منو
 صفحه های تصادفی
کاربرد قانون ها
ام المؤمنین
گلیکوژن
رساندن سلام رسول خدا به امام باقر علیه السلام
آبهای فوق العاده سرد
پدیده تولید زوج
تیره سیپه راسه
کوتناهوریت
کاوشگر اولیس
گریز از دیوار
 کاربر Online
1367 کاربر online
تاریخچه ی: برنامه نویسی شی گرا

تفاوت با نگارش: 1

Lines: 1-5Lines: 1-28
-*مفهوم شی گرایی یک برنامه را با توجه به مفاهیم object مشخصات و اعمال آنها توصیف میشوند بدین صورت که محیط برنامه نویسی بجای درگیر کردن کاربر با کد نویسی های طولانی اشیا یا Object هایی با مشخصه های خاص و کاری که یک شیی خاص انجام میدهد در اختیار ما قرارمیدهدکه به معرفی تک تک این مفاهیم میپردازیم
**Object:در دنیای حقیقی اشیاء مانند میزوبشقاب وچنگال و ... میباشند, در زبان برنامه نویسی "شی گرا" اشیاء درون browserها بوده و عبارتند از فرم ها وپنجره های مختلف.
**Properties:اشیاء (object) خود دارای مشخصه هایی میباشد در زبان برنامه نویسی "شی گرا" پنجره دارای تیتر و فرمها دارای check box میباشند.تغییر مشخصه یک شی میتواند آن را تغییر میدهد, بطوریکه میتوان همان مشخصه را در اشیای کاملا متفاوتی بکار برد.فرض کنید که دارای مشخصه ای بنام empty هستید, پس بنابرآنچه گفته شد این مشخصه (خالی بودن) را میتوانید برای یک بشقاب بکار ببرید.
**Methods:کاری که اشیاء میتوانند انجام دهند, Methods نامیده میشود, اشیاء زبان برنامه نویسی "شی گرا"نیز دارای methodsهایی میباشد مثلا عمل کلیک برای دکمه ها, بازکردن پنجره و انتخاب متن مورد نظر را بدنبال دارد.
+||V{maketoc}||
^@#16:
!برنامه نویسی شی گرا
!!مفهوم
{
*مفهوم شی گرایی یک برنامه را با توجه به مفاهیم object مشخصات و اعمال آنها توصیف میشوند بدین صورت که محیط برنامه نویسی بجای درگیر کردن کاربر با کد نویسی های طولانی اشیا یا Object هایی با مشخصه های خاص و کاری که یک شیی خاص انجام میدهد در اختیار ما قرارمدهدکه به معرفی تک تک این مفاهیم میپردازیم*}
---
!!!
Object
{*
در دنیای حقیقی اشیاء مانند میز و بشقاب و چنگال و ... مباشند, در زبان برنامه نویسی "شی گرا" اشیاء درون browser ها بوده و عبارتند از فرم ها وپنجره های مختلف.*}
---
!!!
Properties
{*
اشیاء (object) خود دارای مشخصه هایی میباشد در زبان برنامه نویسی "شی گرا" پنجره دارای تیتر و فرمها دارای check box میباشند.تغییر مشخصه یک شی میتواند آن را تغییر میدهد, بطوریکه میتوان همان مشخصه را در اشیای کاملا متفاوتی بکار برد.فرض کنید که دارای مشخصه ای بنام empty هستید, پس بنابرآنچه گفته شد این مشخصه (خالی بودن) را میتوانید برای یک بشقاب بکار ببرید.*}
---
!!!
Methods
{*
کاری که اشیاء میتوانند انجام دهند, Methods نامیده میشود, اشیاء زبان برنامه نویسی "شی گرا"نیز دارای methodsهایی میباشد مثلا عمل کلیک برای دکمه ها, بازکردن پنجره و انتخاب متن مورد نظر را بدنبال دارد.*}
---
!پیوندهای خارجی
*[http://en.wikipedia.org/wiki/Object-oriented_programming ]
*[http://www.objectfaq.com/oofaq2/ ]
*[http://okmij.org/ftp/Computation/Subtyping/#Problem ]
*[http://xahlee.org/Periodic_dosage_dir/t2/oop.html ]
*[http://www.interaction-design.org/mads/articles/object_orientation_redefined ]
---
!همچنین ببینید
*((برنامه نویسی تابعی))
*((زبان برنامه نویسی Haskell))
*((زبان برنامه نویسی C))
 +#@^

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 16 مهر 1385 [12:56 ]   5   زینب معزی      جاری 
 یکشنبه 16 مهر 1385 [12:54 ]   4   زینب معزی      v  c  d  s 
 سه شنبه 28 شهریور 1385 [13:03 ]   3   زینب معزی      v  c  d  s 
 یکشنبه 29 آذر 1383 [07:05 ]   2   نفیسه ناجی      v  c  d  s 
 شنبه 28 شهریور 1383 [09:13 ]   1   عباس نایب لویی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..