منو
 صفحه های تصادفی
Integer
حمانی
ابوالحسن علی لشکر ی
امام زمان علیه السلام در قرآن - سجده 32 : 21
کویر های شنی بزرگ
کرمزیت
گاز ازن
گ.نشر معارف دینی
اکلیل شمالی «صورت فلکی»
اخبار علمی زیست شناسی
 کاربر Online
455 کاربر online
تاریخچه ی: گرگ تولند

تفاوت با نگارش: 4

Lines: 1-46Lines: 1-27
 {FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
 {FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
  ~W:88% ::((تاریخ سینما))   ((سینما| سینماوتلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%  ~W:88% ::((تاریخ سینما))   ((سینما| سینماوتلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%
 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
 
~|~
 
~|~
 ~~brown:__@#25:گرگ تولند (Gregg Toland )#@__~~ ~~brown:__@#25:گرگ تولند (Gregg Toland )#@__~~
-~W:85% ~cs:3 {picture=toland.jpg width=17 height=195 align=LEFT width=50 }
__گرگ تولند__ ، احتمالا مهم ترین فیلم بردار دوران کلاسیک ((هالیوود)) است. او یکی از تاثیرگزار ترین و خلاق ترین فیلم برداران آن دوران بود. تولند ، تنها فیلم برداری بود که سبکی خاص و منحصر به خودش داشت. کار با دوربین او یک عامل تعیین کننده ذر شکل گیری رئالیسم فوق العاده ای بود که در سال های اوج عصر طلایی هالیوود پیدا شد.

تولند در 29 ماه می __1904__ در ایالت ایلینویز در__ آمریکا __به دنیا آمد. او در پانزده سالگی به عنوان پادو وارد سینما شد. یک سال بعد به سمت دستیار فیلم برداری رسید. بعد از مدت ها سر و کله زدن با دوربین ، سر انجام توانست در بیست و هفت سالگی ، خود به عنوان فیلم بردار پشت دوربین بایستد و به این ترتیب به جوان ترین فیلم بردار اول هالیوود بدل شود. در __1934__ ، یعنی در سی سالگی ، انجمن فیلم برداران آمریکا او را به عضویت خود پذیرفت. در این زمان تولند به عنوان یکی از کاراترین و مبتکر ترین فیلم برداران هالیوود که توانایی در هم گره زدن تکنیک های فنی را با چالش های هنری دارد شناخته شده بود.

تولند پیشرفت خود در هالیوود را تا حدودی نیز مدیون تهیه کننده مستقل سینما ، ((سام گلدوین)) __( Sam Goldwyn )__ است. __گلدوین__ در مدتی که تولند با او قرار داد داشت ، آزادی قابل ملاحظه ای به او داد و هزینه های تجربه های او با انواع عدسی ، انواع نور و ... را تقبل کرد. او همچنین به تولند این توانایی را داد که واحد فیلم برداری مخصوص خود را به وجود آورد که شامل تجهیزات خاص و دستیارانی بود که خودش آنها را انتخاب کرده بود. در طی سال های دهه سی و چهل ، تولند مجموعا سی و هفت فیلم برای گلدوین فیلم برداری کرد که اکثر آنها پروژه های قابل اعتنایی بودند با حضور استعداد ها و چهره های سر شناس فیلم سازی در هالیوود.

مناسبات و روابط تولند همچنان که پیش از این گفته شد منجر به همکاری او با فیلم سازان بزرگ از جمله ((بیلی وایلر))__( William Wyler )__، یکی از کارگردانان مطرح و بزرگ هالیوود در آن سال ها ، شد. تولند پیش از همکاری با وایلر فیلم های بسیاری را فیلم برداری کرده بود که در همه انها هم بسیار خوب از پس فیلم برداری بر آمده بود اما آن فیلم ها فیلم های چندان مطرحی از آب در نیامدند. از سال __1936__ همکاری تولند با __وایلر__ آغاز شد. او در در پروژه های ((این سه )) __( 1936)__ ، ((بیا بگیرش)) __( 1936)__ ، ((بن بست))__ ( 1937)__ ، ((بلندی های بادگیر)) __( 1939)__ ، ((وسترنر)) __( 1940)__ ((روباه های کوچک)) __( 1941)__ و ((بهترین سال های زندگی ما))__ ( 1946) __با وایلر همکاری کرد.

