خودش عامل بدبختی است تا عامل پیشرفت . جاهلان مسلمان نمای افغانستان و ایران را بشناسید و به آنها اگر نمیتوانید کمک کنید تا بفهمند لا اقل جلوی این کار ها را بگیرید . نکبت تفکر عصر حجری به منطقه ما سنگینی میکند .

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمد ورهرام 3 ستاره ها ارسال ها: 131   در :  شنبه 05 فروردین 1385 [19:23 ]
  آزادی داعیه رسوایی؟
 

دوست عزیز سلام

سال نو را به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می نمایم.

و اما مبحث مطرح شده از طرف جناب عالی:

1- اگر کسی ازدواج کند، آیا در آنزمان می تواند برخلاف تعهد ازدواج خود (در هر آیینی که می خواهد باشد) عمل کند؟ مثلا مانند قبل از ازدواج با هرکسی نشست و برخاست کند؟ یا هر مثالی در این خصوص.
پاسخ این سوال در هر مسلکی خیر است. این به این معنا است که مادامی که در آن تعهد به سر می بری نمی توانی خلاف آنرا عمل کنی. و اگر این کار را کردی باید تاوانش را بدهی.(مثلا در ازدواج در اسلام مهریه و ... در سایر فرهنگها هم بخشی از مال و ثروت)

2- مثال دیگر: شما اگر در یک مسابقه فوتبال بازی کنید آیا می توانید هر کاری در زمین بکنید؟ مثلا توپ را با دست گل کنید. مسلما خیر و اگر این کار را کردید جریمه می شوید. اگر نخواستید این قانون را بپذیرید بایستی از بازی اخراج شوید و باز هم اگر نپذیرفتید مطابق قانون تیم خود با شما رفتار خواهند کرد و در نهایت تاوان آنرا پرداخت خواهید کرد. فکر نمی کنم که این کار را شما استبداد و زور گویی محسوب کنید و بگویید در زمین فوتبال آزادی نیست.

3- در دین اسلام نیز و یا هر دین دیگری قواعد خاص خودش را دارد. درست است مثل بازی فوتبال و یا ازدواج کسی شما را مجبور به وارد شدن به آن نمی کند و هر کسی آزادانه دست به انتخاب می زند ولیکن هر انتخابی محدودیتی را به همراه خواهد داشت. مادامی که شما به دین اسلام نگرویدید می توانید هرگونه که دوست دارید عمل کنید منتها نه برخلاف قوانین جامعه حاکم. آنزمان که به دین اسلام روی آوردید (آزادانه و بدون زور و اجبار) این به آن معناست که قواعد آنرا نیز پذیرفته اید و خروج از آن مانند اساسنامه شرکتهایی می ماند که بخشی به نام مواد انحلال دارند.

حالا این برخلاف آزادی است؟

متتظر پاسخ شما هستم.
خداحافظ

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  یکشنبه 06 فروردین 1385 [18:05 ]
  ترک دین ظلم وظیفه ای خدایی است
 

دین اسلام نیز و یا هر دین دیگری قواعد خاص خودش را دارد. درست است مثل بازی فوتبال و یا ازدواج کسی شما را مجبور به وارد شدن به آن نمی کند و هر کسی آزادانه دست به انتخاب می زند ولیکن هر انتخابی محدودیتی را به همراه خواهد داشت. مادامی که شما به دین اسلام نگرویدید می توانید هرگونه که دوست دارید عمل کنید منتها نه برخلاف قوانین جامعه حاکم. آنزمان که به دین اسلام روی آوردید (آزادانه و بدون زور و اجبار) این به آن معناست که قواعد آنرا نیز پذیرفته اید و خروج از آن مانند اساسنامه شرکتهایی می ماند که بخشی به نام مواد انحلال دارند.


