منو
 کاربر Online
1270 کاربر online
تاریخچه ی: فیلم

V{maketoc}
!مقدمه
__~~red:فیلم~~__ که همچنین ''((سینما))''، ''پرده نقره ای''، ''عکس متحرک''، ''نمایش عکس ها''، ''عکس های متحرک'' و ''نمایش تصویرها'' خوانده می شود؛ زمینه ای است که ((عکس)) های متحرک را به عنوان یک ((هنر)) یا یک قسمتی از صنعت ((سرگرمی)) یا برنامه احاطه می کند. زیرا فیلم از نظر تاریخی پیش در آمدی بر نمایش __تصورات__ بوده است، دانشگاهیان اغلب به این رشته ی کاری ((فیلم شناسی)) می گویند.

((تصاویر متحرک)) یک فرم هنری هستند؛ فرم شناخته شده ای که از برنامه یا سرگرمی و تجارت می باشد. فیلم توسط ((ضبط)) ''زندگی حقیقی'' مردم، تولید می شود که موضوعش (شامل وقایع فانتزی و ساختگی می باشد) که به صورت ((عکس برداری)) و یا توسط ((انیمیشن)) (نقاشی متحرک) تولید می شود.

کلمه ی ''فیلم'' اغلب به ((فیلم فیلمبرداری)) اشاره می کند که برای عکسبرداری استفاده می شود و یا به نوار مرتجع ((پلاستیک| پلاستیکی)) که با ((نقره|نقره ی)) حساس و روشن پوشیده شده، و همچنین به ((فیلم خام)) هم گفته می شود، که تصاویر متحرک اصالتاً از آن به وجود آمده است.
تصورات که تصاویر متحرک را به وجود آورده اند به صورت فیلم های اختصاصی می باشند. ولی وقتی به صورت سریع از کنار هم می گذرند، چشم انسان قادر نیست تا آنها را به صورت جدا از هم ببیند، که از تداوم دیدن نتیجه می گیرد. یک طبیعت یا محیطی که چشم تصور قابل دید را برای یک لحظه بعد از اینکه از منبع جدا شد می بیند. با وجود اینکه ما تصورات را به عنوان تصاویر شخصی تجربه نمی کنیم، اما متوجه اختلاف بین آنها می شویم.

امروزه، بیشتر تصاویر متحرک که هنوز به صورت ضبط شده هستند طوری طراحی شده اند که تصاویر را بر روی حلقه فیلم متمرکز می کنند. بعد از اینکه برداشت و چاپ شدند فیلم از روی ((پرژکتور فیلم)) می گذرد، که نوری را از فیلم می گذرانند و بدین ترتیب فیلم بر روی پرده، نمایش داده می شود. بیشتر فیلم ها دارای ((صدا)) می باشند. اخیراً، اکثر فیلم ها توسط ((دوربین ویدئو دیجیتال|دیجیتال ویدئو)) ضبط می شوند و بعد از آن از ((دیجیتال پرژکتور)) به فیلم تبدیل می کنند. یکی از سودهای مهم پرتاب دیجیتالی این است که تصاویر بدون انتظار برای فیلم خام برداشت می شوند.

!تاریخچه
''موضوع اصلی: ((تاریخ سینما))''
اوایل دوره ی استفاده از تصاویر متحرک دوره ی رشد افسانه ها و وسایل مشابه آن بوده که می توانست یک لحظه از تصاویر را نشان دهد و در واقع چشم قادر بود تا اختلاف بین تصاویر و جدایی تصاویر را ببیند. طبیعتاً، تصویرهایی که با این وسیله نشان داده می شد باید به دقت، درست و انتخاب می شد تا بتواند آن تأثیرگذاری نهایی روی مخاطب را کسب کند. با استفاده از تصاویر خیلی شبیه به هم، ولی با اختلافات جزئی و کم، نمایش دهنده می توانست تأثیر تصاویر متحرک را روی بیننده بگذارد. موضوع اشاره شده اساس و پایه ای برای ((انیمیشن)) به عنوان ((نوع سینماتیک)) شد.