+~W:85% ~cs:3 {picture=toland.jpg width=173 height=195 align=LEFT width=50 }
__گرگ تولند__ ، احتمالا مهم ترین فیلم بردار دوران کلاسیک ((پیش به سوی هالیوود | هالیوود)) است. او یکی از تاثیرگزار ترین و خلاق ترین فیلم برداران آن دوران بود. تولند ، تنها فیلم برداری بود که سبکی خاص و منحصر به خودش داشت. کار با دوربین او یک عامل تعیین کننده ذر شکل گیری رئالیسم فوق العاده ای بود که در سال های اوج عصر طلایی هالیوود پیدا شد.

تولند در 29 ماه می __1904__ در ایالت ایلینویز در__ آمریکا __به دنیا آمد. او در پانزده سالگی به عنوان پادو وارد سینما شد. یک سال بعد به سمت دستیار فیلم برداری رسید. بعد از مدت ها سر و کله زدن با دوربین ، سر انجام توانست در بیست و هفت سالگی ، خود به عنوان فیلم بردار پشت دوربین بایستد و به این ترتیب به جوان ترین فیلم بردار اول هالیوود بدل شود. در __1934__ ، یعنی در سی سالگی ، انجمن فیلم برداران آمریکا او را به عضویت خود پذیرفت. در این زمان تولند به عنوان یکی از کاراترین و مبتکر ترین فیلم برداران هالیوود که توانایی در هم گره زدن تکنیک های فنی را با چالش های هنری دارد شناخته شده بود.

تولند پیشرفت خود در هالیوود را تا حدودی نیز مدیون تهیه کننده مستقل سینما ، ((سام گلدوین)) __( Sam Goldwyn )__ است. __گلدوین__ در مدتی که تولند با او قرار داد داشت ، آزادی قابل ملاحظه ای به او داد و هزینه های تجربه های او با انواع عدسی ، انواع نور و ... را تقبل کرد. او همچنین به تولند این توانایی را داد که واحد فیلم برداری مخصوص خود را به وجود آورد که شامل تجهیزات خاص و دستیارانی بود که خودش آنها را انتخاب کرده بود. در طی سال های دهه سی و چهل ، تولند مجموعا سی و هفت فیلم برای گلدوین فیلم برداری کرد که اکثر آنها پروژه های قابل اعتنایی بودند با حضور استعداد ها و چهره های سر شناس فیلم سازی در هالیوود.

مناسبات و روابط تولند همچنان که پیش از این گفته شد منجر به همکاری او با فیلم سازان بزرگ از جمله ((بیلی وایلر))__( William Wyler )__، یکی از کارگردانان مطرح و بزرگ هالیوود در آن سال ها ، شد. تولند پیش از همکاری با وایلر فیلم های بسیاری را فیلم برداری کرده بود که در همه انها هم بسیار خوب از پس فیلم برداری بر آمده بود اما آن فیلم ها فیلم های چندان مطرحی از آب در نیامدند. از سال __1936__ همکاری تولند با __وایلر__ آغاز شد. او در در پروژه های ((این سه )) __( 1936)__ ، ((بیا بگیرش)) __( 1936)__ ، ((بن بست))__ ( 1937)__ ، ((بلندی های بادگیر)) __( 1939)__ ، ((وسترنر)) __( 1940)__ ((روباه های کوچک)) __( 1941)__ و ((بهترین سال های زندگی ما))__ ( 1946) __با وایلر همکاری کرد.

وایلر خود فیلم سازی خلاق و تمام عیار بود که مانع از تجربه اندوزی ها و حرکات خلاقانه تولند در فیلم هایش نشد. تولند بسیاری از تکنیک هایی را که بعد ها در ((همشهری کین)) __( Citizen Kane )__ با آنها انقلابی به راه انداخت در فیلم های وایلر کم و بیش امتحان کرده بود. در این دوران تولند شروع کرد به ابداع سبک ویژه خودش یعنی ترکیب بندی تصویر در عمق در صحنه های سقف دار ( صحنه های داخلی که سقف اتاق در آنها دیده می شود) و همچنین نورپردازی با سایه روشن تند کرد. این کارها مستلزم آزمایش های بسیار با انواع فیلم خام حساس و عدسی هایی با میدان وضوح قابل ملاحظه بود. تولند در دو فیلمی هم که برای جان فورد فیلم برداری کرد یعنی خوشه های خشم (1940) و سفر طولانی بازگشت به خانه ( 1940) ، این سبک فیلم برداری متمایز را پرورش داد.

