منو
 صفحه های تصادفی
نشانگان مفصل گیجگاهی ـ فک تحتانی
برگ
فخرالدین بن رکن‏الدین
شام «سوریه»
پایتخت مادها
آموختن چند زبان
چگونه یک نیروسنج بسازیم؟
ماهواره ستاره شناسی آیراس
خواص تابش الکترومغناطیسی
عثمان بن مظعون
 کاربر Online
781 کاربر online
تاریخچه ی: کمدی

تفاوت با نگارش: 2

Lines: 1-24Lines: 1-29
 {FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
 {FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
  ~W:88% ::((تاریخ سینما))   ((سینما| سینماوتلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%  ~W:88% ::((تاریخ سینما))   ((سینما| سینماوتلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%
 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
 
~|~
 
~|~
 ~~brown:@#22:سینمای کمدی ( Comedy)#@~~

تعریف ساده و بنیادی __کمدی__ در ((تئاتر)) و ((سینما)) این است که : کمدی اثری است که در بیننده شادی و نشاط ایجاد کند و به خوبی و خوشی به پایان برسد. اما غنای یک اثر کمدی به مفهومی بستگی دارد که به واسطه آن ، تماشاگر به خنده افتاده.

انواع مختلفی کمدی وجود دارد ، که هر یک به شیوه ای در بیننده شادی و خنده ایجاد می کنند ، برای مثال در کمدی های تلخ و سیاه ، خنده از رخ دادن یک ماجرای جدی ، ایجاد می شود و حتی گاه ، پایان تلخی هم دارد.
اما عامل مشترک در همه انواع کمدی ، وجود رگه های مضحک در رفتار و عملکرد انسان هاست و نیز کوشش در جهت خنداندن تماشاگر ، به واسطه خطاها و ناکامی های آدم هایی کمی کند ذهن تر از خود آنان و یا باهوش تر از خود آنان. در حالت اول ، تماشاگر خود را برتر از قهرمان کمدی می پندارد و به این حس برتری دامن می زند و در حالت دوم که قهرمان از او برتر است ، جهان را از چشم او می بیند.


@#22:~~brown:تاریخچه ای بر سینمای کمدی~~#@

فیلم کمدی جزو اولین گونه های سینمایی بود که شکل گرفت و به خوبی تداوم پیدا کرد. در واقع فیلم سازان اولیه سینما ، بعد از آنکه در تجربه های اولیه شان ، فیلم های مستند و واقعی از زندگی مردم ارائه دادند ، در تجربه های بعدی به سراغ خنداندن مردم رفتند ، زیرا از طرفی نمایش های خنده دار در بین مردم بسیار پر طرفدار بود و ثانیا ، از آنجا که آنها به دنبال بازیگران تئاتر می رفتند تا در فیلم هایشان بازی کنند ، کمدین و شخصیت های خنده دار بین آنها بسیار بود. بسیاری از آنها از فیزیک مناسبی برخوردار نبودند ، برای مثال بسیار چاق بودند و یا بسیار کوتاه و یا ... . و همین ویژگی ها بود که آنها را به سمت اجرای نمایش های کمدی و بعدا فیلم های کمدی کشاند. درواقع این شخصیت ها ، کمدین های روی صحنه بودند و حال می خواستند کمدین های عرصه سینما باشند. به این ترتیب ، فیلم های کمدی اولیه ، بر اساس بازیگرانشان شکل می گرفتند و آنها بودند که به فیلم هایشان هویت می بخشیدند ، این روشی است که بسیاری از فیلم های کمدی بر اساس آن ساخته شده اند ، اینکه بازیگرانی تنها در کار کمدی هستند و نام مشخصی دارند که در تمام فیلم هایشان آن را حفظ می کنند و در واقع فیلم هایشان بیش از آنکه نام خود را داشته باشند ، بر اساس نام کمدینشان شناخته شده هستند.

