منو
 صفحه های تصادفی
اروپای دوران فئودالی
درس علم منظر و مرایا
پیش بینی امام علی علیه السلام درباره شهادت خود
پوشاک حضرت علی علیه السلام
خاصه مرکبه
انواع سنگ دگرگونی دینامیکی
رابطه اسلام با دانش و تمدن
نظر دینی ماکس وبر در جامعه شناسی دین
مشکلات مراحل نوجوانی
سرمایه مستقر
 کاربر Online
723 کاربر online
تاریخچه ی: کودکیاری

تفاوت با نگارش: 1

Lines: 1-90Lines: 1-91
 V{maketoc} V{maketoc}
 +{picture=Koodki.jpg}
 ! مقدمه ! مقدمه
 زمان ما، زمانی است که فرایند شهرنشینی، وجود وسائل ارتباط جمعی، رفت و آمدهای اجتماعی، ظهور و بروز استعدادهای متفاوت، ما را به جایی رسانده که برای حمایت و هدایت هدفمند و همه جانبه کودکان که می توانند در این زمان آسیب های جدی ببینند رشته تخصص ایجاد کنیم.  زمان ما، زمانی است که فرایند شهرنشینی، وجود وسائل ارتباط جمعی، رفت و آمدهای اجتماعی، ظهور و بروز استعدادهای متفاوت، ما را به جایی رسانده که برای حمایت و هدایت هدفمند و همه جانبه کودکان که می توانند در این زمان آسیب های جدی ببینند رشته تخصص ایجاد کنیم.
 نقش پدر و مادر برای تربیت فرزندان هیچ گاه نمی تواند به دیگران منتقل شود، تربیت یک فرایند تدریجی، هدفمند و در مکانی مناسب به نام خانواده است و ریشه ها و جوهره آن باید در خانواده دیده و تدبیر شود و هنرجویان این رشته عمدتا به عنوان مشاور و مسئولین تغذیه و آموزش برای اموری هستند که نیاز پدران و مادران را تامین کند.  نقش پدر و مادر برای تربیت فرزندان هیچ گاه نمی تواند به دیگران منتقل شود، تربیت یک فرایند تدریجی، هدفمند و در مکانی مناسب به نام خانواده است و ریشه ها و جوهره آن باید در خانواده دیده و تدبیر شود و هنرجویان این رشته عمدتا به عنوان مشاور و مسئولین تغذیه و آموزش برای اموری هستند که نیاز پدران و مادران را تامین کند.
 با توجه به اهمیت دوره کودکی و سرعت یادگیری و اثر پذیری کودکان از محیط اطراف خود، تربیت افرادی که بتوانند از کودکان بر پایه اصولی علمی و عملی مراقبت نموده و در جهت حفظ و ارتقاء سطح سلامت جسمی و روانی کودکان عمل نماید، رشته ((کودکیاری)) طراحی گردیده است تا فارغ التحصیلان آن بتوانند در این امور مهم و حیاتی نقش مشاور را به خوبی ایفا نموده و نوید بخش جامعه ای سالم و شاداب، پرطراوت و با نشاط باشند.  با توجه به اهمیت دوره کودکی و سرعت یادگیری و اثر پذیری کودکان از محیط اطراف خود، تربیت افرادی که بتوانند از کودکان بر پایه اصولی علمی و عملی مراقبت نموده و در جهت حفظ و ارتقاء سطح سلامت جسمی و روانی کودکان عمل نماید، رشته ((کودکیاری)) طراحی گردیده است تا فارغ التحصیلان آن بتوانند در این امور مهم و حیاتی نقش مشاور را به خوبی ایفا نموده و نوید بخش جامعه ای سالم و شاداب، پرطراوت و با نشاط باشند.
 کسانی که علاقمند به این رشته مهم هستند با سلامت جسمی و روانی کودکان و عوامل موثر در آن، ساختار و چگونگی کار اندامهای بدن، نیازهای تغذیه ای مادران و کودکان، بهداشت فردی و عمومی، ((بهداشت روانی))، بهداشت مادر و کودک، ((پرورش)) خلاقیت در کودکان، تغذیه و بهداشت مواد غذائی، شناخت مراحل رشد و تکامل کودک، بیمار های شایع کودکان، ایجاد مهارت های علمی در تهیه و تولید مواد آموزش، ایجاد نگرش علمی در زمینه ی پرورش، نگهداری و آموزش کودکان قبل از دبستان آشنا می شوند.  کسانی که علاقمند به این رشته مهم هستند با سلامت جسمی و روانی کودکان و عوامل موثر در آن، ساختار و چگونگی کار اندامهای بدن، نیازهای تغذیه ای مادران و کودکان، بهداشت فردی و عمومی، ((بهداشت روانی))، بهداشت مادر و کودک، ((پرورش)) خلاقیت در کودکان، تغذیه و بهداشت مواد غذائی، شناخت مراحل رشد و تکامل کودک، بیمار های شایع کودکان، ایجاد مهارت های علمی در تهیه و تولید مواد آموزش، ایجاد نگرش علمی در زمینه ی پرورش، نگهداری و آموزش کودکان قبل از دبستان آشنا می شوند.
 !درسهای رشته !درسهای رشته
 
