تاریخچه ی:
گوینده
تفاوت با نگارش: 1
| V{maketoc} | | V{maketoc} |
| !معرفی | | !معرفی |
| گوینده کسی است که بتواند از عهده خواندن شعر و نثر ((کلاسیک)) فارسی با فن بیان ، شناخت و علائم کاری ، شناخت انواع متن برای گویندگی و انجام ((دوبله)) فیلم برآید . | | گوینده کسی است که بتواند از عهده خواندن شعر و نثر ((کلاسیک)) فارسی با فن بیان ، شناخت و علائم کاری ، شناخت انواع متن برای گویندگی و انجام ((دوبله)) فیلم برآید . |
| !!نمونه وظایف | | !!نمونه وظایف |
| __1.__ توانایی شناخت علائم کاری | | __1.__ توانایی شناخت علائم کاری |
| __2.__ اشنایی با نقطه و کاربرد آن در جمله | | __2.__ اشنایی با نقطه و کاربرد آن در جمله |
| __3.__ شناسایی اصول کاربرد نقطه در ((دیالوگ)) (جمله) | | __3.__ شناسایی اصول کاربرد نقطه در ((دیالوگ)) (جمله) |
| __4.__ آشنایی با ((ویرگول)) | | __4.__ آشنایی با ((ویرگول)) |
| __5.__ آشنایی با اصول کاربرد ویرگول | | __5.__ آشنایی با اصول کاربرد ویرگول |
| __6.__ آشنایی با سکوت بلند و کوتاه | | __6.__ آشنایی با سکوت بلند و کوتاه |
| __7.__ شناسایی اصول کاربرد سکوت لند و کوتاه | | __7.__ شناسایی اصول کاربرد سکوت لند و کوتاه |
| __8.__ آشنایی با مکث بلند و کوتاه | | __8.__ آشنایی با مکث بلند و کوتاه |
| __9.__ شناسایی اصول کاربرد مکث بلند و کوتاه | | __9.__ شناسایی اصول کاربرد مکث بلند و کوتاه |
| __10.__ شناسایی اصول شناخت علائم کاری | | __10.__ شناسایی اصول شناخت علائم کاری |
| __11.__ توانایی بیان صحیح زبان فارسی | | __11.__ توانایی بیان صحیح زبان فارسی |
| __12.__ آشنایی با تنفس صحیح | | __12.__ آشنایی با تنفس صحیح |
| __13.__ شناسایی اصول تنفس صحیح | | __13.__ شناسایی اصول تنفس صحیح |
| __14.__ شناسایی اصول گفتگو | | __14.__ شناسایی اصول گفتگو |
| __15.__ آشنایی با تأکید صحیح روی کلمات | | __15.__ آشنایی با تأکید صحیح روی کلمات |
| __16.__ شناسایی اصول تأکید صحیح روی کلمات | | __16.__ شناسایی اصول تأکید صحیح روی کلمات |
| __17.__ شناسایی اصول تغییر ضدا | | __17.__ شناسایی اصول تغییر ضدا |
| __18.__ شناسایی اصول تطابق صدا | | __18.__ شناسایی اصول تطابق صدا |
| __19.__ شناسایی اصول تطابق حس | | __19.__ شناسایی اصول تطابق حس |
| __20.__ آشنایی با هم آهنگی جمعی (یا جمع) | | __20.__ آشنایی با هم آهنگی جمعی (یا جمع) |
| __21.__ شناسایی اصول هم آهنگی جمعی | | __21.__ شناسایی اصول هم آهنگی جمعی |
| __22.__ شناسایی اصول کنترل آرامش درونی (تمرکز حواس) | | __22.__ شناسایی اصول کنترل آرامش درونی (تمرکز حواس) |
| __23.__ آشنایی با تیپ های مختلف | | __23.__ آشنایی با تیپ های مختلف |
| __24.__ شناسایی اصول خلق تیپ های مختلف | | __24.__ شناسایی اصول خلق تیپ های مختلف |
| __25.__ آشنایی با ریتم گفتار | | __25.__ آشنایی با ریتم گفتار |
| __26.__ شناسایی اصول بکارگیری ریتم گفتار | | __26.__ شناسایی اصول بکارگیری ریتم گفتار |
| __27.__ شناسایی اصول بیان صحیحی زبان فارسی | | __27.__ شناسایی اصول بیان صحیحی زبان فارسی |
| __28.__ توانایی خواندن شعر و نثر کلاسیک فارسی | | __28.__ توانایی خواندن شعر و نثر کلاسیک فارسی |
| __29.__ آشنایی با شاهنامه فردوسی | | __29.__ آشنایی با شاهنامه فردوسی |
| __30.__ شناسایی اصول خواندن کتاب شاهنامه فردوسی | | __30.__ شناسایی اصول خواندن کتاب شاهنامه فردوسی |