~W:85% ~cs:3 {picture=MaxLinder1.jpg width=150 height=220 align=LEFT width=50 }
بسیاری ((ماکس لندر)) __( Max Linder )__ فرانسوی را ، اولین کمدین بزرگ تاریخ سینما می دانند. __لندر__ کار خود را از ((کمپانی پاته)) __( Pathe )__ در __فرانسه __آغاز کرد ، که مهم ترین کمپانی فیلم سازی در فرانسه و یکی از مهم ترین ها در جهان تا پیش از جنگ جهانی اول بود. __ماکس لندر__ در این کمپانی بیش از چهارصد فیلم ساخت ، که نویسنده ، کارگردان و بازیگر همه آنها خودش بود. او در عمده این فیلم ها شخصیت ظریف مردی شیک پوش و خوش برخورد را که بسیار بد شانس است را ، بازی کرد و با همین نقش به شهرتی جهانی دست یافت. تاثیر لندر بر کمدی های ((مک سنت)) __( Mack Sennett )__ و ((چارلی چاپلین)) تردید ناپذیر است.

~W:85% ~cs:3 {picture=macks.jpg width=210 height=185 align=right width=50 }
مهم ترین پایه گذار سینمای کمدی صامت در __آمریکا __، __مک سنت__ بود. __مک سنت__ که در بسیاری از فیلم هایی که ((دیوید وارک گریفیث |گریفیث)) برای ((پیشگامان سینمای آمریکا |کمپانی بیوگراف)) ساخته بود ، بازی کرده بود ، به دقت از __گریفیث__ فیلم سازی را آموخت. مک سنت بعد از مدتی کار برای کمپانی های مختلف ، سرانجام کمپانی خود را با همکاری چند تن دیگر ، به نام __کی استون فیلم ( Keystone Film Company )__ تاسیس کرد و در بین سال های __1913__ تا __1935__ ، هزاران فیلم کوتاه و بیش از صد فیلم بلند ساخت. مک سنت موفق شد یک گونه سینمایی برای خود خلق کند ، ((انواع کمدی |کمدی اسلپ استیک)). این گونه سینمایی از سیرک ، نمایش های کمدی ، پانتومیم ، فیلم های تعقیب و گریز کمدین فرانسوی ، یعنی __ماکس لندر __و ... مایه گرفته بود. مک سنت در این نوع کمدی ها ، جهانی پر هرج و مرج را خلق می کرد ، متشکل از پرتاب های خامه و شیرینی ، آویزان شدن از پرتگاه ها ، تقیب و گریز اتومبیل ها ، ضرب و شتم های پر سر و صدا و ... . فضایی که او خلق می کرد سرشار از تحرک بود و همه چیز در آن به شوخی گرفته می شد. این سبک کمدی با ظهور چهره های مطرح و نامداری چون __چارلی چاپلین__ ، ((باستر کیتن)) __( Buster Keaton )__ ، ((هری لنگدون)) __( Harry Langdon )__ و ((هرولد لوید)) __( Harold Lioyd )__ ، توسعه یافت. هر یک از این چهره ها شخصیتی خاص را از خود به نمایش گذاشتند و سینمای کمدی را بسیار ارتقاء دادند و به این ترتیب عصر طلایی کمدی شکل گرفت.
به این جهان آکنده از بی نظمی و سردرگمی ، قهرمان زن کمدی هم افزوده شد و خط داستانی فیلم ها را به سوی فیلم های عاشقانه کمدی کشاند. __پانتومیم__ به یک جزء اصلی سینمای کمدی بدل گشت و هر یک از این هنرمندان که در بالا اشاره شد ، از مهارت های بدنیشان برای خلق فضای شاد و کمیک ، سود جستند.