 
 
 
  
 ||
سال دوم
 ||
سال دوم
 ردیف| نام درس |نظری |عملی  ردیف| نام درس |نظری |عملی
 1| آمادگی دفاعی | 2| 0  1| آمادگی دفاعی | 2| 0
 2| ادبیات فارسی (2)| 2| 0  2| ادبیات فارسی (2)| 2| 0
 3| اصول و مفاهیم آموزش و پرورش پیش از دبستان| 2| 0  3| اصول و مفاهیم آموزش و پرورش پیش از دبستان| 2| 0
 4| بهداشت فردی و عمومی| 2| 0  4| بهداشت فردی و عمومی| 2| 0
 5| تربیت بدنی (2) |0| 1  5| تربیت بدنی (2) |0| 1
 6| تعلیمات دینی و قرآن (2)| 3| 0  6| تعلیمات دینی و قرآن (2)| 3| 0
 7| تولید و کاربرد مواد آموزشی| 1| 1  7| تولید و کاربرد مواد آموزشی| 1| 1
 8| جغرافیای عمومی و استان| 3| 0  8| جغرافیای عمومی و استان| 3| 0
 9| روانشناسی عمومی| 2| 0  9| روانشناسی عمومی| 2| 0
 10| ریاضی (2)| 4 |0  10| ریاضی (2)| 4 |0
 11| زبان خارجه (2)| 2| 0  11| زبان خارجه (2)| 2| 0
 12| زبان فارسی (2) |2| 0  12| زبان فارسی (2) |2| 0
 13| زیست شناسی ( کودکیاری)| 3| 1  13| زیست شناسی ( کودکیاری)| 3| 1
 14| عربی (1/2) |1| 0  14| عربی (1/2) |1| 0
 15| فنون مراقبت و نگهداری کودک| 1 |1  15| فنون مراقبت و نگهداری کودک| 1 |1
 || ||
  
  
  
  
 ||
سال سوم
 ||
سال سوم
 ردیف| نام درس |نظری| عملی  ردیف| نام درس |نظری| عملی
 1| ایمنی و کمک های نخستین| 1| 1  1| ایمنی و کمک های نخستین| 1| 1
 2| بهداشت روانی | 3| 0  2| بهداشت روانی | 3| 0
 3| بهداشت مادر و کودک| 2| 1  3| بهداشت مادر و کودک| 2| 1
 4| بیماریهای شایع کودکان| 3| 0  4| بیماریهای شایع کودکان| 3| 0
 5| پرورش خلاقیت در کودکان| 1| 1  5| پرورش خلاقیت در کودکان| 1| 1
 6| تاریخ معاصر ایران | 2| 0  6| تاریخ معاصر ایران | 2| 0
 7| تربیت بدنی (3)| 0| 1  7| تربیت بدنی (3)| 0| 1
 8| تعلیمات دینی و قرآن (3)| 3| 0  8| تعلیمات دینی و قرآن (3)| 3| 0
 9| تغذیه و بهداشت مواد غذایی| 2| 0  9| تغذیه و بهداشت مواد غذایی| 2| 0
 10| عربی (2/2)| 1 |0  10| عربی (2/2)| 1 |0
 11| فعالیت های آموزشی پیش از دبستانی| 2| 2  11| فعالیت های آموزشی پیش از دبستانی| 2| 2
 12| مبانی و کاربرد رایانه| 1| 1  12| مبانی و کاربرد رایانه| 1| 1
 13| مشاهده کودک | 0 |2  13| مشاهده کودک | 0 |2
 14| کارآموزی| 0| 2  14| کارآموزی| 0| 2
 || ||
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 ! صنعت و بازار کار ! صنعت و بازار کار
 زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :  زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :
 *مسوول ((تغذیه)) و بهداشت مواد غذایی *مسوول ((تغذیه)) و بهداشت مواد غذایی
 *مسوول کودکان پیش از دبستان  *مسوول کودکان پیش از دبستان
 *((بهداشتیار)) مادر و کودک  *((بهداشتیار)) مادر و کودک
 *فعالیت در واحد فوریت های پزشکی  *فعالیت در واحد فوریت های پزشکی
 *مسوول آموزش و تنظیم خانواده  *مسوول آموزش و تنظیم خانواده
 *همکاری با تیم های پزشکی *همکاری با تیم های پزشکی
 *سرپرستی خانه های بهداشت *سرپرستی خانه های بهداشت
 *برنامه ریز ((رژیم)) غذایی مادر و کودک *برنامه ریز ((رژیم)) غذایی مادر و کودک
 *مراقبت و پرستاری از کودک و ....  *مراقبت و پرستاری از کودک و ....

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 07 اسفند 1384 [08:06 ]   2   سمیرا_عقیلی      جاری 
 دوشنبه 24 بهمن 1384 [07:30 ]   1   معصومه قاسمی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..