| __31.__ آشنایی با کتاب منطق الطیر عطار | | __31.__ آشنایی با کتاب منطق الطیر عطار |
| __32.__ شناسایی اصول خواندن کتاب منطق الطیر عطار | | __32.__ شناسایی اصول خواندن کتاب منطق الطیر عطار |
| __33.__ آشنایی با کتابهای نظامی | | __33.__ آشنایی با کتابهای نظامی |
| __34.__ شناسایی اصول خواندن کتابهای نظامی | | __34.__ شناسایی اصول خواندن کتابهای نظامی |
| __35.__ آشنایی با کتابهای بوستان و گلستان سعدی | | __35.__ آشنایی با کتابهای بوستان و گلستان سعدی |
| __36.__ شناسایی اصول خواندن کتابهای بوستان و گلستان سعدی | | __36.__ شناسایی اصول خواندن کتابهای بوستان و گلستان سعدی |
| __37.__ شناسایی اصول خواندن شعر و نثر کلاسیک فارسی | | __37.__ شناسایی اصول خواندن شعر و نثر کلاسیک فارسی |
| __38.__ توانایی خواندن شعر و نثر کلاسیک فارسی | | __38.__ توانایی خواندن شعر و نثر کلاسیک فارسی |
| __39.__ توانایی بیان صحیح زبان فارسی | | __39.__ توانایی بیان صحیح زبان فارسی |
| __40.__ توانایی شناخت علائم کاری | | __40.__ توانایی شناخت علائم کاری |
| __41.__ توانایی شناخت انواع متن های گویندگی | | __41.__ توانایی شناخت انواع متن های گویندگی |
- | !ابزار و وسایل | |
| + | !ابزار و وسایل |
| __1.__ قلم | | __1.__ قلم |
| __2.__ کاغذ | | __2.__ کاغذ |
| __3.__ متن های آماده | | __3.__ متن های آماده |
| __4.__ کتاب | | __4.__ کتاب |
- | !شرایط ارتقاء شغل | |
| + | !شرایط ارتقاء شغل |
| شرایط ارتقاء شغلی گوینده بعد از آنکه شرایط اولیه را در خود جمع نمود، حفظ اصالت کلام و انضباط رفتاری و تجربه کاری در بهبود ارتباط با ((مخاطب|مخاطبین)) است و میزان حقوق وی با توجه به موقعیت و حجم کار گوینده متفاوت است. | | شرایط ارتقاء شغلی گوینده بعد از آنکه شرایط اولیه را در خود جمع نمود، حفظ اصالت کلام و انضباط رفتاری و تجربه کاری در بهبود ارتباط با ((مخاطب|مخاطبین)) است و میزان حقوق وی با توجه به موقعیت و حجم کار گوینده متفاوت است. |
| !ویژگیهای شخصیتی | | !ویژگیهای شخصیتی |
| گویندگی در قالب هنر نام شغلی است که خواهان و هواخواه بسیاری پیدا کرده است گویندگی در رادیو با تلویزیون بسیار متفاوت است و در هر کدام سختی های خاص را دارد. | | گویندگی در قالب هنر نام شغلی است که خواهان و هواخواه بسیاری پیدا کرده است گویندگی در رادیو با تلویزیون بسیار متفاوت است و در هر کدام سختی های خاص را دارد. |
| گویندگی ویژگی هایی را می خواهد که علاقه به مردم، سازگاری با دیگران توانایی کار در شرایط دشوار، دقت و حواس همراه با سرعت و استعداد هنری از جمله آنهاست در گویندگی توانمندی در خواندن که به طور طبیعی نیازمند سلامتی چشمان است بسیار حائز اهمیت است. | | گویندگی ویژگی هایی را می خواهد که علاقه به مردم، سازگاری با دیگران توانایی کار در شرایط دشوار، دقت و حواس همراه با سرعت و استعداد هنری از جمله آنهاست در گویندگی توانمندی در خواندن که به طور طبیعی نیازمند سلامتی چشمان است بسیار حائز اهمیت است. |
| قدرت خودداری از ابراز احساسات و یا ابراز احساسات در برخی موارد از ویژگی هایی است که شخص گوینده باید آنها را دارا باشد. | | قدرت خودداری از ابراز احساسات و یا ابراز احساسات در برخی موارد از ویژگی هایی است که شخص گوینده باید آنها را دارا باشد. |
| صداقت ذاتی در ایجاد ارتباط نیز سهیم خود را دارا است. | | صداقت ذاتی در ایجاد ارتباط نیز سهیم خود را دارا است. |