~W:85% ~cs:3 {picture=marx2.png width=210 height=190 align=left width=50 }
با ورود صدا به سینما ، سینمای کمدی دستخوش دگرگونی اساسی شد. کماکان شوخی تصویری وجود داشت ، اما شوخی های کلامی بعد تازه ای به سینمای کمدی بخشیده بود. برخی کمدین ها توانستند خود را با این تحول جدید وفق دهند و برخی نیز نتوانستند. در این میان ((لورل و هاردی)) __( Stan Laurel & Oliver Hardy )__ بسیار موفق بودند. اما شاید موفق ترین کمدین های این دوران ((برادران مارکس)) __(Marx Brothers )__ باشند. __برادران مارکس__ ، چهار کاراکتر بودند به نام های __هارپو __، __گرچو__ ، __زپو__ و __چیکو__ که فیلم های آنها علاوه بر برخورداری از صحنه های کمیک ناشی از هرج و مرج و بی نظمی ، سرشاز از دیالوگ های احمقانه و بی سر و ته و در عین حال بسیار طنز آمیز بود. از جمله فیلم های مطرح برادران مارکس می توان به ((سوپ اردک)) __( 1933- Duck Soup )__ و ((شبی در اپرا)) __( 1935- A Night at the Opera )__ اشاره کرد.

در دهه __1930__ نوع دیگری از کمدی نیز مطرح شد. این کمدی به آثار تئاتری شباهت داشت ، رئالیستی بود ، به مسائل روز اجتماعی می پرداخت ، ساختار نمایشی داشت و هوشمندانه بود. این کمدی ها به دیالوگ های طنز آمیز تکیه زیادی می کردند و از طرفی مورد علاقه تماشاگران هوشمندی بودند که به تازگی به سینما روی آورده بودند. از جمله این کمدی ها می توان به __درد سر در بهشت ( 1932- Trouble in Paradise )__ ، ساخته ((ارنست لوبیچ )) __( Ernst Lubitsch )__ ، __در یک شب اتفاق افتاد ( 1934- It Happened One Night )__ ، ساخته ((فرانک کاپرا)) ( Frank Capra ) و __بزرگ کردن بچه ( 1938- Bringing Up Baby )__ ، ساخته ((هاوارد هاکس)) __( Howard Hawsk )__ اشاره کرد.

در دهه __1940__ و به ویژه ، در سال های اوج جنگ جهانی دوم و سال های جنگ سرد ، دیگر جای زیادی برای کمدی و شوخ طبعی وجود نداشت. در اواخر دهه __1950__ و اوایل دهه __1960__ ، چند فیلم کمدی ساخته شدند ، ولی آشکارا نازل و بسیار سطحی بودند. در همین دوران ((بیلی وایلدر)) __( Billy Wilder ) __، فیلم ساز بزرگ و مطرح آمریکایی چند فیلم درخشان با مایه های کمیک ساخت که از میان آنها دو فیلم ، __بعضی ها داغش رو دوست دارند__ __( 1959- Some Like It Hot )__ و __آپارتمان ( 1960- Apartment )__ ، جزو بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما هستند. این دو فیلم __وایلدر__ ، بهره مند از نوع خاص طنزپردازی او بودند و اکنده از شوخی های کلامی درخشان.

~W:85% ~cs:3 {picture=Jerry1.jpg width=170 height=220 align=right width=50 }
دهه پنجاه همچنین ، شاهد ظهور ((جری لوئیس)) __( Jerry Lewis )__ بود. فیلم های اولیه __جری لوئیس__ ، آثاری پر تحرک بودند و یادآور فیلم های قدیمی کمدی. اوج فعالیت __جری لوئیس__ در دهه شصت و هفتاد بود.

