مسئول پذیرش و مدارک پزشکی




معرفی

متصدیان این شغل تحت نظارت کلی بانجام امور مربوط به پذیرش بیماران و تیهه و تنظیم اطلاعات آماری از دفاتر و مدارک تنظیمی، کدگذاری و اندکس اعمال جراحی، اصلاح فرمهای مدارک پزشکی و تکمیل و نگهداری پرونده های بیماران می پردازند.



نمونه وظایف

  • ثبت مشخصات و نشانی بیمار روی کارتها یا فرمهای مخصوص بمنظور تشکیل پرونده و ضبط اوراق مورد لزوم در پرونده و ثبت کد مربوط بر روی آن.
  • ثبت مشخصات آورنده یا مقام اعزام کننده بیمار و اخذ رضایت نامه جهت مطالعه یا اعمال جراحی.
  • ضمیمه کردن نتایج آزمایشات انجام شده به پرونده بیمار.
  • تنظیم کارت شناسایی و ثبت مشخصات و شماره بایگانی روی آن بمنظور تسلیم به بیمار یا کسان وی.
  • راهنمایی بیمار به منظور تعویض لباس و ارسال پرونده متشکله همراه بیمار به بخش مربوطه.
  • تعیین نوبت برای مراجعه مجدد بیمار طبق نظر پزشک و راهنمایی پس از بهبودی به منظور اعزام بیمار.
  • تنظیم کارت اندکس الفبایی برحسب نام و نام خانوادگی بیماران بمنظور شناسایی آنها.
  • تهیه و تنظیم آمار روزانه، ماهانه و سالانه از تعداد بیمارن بستری و مرخص شده و در گذشتگان بیمارستان و تجزیه و تحلیل آنها(احتساب درصدهای اشغال تخت و غیره).
  • تهیه آمار مراجعین به درمانگاهها، سرویس های رادیولژی، آزمایشگاه، داروخانه و سایر واحدها.
  • کدگذاری اعمال جراحی و تهیه اندکس اعمال جراحی برابر روشهای معمول یا براساس طبقه بندی بین المللی اعمال جراحی.



بازار کار

متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در:

  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی
  • مراکز بهداشتی و درمانی
  • بیمارستانها
  • وزارتخانه ها
  • موسسات دولتی
اشتغال یابند.



شرایط احراز

  • دانشنامه کارشناسی ارشد آموزش مدارک پزشکی و یا لیسانس نگهداری مدارک پزشکی.
  • گواهینامه فوق دیپلم مدرک پزشکی یا فوق دیپلم و طی دوره آموزشی مربوط

تعداد بازدید ها: 16248