~W:85% ~cs:3 {picture=kane4.gif width=240 height=205 align=LEFT width=50 }
~W:85% ~cs:3 {picture=kane3.gif width=230 height=200 align=LEFT width=50 }
هنر خلاقه تولند در فیلم __همشهری کین (1941)__ ، ساخته تحسین برانگیز ((ارسن ولز)) __( Orson Welles )__خود را نشان داد. در واقع همشهری کین فیلمی بود که اکثر عوامل آن یکی از بهترین کارهای خود را در آن ارائه دادند. تولند در این فیلم همه ابتکارات فنی و سبکی خود را که در فیلم های مختلف آزموده بود در این فیلم ترکیب کرد و به شیوه ای ماهرانه منطبق با مضمون جنجالی فیلم به کار بست. تولند برای خلق جلوه هایی که __ولز__ به دنبالشان بود باز هم دست به تجربه زد. ولز و تولند که توجه داشتند درکشان از جلوه فیلم و رویکرد روایی آن تا چه اندازه نامتعارف و جدید است نخستین روزهای فیلم برداری را فقط به تست کردن پرداختند. برداشت های بلند از یک موضع ثابت دوربین که در آن درام ، در سطوح گوناگون و در مناطق جداگانه نورپردازی شده یک دکور عظیم اجرا می شود ، استفاده از لامپ های قوسی برای دست یابی به تاریک و روشن های مورد نظر و بهره گیری از اندود های عدسی برای جلوگیری از بازتابش نور در شرایط دشوار نورپردازی و... کارهایی بود که تولند برای این اثر ماهرانه به کار برد.

تولند برای فیلم برداری همشهری کین برنده جایزه ((اسکار)) شد. اما همکاری او و ولز و سبک بصری به شدت نامتعارف او در کنار سبک روایی متفاوت ولز این شبهه را در بین محافظه کاران سینمای آمریکا ایجاد کرد که شاید او هم مثل ولز می خواهد توازن میان سبک های هنری و فیلم های تجاری را به هم بزند و یک سینمای شخصی ( از نظر آنها) به را بیندازد. اما فیلم بعدی او که آن را برای وایلر فیلم برداری کرد به نام ((روباه های کوچک)) __( 1941)__ ، نشان داد این توازن هنوز در آثار او برقرار است.

با آغاز جنگ جهانی دوم تولند به همراه ((جان فورد)) __(John Ford )__ به ماموریتی رفتند که از سوی بخش فیلم برداری نیروی دریایی به آنها محول شده بود. او چندین فیلم مستند جنگی را فیلم برداری کرد ، از جمله به کارگردانی جان فورد فیلم مستند ((هفتم دسامبر)) __(1943)__ را فیلم برداری کرد که اسکار بهترین فیلم مستند سال را از آن خود کرد.

بعد از پایان جنگ تولند دوباره به سراغ __گلدوین __رفت و همچنین همکاری اش با __وایلر__ را ادامه داد و در آخرین سال عمرش فیلم ((بهترین سال های زندگی ما)) __( 1946)__ را برای او فیلم برداری کرد ، فیلمی که درباره چند سرباز بازگشته از جنگ و بی توجهی جامعه به این قهرمانان از یاد رفته بود.

متاسفانه تولند مجال نیافت تا بیش از این به هنر سینما و فیلم برداری خدمت کند و سبکی را که خود مبدع آن بود تکامل ببخشد. او در 16 سپتامبر سال __1948 __، در سن چهل و چهار سالگی در اثر حمله قلبی درگذشت ، اما در تاریخ سینما به عنوان یکی از بزرگترین فیلم برداران از او یاد می شود.