به این ترتیب سینمای کمدی که شروعی قدرتمند و دوران اوج نسبتا طولانی را پشت سر گذاشت ، اما در ادامه رکود چشمگیری داشت. زیرا از طرفی تماشاگران دیگر روی خوش به کمدی های سبک نشان نمی دادند و خواهان عمق و ظرافت بیشتر در فیلم های کمدی بودند ، و از طرف دیگر ، ستاره های بزرگی در عرصه کمدی مانند سابق ظهور پیدا نکردند. همه این عوامل موجب شد که رویکرد جدیدی در عرصه کمدی را شاهد باشیم ، اینکه فیلم های این ژانر ، بیش از آنکه خنده دار باشند ، تلخ و درد آور بودند. این نوع کمدی را اصطلاحا ((انواع کمدی |کمدی سیاه ))می نامند. در جناح مثبت ، باید به فیلم های خوش بینانه ((مل بروکس)) __( Mel Brooks )__ اشاره کرد و در جناح مقابل به فیلم های ظریف و حساس ((وودی آلن)) __( Woody Allen )__. __وودی آلن__ موفق به خلق یک نوع کمدی خاص خود شد که آمیزه ای بود از ((انواع کمدی |هجو)) ، ((انواع کمدی |فارس)) و شوخی های کلامی و بهره مند از اندیشه ای خاص که نظام اجتماعی و سیاسی را زیر سوال می برد. در ضمن باید اشاره ای هم کرد به کمدی های هجو گونه ((استنلی کوبریک)) ، به ویژه فیلم ((دکتر استرنج لاو)) __( 1964- Dr. Strangelove )__ که هجویه ای بود بر جنگ طلبی سردمداران آمریکا و برخی آثار ((مایک نیکولز)) __( Mike Nichols )__ به ویژه فیلم ((کچ 22)) __( Catch -22 )__ ، که آن هم هجویه ای بود بر جنگ و اهداف پنهان در پشت آن.

در انتها باید گفت ، اگر چه سینمای کمدی دوران اوج خود را پشت سر گذاشته ، اما کماکان فیلم های درخشانی در این حوزه ساخته می شوند و همچنان چهره های مطرحی را در این عرصه شاهد هستیم که نوع خاص کمدی خود را عرضه می کنند ، چهره هایی همچون ((استیو مارتین)) __( Steve Martin )__ و ((جیم کری)) __( Jim Carry )__.
 ~~brown:@#22:سینمای کمدی ( Comedy)#@~~

تعریف ساده و بنیادی __کمدی__ در ((تئاتر)) و ((سینما)) این است که : کمدی اثری است که در بیننده شادی و نشاط ایجاد کند و به خوبی و خوشی به پایان برسد. اما غنای یک اثر کمدی به مفهومی بستگی دارد که به واسطه آن ، تماشاگر به خنده افتاده.

انواع مختلفی کمدی وجود دارد ، که هر یک به شیوه ای در بیننده شادی و خنده ایجاد می کنند ، برای مثال در کمدی های تلخ و سیاه ، خنده از رخ دادن یک ماجرای جدی ، ایجاد می شود و حتی گاه ، پایان تلخی هم دارد.
اما عامل مشترک در همه انواع کمدی ، وجود رگه های مضحک در رفتار و عملکرد انسان هاست و نیز کوشش در جهت خنداندن تماشاگر ، به واسطه خطاها و ناکامی های آدم هایی کمی کند ذهن تر از خود آنان و یا باهوش تر از خود آنان. در حالت اول ، تماشاگر خود را برتر از قهرمان کمدی می پندارد و به این حس برتری دامن می زند و در حالت دوم که قهرمان از او برتر است ، جهان را از چشم او می بیند.


@#22:~~brown:تاریخچه ای بر سینمای کمدی~~#@

فیلم کمدی جزو اولین گونه های سینمایی بود که شکل گرفت و به خوبی تداوم پیدا کرد. در واقع فیلم سازان اولیه سینما ، بعد از آنکه در تجربه های اولیه شان ، فیلم های مستند و واقعی از زندگی مردم ارائه دادند ، در تجربه های بعدی به سراغ خنداندن مردم رفتند ، زیرا از طرفی نمایش های خنده دار در بین مردم بسیار پر طرفدار بود و ثانیا ، از آنجا که آنها به دنبال بازیگران تئاتر می رفتند تا در فیلم هایشان بازی کنند ، کمدین و شخصیت های خنده دار بین آنها بسیار بود. بسیاری از آنها از فیزیک مناسبی برخوردار نبودند ، برای مثال بسیار چاق بودند و یا بسیار کوتاه و یا ... . و همین ویژگی ها بود که آنها را به سمت اجرای نمایش های کمدی و بعدا فیلم های کمدی کشاند. درواقع این شخصیت ها ، کمدین های روی صحنه بودند و حال می خواستند کمدین های عرصه سینما باشند. به این ترتیب ، فیلم های کمدی اولیه ، بر اساس بازیگرانشان شکل می گرفتند و آنها بودند که به فیلم هایشان هویت می بخشیدند ، این روشی است که بسیاری از فیلم های کمدی بر اساس آن ساخته شده اند ، اینکه بازیگرانی تنها در کار کمدی هستند و نام مشخصی دارند که در تمام فیلم هایشان آن را حفظ می کنند و در واقع فیلم هایشان بیش از آنکه نام خود را داشته باشند ، بر اساس نام کمدینشان شناخته شده هستند.