با توسعه ی ((فیلمبرداری)) و خصوصی بودن ((فیلم سینمایی))، این امکان به وجود آمد تا تصاویر متحرک به خوبی ضبط شوند. استفاده از فیلم این امکان را به وجود آورد تا از یک سیستم فیلمبرداری نمایش تصاویر برای تماشاگران استفاده کنند، در حالی که در سایر تکنیک ها بعضی اوقات نیاز به این بود که اشخاص با وسایل بخصوصی فیلم را تماشا کنند. سینما ضرورتاً یک ((هنر دیدنی)) است، و تصاویر متحرک در زبان محاوره ای __سینما__ شناخته شده است. در هر حال، وقتی تصاویر متحرک را به بینندگان نشان می دهیم، صاحبان فیلم یا ((تئاتر)) یک ((موزیسین)) را برای استفاده موسیقی در فیلم، به کار می گیرند.

موزیسین، معمولاً یک پیانیست یا ارگ زن می باشد. اگر وسایل آنها در هنگام نمایش تئاتر در دسترس باشد، طوری برنامه ریزی می کنند که ((موسیقی)) در هنگام نمایش نواخته شود تا احساسات بینندگان در هنگام نمایش به راحتی برانگیخته شود. اخیراً فعالیت های تکنیکی باعث شد تا سازندگان فیلم از صدا به همراه حرکات در فیلم استفاده کنند. ((صداگذاری)) روی فیلم می تواند جدا از ((فیلمبرداری)) بر روی فیلم گذاشته شود، ولی در بعضی مواقع که حرکات به صورت زنده می باشد، قسمت های زیادی از صداگذاری در همان موقع فیلمبرداری انجام می شود.

صداگذاری معمولاً به صورت ''تصاویر صدادار''، یا ''صحبت کننده ها''، شناخته شده است. در هر حال، از موسیقی به اندازه صحبت و کلام در فیلم استفاده می شد، که باعث پدیدار شدن متخصصان ((مونتاژ فیلم)) گردید.

!توسعه نمایش فیلم در سینما
سینما ضرورتاً یک __هنر قابل دیدن__ می باشد، و تصاویر متحرک به نام __سینما__ شناخته شدند. ((فیلم صامت)) را ببینید.
در هر حال، تولید کنندگان دریافتند که بهتر است حرکات را به صورت یک داستان در بیاورند و بین شخصیت ها ((دیالوگ)) قرار دهند.
در عرض چند سال، ((زیرنویس)) را در فیلم قرار دادند که وقتی ((بازیگران)) ''صحبت'' می کردند زیرنویس در زیر فیلم پدیدار می شد، که بعد از این واقعه وجود یک مفسر در فیلم به صورت غیر ضروری در آمد.

بعد از اینکه تماشاگران را در سکوت قرار می دادند، صاحبان فیلم به جای مفسر از یک ((موزیسین)) استفاده کردند، که بیشتر فیلم سازان در نمایش و اجرای زنده در صورت در دسترس بودن وسایل از ((پیانو|پیانیست)) یا ((ارگ| ارگ زن)) استفاده می کردند. هدف از نواختن موسیقی برانگیختن حس فیلم و تأثیر بیشتر گذاشتن روی تماشاگران بود.

چندی بعد توسعه تکنیکی این اجازه را به سازندگان فیلم داد که بر روی تصاویرشان ((صداگذاری)) کنند. صداگذاری می توانست به صورت جدا از فیلمبرداری بر روی فیلم گذاشته شود، ولی در صحنه های زنده فیلم باید صدابرداری یا صداگذاری به صورت همزمان با فیلمبرداری انجام می شد. ((صداگذاری)) ضرورتاً به صورت ''مکالمات'' یا ((تصاویر با صدا)) نامگذاری شد.

آخرین و مهمترین قدم در توسعه ی سینما، تولید و معرفی ((رنگ)) بود. در حالی که با اضافه شدن ((صدا)) به فیلم تحول عظیمی در این صنعت به وجود آمد. رنگ توسعه یافت، فیلم های زیادی به صورت ((فیلم رنگی| رنگی)) تولید شدند، و امروزه استفاده از رنگ در فیلم سازی به صورت جهانی در آمده است.

در صورتی که از ((فیلمبرداری)) به صورت ((فیلم سیاه و سفید| سیاه و سفید)) هنوز برای اهداف گوناگون استفاده می شود، که این یک دلیل کوچک برای استفاده نکردن از رنگ در فیلم می باشد. در یک استثناء مثل ((استیون اسپیلبرگ)) در فیلم ((لیت شیندلر))، انتخاب با یک دلیل هنری صورت گرفت.

