رشته کاردانی مدیریت بازرگانی




img/daneshnameh_up/3/3f/Kmodbozi.jpg

مقدمه


مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد . هدف از تشکیل این دوره تربیت افراد کاردان و تامین نیروی انسانی جهت استفاده صحیح از منابع مادی و مالی می باشد که پس از یک آموزش دو ساله وارد بازار کار گردیده و قسمتی از نیازهای کشور را در بخش بازرگانی و تولیدی تامین می نماید.
طول دوره و شکل نظام:
طول دوره کاردانی مدیریت بازرگانی 2 سال است و تمامی درسهای آن در مدت 4 نیمسال ارائه و برگزار می شود. طول هر نیمسال تحصیلی 17 هفته می باشد. در این دوره علاوه بر درسهای تئوری، بر جنبه های کاربردی درسها تاکید ویژه ای شده است.
ضرورت و اهمیت:
الف) آشفتگی و نابسامانی در بسیاری از موسسات بازرگانی عموماً ناشی از عدم وجود اصول صحیح مدیریت و یا عدم رعایت این اصول می باشد.
ب) آموزش صحیح مدیریت می تواند در شناخت مشکلات اقتصادی و بازرگانی جامعه و کوشش در رفع آن موثر یاشد.
ج) اعمال حاکمیت ضوابط بر روابط در اداره امور بازرگانی





سطوح رشته


ردیف نام دانشگاه کاردانی کارشناسی ارشد دکترا
1 آزاد- بجنورد *





درسهای رشته


ردیف نام درسردیفنام درس
1 آمار و کاربرد آن در مدیریت 2 2 آمار و کاربرد آن در مدیریت 1
3 اصول حسابداری 1 4 اصول حسابداری 2
5 اقتصاد خرد 6 اقتصاد کلان
7 بازاریابی بین المللی 8 بازاریابی و مدیریت بازار
9 بازرگانی بین المللی 10 بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان ها
11 پول و ارز و بانکداری 12 تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم
13 تحقیق در عملیات 1 14 تحقیق در عملیات 2
15 تحقیقات بازاریابی 16 توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
17 حسابداری صنعتی 1 18 حسابرسی 1
19 حقوق اساسی 20 حقوق بازرگانی
21 حقوق بازرگانی بین‌المللی 22 روابط صنعتی
23 روان شناسی کار 24 روش تحقیق در مدیریت
25 ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1 26 ریاضیات و کاربرد ان در مدیریت 2
27 زبان تخصصی 1 و 2 28 زبان تخصصی 3 و 4
29 سازمانهای پولی و مالی بین المللی 30 سمینار در مسائل بازاریابی
31 سمینار در مسائل مالی 32 سیاست پولی و مالی
33 سیستم های خرید، انبارداری و توزیع 34 سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت
35 مبانی سازمان و مدیریت 36 مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن
37 مدیریت استراتژیک 38 مدیریت تولید
39 مدیریت رفتار سازمانی 40 مدیریت مالی 1
41 مدیریت مالی 2 42 مدیریت منابع انسانی
43 کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت




صنعت و بازار کار

شرکت کنندگان در این دوره افزون بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت با کاربردهای این رشته آشنا می شوند.

تعداد بازدید ها: 80378