@#20:~~brown:گزیده فیلم شناسی گرگ تولند ( به عنوان فیلم بردار)~~#@

~~brown:__•__~~ __این سه__ __(1936- These Three )__
~~brown:__•__~~ __بیا بگیرش__ __( 1936- Come and Get It )__
~~brown:__•__~~ __بن بست__ __( 1937- Dead End )__
~~brown:__•__~~ __بلندی های بادگیر__ __( 1939- Wuthering Heights )__
~~brown:__•__~~ __اینتر متزو : یک ماجرای عاشقانه ____( 1939- Intermezzo: A Love Story )__
~~brown:__•__~~ __خوشه های خشم__ __(1940- The Grapes of Wrath )__
~~brown:__•__~~ __وسترنر__ __(1940- The Westerner )__
~~brown:__•__~~ __سفر طولانی بازگشت به خانه__ __( 1940- The Long Voyage Home )__
~~brown:__•__~~ __همشهری کین__ __(1941- Citizen Kane )__
~~brown:__•__~~ __روباه های کوچک__ __ ( 1941- The Little Foxes )__
~~brown:__•__~~ __هفتم دسامبر__ __(1943- December 7th )__
~~brown:__•__~~ __بهترین سال های زندگی ما__ __(1946- The Best Years of Our Lives )__


-وایلر خود فیلم سازی خلاق و تمام عیار بود که مانع از تجربه اندوزی ها و حرکات خلاقانه تولند در فیلم هایش نشد. تولند بسیاری از تکنیک هایی را که بعد ها در ((همشهری کین)) __( Citizen Kane )__ با آنها انقلابی به راه انداخت در فیلم های وایلر کم و بیش امتحان کرده بود. در این دوران تولند شروع کرد به ابداع سبک ویژه خودش یعنی ترکیب بندی تصویر در عمق در صحنه های سقف دار ( صحنه های داخلی که سقف اتاق در آنها دیده می شود) و همچنین نورپردازی با سایه روشن تند کرد. این کارها مستلزم آزمایش های بسیار با انواع فیلم خام حساس و عدسی هایی با میدان وضوح قابل ملاحظه بود. تولند در دو فیلمی هم که برای جان فورد فیلم برداری کرد یعنی خوشه های خشم (1940) و سفر طولانی بازگشت به خانه ( 1940) ، این سبک فیلم برداری متمایز را پرورش داد.<BR><BR> +@#20:~~brown:جوایز و افتخارات~~#@ <br><br>
-هنر خلاقه تولند در فیلم __همشهری کین (1941)__ ، ساخته تحسین برانگیز ((ارسن ولز)) __( Orson Welles )__خود را نشان داد. در واقع همشهری کین فیلمی بود که اکثر عوامل آن یکی از بهترین کارهای خود را در آن ارائه دادند. تولند در این فیلم همه ابتکارات فنی و سبکی خود را که در فیلم های مختلف آزموده بود در این فیلم ترکیب کرد و به شیوه ای ماهرانه منطبق با مضمون جنجالی فیلم به کار بست. تولند برای خلق جلوه هایی که __ولز__ به دنبالشان بود باز هم دست به تجربه زد. ولز و تولند که توجه داشتند درکشان از جلوه فیلم و رویکرد روایی آن تا چه اندازه نامتعارف و جدید است نخستین روزهای فیلم برداری را فقط به تست کردن پرداختند. برداشت های بلند از یک موضع ثابت دوربین که در آن ((درام)) در سطوح گوناگون و در مناطق جداگانه نورپردازی شده یک دکور عظیم اجرا می شود ، استفاده از لامپ های قوسی برای دست یابی به تاریک و روشن های مورد نظر و بهره گیری از اندود های عدسی برای جلوگیری از بازتابش نور در شرایط دشوار نورپردازی و... کارهایی بود که تولند برای این اثر ماهرانه به کار برد.



تولند برای فیلم برداری همشهری کین برنده جایزه ((اسکار)) شد. اما همکاری او و ولز و سبک بصری به شدت نامتعارف او در کنار سبک روایی متفاوت ولز این شبهه را در بین محافظه کاران سینمای آمریکا ایجاد کرد که شاید او هم مثل ولز می خواهد توازن میان سبک های هنری و فیلم های تجاری را به هم بزند و یک سینمای شخصی ( از نظر آنها) به را بیندازد. اما فیلم بعدی او که آن را برای وایلر فیلم برداری کرد به نام ((روباه های کوچک)) __( 1941)__ ، نشان داد این توازن هنوز در آثار او برقرار است.



