کارشناس امور اداری




معرفی

متصدیان این شغل تحت نظارت مقام مافوق عهده دار مطالعه و بررسی و یا سرپرستی فعالیتهای مربوط به امور اداری و استخدامی در وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی می باشند .



نمونه وظایف

  • انجام مطالعات لازم درمواردی از قبیل تشکیلات وروشها، آموزش ، طبقه بندی مشاغل و تهیه پیشنهادات لازم جهت ارسال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور .
  • تهیه مجموعه هدف، وظایف و پستهای سازمانی وزارتخانه ها و یا سازمان متبوع و پیشنهاد آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جهت تایید .
  • تهیه شرح وظایف پستهای سازمانی با همکاری واحدهای ذیربط .
  • انجام فعالیتهای لازم درزمینه پیاده کردن مفاد طرح طبقه بندی مشاغل دولت درمورد مستخدمین وزارتخانه و یا سازمان متبوع با همکاری واحد کارگزینی .
  • ایجاد خط مشی با توجه به خط مشی کلی تعیین شده از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور .
  • هماهنگ نمودن فعالیت واحدهای تابعه با برنامه ها و هدفهای مورد نظر .
  • تشریک مساعی با کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درتنظیم آئین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های مورد لزوم در ارتباط با نیازهای دستگاه متبوع.



بازار کار

متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در :

  • کلیه وزارتخانه ها،
  • مؤسسات،
  • سازمانها و
  • شرکتهای دولتی
اشتغال یابند.



شرایط احراز

گواهینامه لیسانس ،فوق لیسانس یا دکترا دریکی از رشته های گروه :

  • امور اداری و مدیریت
  • مهندسی صنایع
  • اقتصاد
  • برنامه ریزی آموزشی.


تعداد بازدید ها: 22020