!صنعت تصویر متحرک
قبل از استفاده جهانی از صدا و رنگ، تصویر سیاه و سفید فیلم به سرعت به صورت عمومی درآمد. ساخت و نمایش فیلم در چند سال بعد از تولید، به صورت یک سود و بهره ی خوب برای تولید کنندگان به وجود آمد. به همین دلیل، تصاویر متحرک یک صنعت جداگانه شد، و کارخانجات خصوصی به فیلم سازی می پرداختند.

در سال ((1905م)) در ((پترزبورگ، پنسیلوانیا))، اولین نمایش و اولین مکان انحصاری برای سینما پدیدار شد و به دنبال آن هزاران تئاتر ساخته و تولید شد. در ((ایالات متحده))، این تئاترها به عنوان ((فیلم نیکلدون| نیکلدوتز)) مشهور شد، زیرا نوعاً به اندازه یک نیکل (یا 5 سنت) ارزش داشت.
شهرت سینما تصاویر متحرک را به بزرگترین صنعت تبدیل کرد، ((نمایش)). عنصر دیدن سینما به ترجمه نیاز ندارد، چرا که ((تصاویر متحرک)) یک قدرت جهانی در ارتباط دارد. در نتیجه، فیلم های مشهور جذابیت جهانی دارند، مخصوصاً با اضافه شدن ((دوبلاژ)) یا ترجمه زیرنویس ها برای مرتبط کردن دیالوگ ها بسیار مشهور شده است. معمولاً ((بازیگر| بازیگران)) سینما بسیار ((مشاهیر سینما| مشهور)) می شوند و قیمت های بسیار زیادی را برای اجرای یک نمایش دریافت می کنند، به عنوان مثال در سال ((1917م))، ((چارلی چاپلین)) درآمدی معادل 1 میلیون دلار در سال را داشت.

قیمت گرفتن بازیگران مشهور، با وجود این هزینه ها به پیشرفت های تکنیکی مرتبط می باشد، که محصولات سینما را تحت حمایت ((استودیوی فیلم)) متمرکز می کند.
در ایالات متحده، بیشتر این صنعت در ((هالیوود)) به مرکزیت می رسد. مراکز دیگری نیز در جاهای مختلف دنیا وجود دارد. به علاوه، پیشرفت ها در فیلم های قابل تهیه، تعداد مراکز مستقل فیلم سازی را افزایش داد.
با تکنولوژی مدرن، تکنیک های ((ضبط دیجیتالی)) در بخش های ویدئویی یا صوتی و تصویری تصاویر متحرک فراهم شده اند. این یک پیشرفت تحصیلی خارج از صنعت فیلم سازی است.

!جایگاه فیلم
در ابتدا، یک فیلم به صورت معمول در یک ((سینما تئاتر)) به تماشاگران نشان داده می شد. نوعاً، یک فیلم، یک نمایش شکل داده شده است. «فیلم اصلی» معمولاً خیلی بیشتر از60 دقیقه می باشد (که حدود 120-90 دقیقه به طور معمول است، و تعداد کمی که حتی به 4 ساعت هم و یا بیشتر می رسد ((فیلم هندی))).
قبل از نمایش فیلم، کمی ((تبلیغ)) می شد. به طور تاریخی، فیلم اصلی هر وقت اکران می شد قبل از نمایش آن یک ((فیلم خبری)) و یا یک ((فیلم کوتاه)) نشان می دادند، مخصوصاً ((انیمیشن)).
امروزه، قبل از فیلم اصلی ((پیش پرده ها| پیش پرده)) نشان داده می شود.

به طور کلی، تمام فیلم ها برای اکران در سینما ساخته می شوند. تولید ((تلویزیون)) باعث شد که تعداد زیادی از تماشاگران، بعد از مدت کوتاهی که فیلم در سینما اکران شد آنها را از طریق تلویزیون ببینند. صنعت ضبط و کپی برداری مصرف کنندگان را قادر ساخت تا فیلم ها را اجاره یا از روی آنها کپی برداری کنند؛ ((نوار ویدئو)) یا ((دی وی دی)) (و یا فرمت های دیگری مثل((دیسک لیزری))، ((ویدئو CD یا وی سی دی)) و همچنین ((دیسک ویدئو)) ) و ((اینترنت))، در دسترس می باشند و بسیار جایگاه مهمی را برای کمپانی های فیلم سازی دارد. بعضی فیلم ها فقط برای این جایگاه ها تولید می شوند که برای ((فیلم تلویزیون))، (( فیلم سینمایی)) یا فیلم ویدئویی تولید می شوند.