با آغاز جنگ جهانی دوم تولند به همراه ((جان فورد)) __(John Ford )__ به ماموریتی رفتند که از سوی بخش فیلم برداری نیروی دریایی به آنها محول شده بود. او چندین فیلم مستند جنگی را فیلم برداری کرد ، از جمله به کارگردانی جان فورد فیلم مستند ((هفتم دسامبر)) __(1943)__ را فیلم برداری کرد که اسکار بهترین فیلم مستند سال را از آن خود کرد.



بعد از پایان جنگ تولند دوباره به سراغ __گلدوین __رفت و همچنین همکاری اش با __وایلر__ را ادامه داد و در آخرین سال عمرش فیلم ((بهترین سال های زندگی ما)) __( 1946)__ را برای او فیلم برداری کرد ، فیلمی که درباره چند سرباز بازگشته از جنگ و بی توجهی جامعه به این قهرمانان از یاد رفته بود.



متاسفانه تولند مجال نیافت تا بیش از این به هنر سینما و فیلم برداری خدمت کند و سبکی را که خود مبدع آن بود تکامل ببخشد. او در 16 سپتامبر سال __1948 __، در سن چهل و چهار سالگی در اثر حمله قلبی درگذشت ، اما در تاریخ سینما به عنوان یکی از بزرگترین فیلم برداران از او یاد می شود.




@#20:
~~brown:__گزیده فیلم شناسی گرگ تولند ( به عنوان فیلم بردار)__~~#@

~~brown:__•__~~ ((این سه)) __(1936- These Three )__
~~brown:__•__~~ ((بیا بگیرش)) __( 1936- Come and Get It )__
~~brown:__•__~~ ((بن بست)) __( 1937- Dead End )__
~~brown:__•__~~ ((بلندی های بادگیر)) __( 1939-
Wuthering Heights )__
~~brown
:__•__~~ ((اینتر متزو : یک ماجرای عاشقانه)) __( 1939- Intermezzo: A Love Story )__
~~brown:__•__~~ ((خوشه های خشم)) __(1940- The Grapes of Wrath )__
~~brown
:__•__~~ ((وسترنر)) __(1940- The Westerner )__
~~brown:__•__~~ ((سفر طولانی بازگشت به خانه)) __( 1940- The Long Voyage Home )__
~~brown:__•__~~ ((همشهری کین)) __(1941- Citizen Kane )__
~~brown:__•__~~ ((روباه های کوچک))__ ( 1941- The Little Foxes )__
~~brown:__•__~~ ((هفتم دسامبر)) __(194
3- December 7th )__
~~brown:__•__~~ ((بهترین سال های زندگی ما)) __(1946- The Best Years of Our Lives )__


@#20:~~brown:__جوایز و افتخارات__~~#@
/>~~brown:__•__~~ برنده جایزه ((اسکار)) برای فیلم__ بلندی های بادگیر__ در سال __1940__و نامزد دریافت این جایزه برای فیلم های __بن بست__ در سال __1938__ ، __اینترمزو:یک ماجرای عاشقانه__ در سال __1940__ و
__سفر طولانی بازگشت به خانه__ در سال __1941__.
+~W:85% ~cs:3 ~~brown:__•__~~ برنده جایزه ((اسکار)) برای فیلم__ بلندی های بادگیر__ در سال __1940__و نامزد دریافت این جایزه برای فیلم های __بن بست__ در سال __1938__ ، __اینترمزو:یک ماجرای عاشقانه__ در سال __1940__ و __سفر طولانی بازگشت به خانه__ در سال __1941__.
   
 {FANCYTABLE} {FANCYTABLE}
- {picture=toland.jpg} +

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [09:55 ]   9   مهناز نظری      جاری 
 چهارشنبه 21 تیر 1385 [21:30 ]   8   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 21 تیر 1385 [21:28 ]   7   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 21 تیر 1385 [19:50 ]   6   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 21 تیر 1385 [19:48 ]   5   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 21 تیر 1385 [19:38 ]   4   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 21 تیر 1385 [19:21 ]   3   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 21 تیر 1385 [19:12 ]   2   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 21 تیر 1385 [19:10 ]   1   مهناز نظری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..