در کشور های دیگر از جمله انگلستان میبینید که مهاجرین مسلمان تقریبا کشور انگلیس را اشغال کرده اند و همین روزنامه بازتاب هم آنرا گزارش کرده بود که مهاجرین موجودیت انگلیس را به خطر انداخته اند چرا در آنجا مسیحی ها مسلمانان را اعدام نمیکنند ، اصلا شما میشنوید که یک مسیحی حکم اعدام یک مسیحی مسلمان شده را بدهد ؟ دین ازدواج نیست که شما این دو را مقایسه میکنید اگر کسی دینی را میپذیرد برای نفع خود اوست نه برای نفع شما، پذیرش شما هم برای خود شماست و شما نمیتوانید جان کسی را برای خارج شدن از دینی بگیرید ، او زمانی که آن دین را پذیرفته بود دینی نبود که الان هست ، دین که تغییر کرد انسان هم میتواند تغییر کند و اگر دین دین سالمی نبود لزومی برای نگه داشتن آن وجود ندارد . دین فاسد و عقب مانده را نگه داشتن دلیل بر کم دانشی است . خیلی ها از دین اسلام با این وضعیتی که پیدا کرده دیگر حمایت نمیکنند و او هم یکی از آنهاست . به مردم ما گفته بودند که اسلام دین عدالت و راستی و درستی است و آنها که آنرا دیده بودند با آن موافق بودند ، چطور است اگر دین اسلام به دین معاویه تبدیل شد کسی حق خروج از آنرا دیگر ندارد ؟ این چه قرار داد غیر عادلانه ایست ؟ شما طوری صحبت میکنید انگار برده خود را از دست داده اید ،خب رفت که رفت این که دل سوزاندن ندارد . آن خشونت ها و آدمکشی ها و کار های تروریستی و بیگناه را خفه کردن این دل آزاری ها را هم دارد در ثانی انسان عاقل دیوانه که نیست خود را وارد قراردادی کند که روزی ممکن است باعث مرگ وی شود و شما اگر میخواهید از این قرار داد ها امضا کنید بفرمایید ، مردم ایران به این قرار داد ها ایمانی ندارند .

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمد ورهرام 3 ستاره ها ارسال ها: 131   در :  یکشنبه 06 فروردین 1385 [19:27 ]
  ثابت ماندن اصل و گوهر دین
 

دوست عزیز
سلام

از اینکه به درخواست من پاسخ مثبت دادید ممنونم.

اگر اجازه بفرمایید مطالب مطرح شده از طرف شما را به چند قسمت دسته بندی کنیم:

1- (در کشور های دیگر از جمله انگلستان میبینید که مهاجرین مسلمان تقریبا کشور انگلیس را اشغال کرده اند و همین روزنامه بازتاب هم آنرا گزارش کرده بود که مهاجرین موجودیت انگلیس را به خطر انداخته اند چرا در آنجا مسیحی ها مسلمانان را اعدام نمیکنند ، اصلا شما میشنوید که یک مسیحی حکم اعدام یک مسیحی مسلمان شده را بدهد ؟)

بحث ما در این مورد نیست و اینکه آیا دین مسیحیت این مساله را دارد یا خیر (قواعد دین مسیحیت)مساله ای دیگر است.

2- (دین ازدواج نیست که شما این دو را مقایسه میکنید)

همانطور که ملاحظه فرمودید البته با کمی دقت (شاید من سخت نوشته ام) من دین را با ازدواج کردن مقایسه نکرده ام بلکه تعهد به ازدواج را با تعهد به دین تشبیه کرده ام و نه مقایسه)

3- (اگر کسی دینی را میپذیرد برای نفع خود اوست نه برای نفع شما، پذیرش شما هم برای خود شماست)

این که علت پذیرش دین از طرف دین مداران چیست مورد بحث ما نمی باشد و اگر نفع و یا ضرری از انتخاب دینی توسط یک فرد به افراد دیگر برسد نیز مورد مناقشه ما نیست هرچند یادآوری این مساله بی فایده نخواهد بود که (بنی آدم اعضای یکدیگرند ...) انسانها موجوداتی اجتماعی می باشند و در عین اینکه هر کسی اختیار خاص خودش را دارد ولیکن تصمیمات آنها در زندگی دیگران بی تاثیر نخواهد بود خواه خوب و خواه بد.

4- (و شما نمیتوانید جان کسی را برای خارج شدن از دینی بگیرید،)

کاملا درست است حق جان کسی صرفا در دست جان ده اوست و اگر او این اجازه را داده باشد مساله فرق می کند.

5- (او زمانی که آن دین را پذیرفته بود دینی نبود که الان هست، دین که تغییر کرد انسان هم میتواند تغییر کند و اگر دین دین سالمی نبود لزومی برای نگه داشتن آن وجود ندارد . دین فاسد و عقب مانده را نگه داشتن دلیل بر کم دانشی است.)

کاملا حق با شماست. این معنیش این است که قرارداد ماهیت خود را از دست داده است و تعهد ما صرفا در مورد ماهیت اولی بود و نه تغییر یافته.