!توسعه ی تکنولوژی فیلم
فیلم متشکل است از ((سلولوئید))، ((پلی استر))، یا دیگر پلاستیک ها که با یک لایه ی شفاف شیمیایی بسیار حساس پوشیده شده است. ((نیترات نقره)) اولین فیلمی بود که برای ضبط تصاویر متحرک از آن استفاده می کردند. ولی با توجه به اشتعال پذیری آن سریعاً جایش را با یک چیز مطمئن تر عوض کردند.

به طور کلی تصاویر متحرک فیلم در هنگام پخش دارای سرعت های متفاوتی بود که با استفاده از ((کرانکت)) دستی ((دوربین فیلمبرداری)) فیلم را پخش می کردند؛ سپس سرعت برای دوربین های الکتریکی و پرژکتورها در160 فریم در ثاینه استاندارد شد، که همراه با صداگذاری بود.
توسعه ها از ((دهه1800)) شروع شد و دوربین های الکتریکی، باعث سیستم ضبط با یک سرعت متناسب گردید. اختراع تعداد زیادی از ((فیلم های خام)) پیچیده و ((لنز| لنزها))، به ((کارگردان| کارگردان ها)) این اجازه را می داد که شرایط تصویری را توسعه بخشند، و توسعه سیستم صداگذاری، باعث شد که سرعت صدابرداری هم به اندازه سرعت فیلمبرداری باشد.
از وقتی که تکنولوژی به عنوان پایه برای ((فیلمبرداری)) توسعه یافت، فیلم تنها به تصاویر متحرک محدود نمی شود.

!نگهداری فیلم
محافظت و ذخیره سازی فیلم، مشکلات خاص خود را دارد، و صنعت تصاویر متحرک گزینش دیجیتالی را به فیلم می بخشد.
((محافظت فیلم)) از فاسد شدن، یک مسئله نگران کننده برای تاریخ نویس فیلم و بایگانی کننده های آن، و کمپانی های فیلم سازی می باشد، که از فیلم های خودشان نگهداری می کنند و می خواهند این فیلم ها برای نسل های بعدی در دسترس باشد (و همچنین افزایش جایگاه).

!لیست ها
*((لیست فیلم ها))
*((لیست سینماها))
*((لیست مواد اصلی فیلم))
*((فیلم فرهنگی| لیست فیلم های فرهنگی))
*((لیست فیلم های جشنواره))
*((لیست ژانرهای سینمایی))
*((لیست سینماها پاپلات توسیت))
*((لیست فیلم های سیاه))
*((لیست فیلم های مصیبت زده))
*((لیست فیلم های مافیا))
*((لیست فیلم های حقیقت های علمی))
*((لیست فیلم های شخصیت سازی))
*((لیست فیلم های انیمیشن کامپیوتری))
*((لیست فیلم های طولانی تاریخی))
*((لیست فیلم هایی که همیشه بهترین و بزرگترین هستند))
*((لیست فیلم هایی که همیشه بد هستند))
*((لیست فیلم هایی با صحنه های جنایی))

!همچنین ببینید
*((حرکت در فیلم))
*((مراحل ظهور فیلم))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 19 مهر 1384 [07:19 ]   8   مهناز نظری      جاری 
 شنبه 12 شهریور 1384 [08:32 ]   7   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 12 شهریور 1384 [08:17 ]   6   مهناز نظری      v  c  d  s 
 سه شنبه 13 بهمن 1383 [19:30 ]   5   حمید حسن نیا      v  c  d  s 
 دوشنبه 05 بهمن 1383 [15:51 ]   4   حمید حسن نیا      v  c  d  s 
 شنبه 16 آبان 1383 [16:57 ]   3   حمید حسن نیا      v  c  d  s 
 سه شنبه 12 آبان 1383 [11:28 ]   2   حمید حسن نیا      v  c  d  s 
 یکشنبه 26 مهر 1383 [06:49 ]   1   حمید حسن نیا      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..