6- (خیلی ها از دین اسلام با این وضعیتی که پیدا کرده دیگر حمایت نمیکنند و او هم یکی از آنهاست. به مردم ما گفته بودند که اسلام دین عدالت و راستی و درستی است و آنها که آنرا دیده بودند با آن موافق بودند، چطور است اگر دین اسلام به دین معاویه تبدیل شد کسی حق خروج از آنرا دیگر ندارد؟ این چه قرار داد غیر عادلانه ایست ؟)

فکر می کنم در اینجا بحث دچار مغلطه شده است. یک وقت ما صحبت از دین می کنیم و زمانی صحبت از دین داران. این دو موضوع کاملا متفاوت می باشد. مگر این که به نظر شما ماهیت اصلی دین تغییر کرده باشد. مثلا شارع _ خداوند _ دین اسلام دیگری آورده باشد و این دین هرچند نامش اسلام است ولی آن دین اولی دیگر نیست. فکر نمی کنم منظور شما این بوده است. احتمالا شاید این را می خواسته اید بگویید که تعبیر امروزی از دین اسلام با دین اسلام صدر اسلام متفاوت می باشد و این دینی که در جامعه بیان می شود دین اصلی اسلام نیست. در این گفتگو هیچ قصد پاسخگویی به این مساله را ندارم و صرفا درمورد ارتباط گفته شما با اصل بحث مطرح شده صحبت می کنم.

الف) اگر آن اول تهعد دین اسلام اصیل را پذیرفته اید که آن دین تغییر نکرده است و همچنان موضوع تعهداتش پابرجاست.
ب) اگر تعهد دین اصیل را پذیرفته اید ولیکن شارع آن را تغییر داده است پس شما مجددا می توانید در تهعد خود بازبینی فرمایید و این حق شماست.
ج) اگر آن اول تعهد دین اسلام دین مداران را پذیرفته اید اگر آن دین امروز تغییر کرده باشد حق با شماست مگر اینکه تغییرات آن جزء تعهداتش باشد.
د) اگر آن اول تعهد دین اسلام دین مداران را پذیرفته اید و آن دین تغییر نکرده باشد که باز تعهدات آن پابرجاست.

در انتها اگر شما از اول می دانستید که این قرارداد عادلانه نیست پس چرا پذیرفته اید. زمانی که آنرا امضاء نمودید یعنی آنرا با همه ویژگیهایش پذیرفتید.

7_ (شما طوری صحبت میکنید انگار برده خود را از دست داده اید ،خب رفت که رفت این که دل سوزاندن ندارد . آن خشونت ها و آدمکشی ها و کار های تروریستی و بیگناه را خفه کردن این دل آزاری ها را هم دارد در ثانی انسان عاقل دیوانه که نیست خود را وارد قراردادی کند که روزی ممکن است باعث مرگ وی شود و شما اگر میخواهید از این قرار داد ها امضا کنید بفرمایید ،)

خارج از موضوع صحبت می باشد. این گفته ها به شخص(اینجانب) بر می گردد نه موضوع اصلی بحث.

8- ( مردم ایران به این قرار داد ها ایمانی ندارند.)

من از طرف خودم می توانم صحبت کنم و نمی توانم درباره نظر مردم ایران اظهار نظر کنم. مخصوصا درباره سطوحی که درمورد خودم هم نمی توان با قطعیت صحبت کنم.(ایمان)

منتظر نظرات شما هستم.
با عرض پوزش از طولانی شدن کلام.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  دوشنبه 07 فروردین 1385 [23:08 ]
  عاقبت مرد افغانی
 

مثل اینکه بحث جدی شده است.
معلوم نیست بالاخره آخر سر آن آدمه در افغانستان مرد یا مرده شد.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمد ورهرام 3 ستاره ها ارسال ها: 131   در :  دوشنبه 07 فروردین 1385 [23:17 ]
  رعایت نزاکت (موضوعی و ...)در انجمن
 

دوست عزیز ناشناس با مشخصات زیر:

(ناشناس 4.131.53.53@207.69.138.134 مبحث: اسلام باید از آدمکشی دست بکشد by ناشناس on دوشنبه 07 فروردین 1385 04:04 )

اگر دوست دارید نظرات شما انعکاس یابد لطفا در باره موضوع بحث اظهار نظر فرمایید.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دارا 3 ستاره ها ارسال ها: 140   در :  چهارشنبه 09 فروردین 1385 [20:55 ]
  معلوم است که میخواهم بازتاب پیدا بکند
 

معلوم است که میخواهم بازتاب پیدا بکند ما حرف غیر جدی نداریم که بزنیم . باید همه اینها را ببینند و بدانند که اعتراض حق شهروندان ایرانی است و احدی در این کشور برای اعتراض و تجمع کتک نباید بخورد اگر کتک زدن انسانی بود کتک زن ها بیش همه مستحق کتک خوردن هستند ...

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمد ورهرام 3 ستاره ها ارسال ها: 131   در :  چهارشنبه 09 فروردین 1385 [22:20 ]
  مرز شوخی و جدی
 

ممنون از راهنمایی شما

به نظر شما مرز بین یک حرف جدی و یک حرف شوخی در کجاست و آیا همه حرفهای جدی باید بازتاب پیدا کنند؟

  امتیاز: 0.00