~W:85% ~cs:3 {picture=MaxLinder1.jpg width=150 height=220 align=LEFT width=50 }
بسیاری ((ماکس لندر)) __( Max Linder )__ فرانسوی را ، اولین کمدین بزرگ تاریخ سینما می دانند. __لندر__ کار خود را از ((کمپانی پاته)) __( Pathe )__ در __فرانسه __آغاز کرد ، که مهم ترین کمپانی فیلم سازی در فرانسه و یکی از مهم ترین ها در جهان تا پیش از جنگ جهانی اول بود. __ماکس لندر__ در این کمپانی بیش از چهارصد فیلم ساخت ، که نویسنده ، کارگردان و بازیگر همه آنها خودش بود. او در عمده این فیلم ها شخصیت ظریف مردی شیک پوش و خوش برخورد را که بسیار بد شانس است را ، بازی کرد و با همین نقش به شهرتی جهانی دست یافت. تاثیر لندر بر کمدی های ((مک سنت)) __( Mack Sennett )__ و ((چارلی چاپلین)) تردید ناپذیر است.

~W:85% ~cs:3 {picture=macks.jpg width=210 height=185 align=right width=50 }
مهم ترین پایه گذار سینمای کمدی صامت در __آمریکا __، __مک سنت__ بود. __مک سنت__ که در بسیاری از فیلم هایی که ((دیوید وارک گریفیث |گریفیث)) برای ((پیشگامان سینمای آمریکا |کمپانی بیوگراف)) ساخته بود ، بازی کرده بود ، به دقت از __گریفیث__ فیلم سازی را آموخت. مک سنت بعد از مدتی کار برای کمپانی های مختلف ، سرانجام کمپانی خود را با همکاری چند تن دیگر ، به نام __کی استون فیلم ( Keystone Film Company )__ تاسیس کرد و در بین سال های __1913__ تا __1935__ ، هزاران فیلم کوتاه و بیش از صد فیلم بلند ساخت. مک سنت موفق شد یک گونه سینمایی برای خود خلق کند ، ((انواع کمدی |کمدی اسلپ استیک)). این گونه سینمایی از سیرک ، نمایش های کمدی ، پانتومیم ، فیلم های تعقیب و گریز کمدین فرانسوی ، یعنی __ماکس لندر __و ... مایه گرفته بود. مک سنت در این نوع کمدی ها ، جهانی پر هرج و مرج را خلق می کرد ، متشکل از پرتاب های خامه و شیرینی ، آویزان شدن از پرتگاه ها ، تقیب و گریز اتومبیل ها ، ضرب و شتم های پر سر و صدا و ... . فضایی که او خلق می کرد سرشار از تحرک بود و همه چیز در آن به شوخی گرفته می شد. این سبک کمدی با ظهور چهره های مطرح و نامداری چون __چارلی چاپلین__ ، ((باستر کیتن)) __( Buster Keaton )__ ، ((هری لنگدون)) __( Harry Langdon )__ و ((هرولد لوید)) __( Harold Lioyd )__ ، توسعه یافت. هر یک از این چهره ها شخصیتی خاص را از خود به نمایش گذاشتند و سینمای کمدی را بسیار ارتقاء دادند و به این ترتیب عصر طلایی کمدی شکل گرفت.
به این جهان آکنده از بی نظمی و سردرگمی ، قهرمان زن کمدی هم افزوده شد و خط داستانی فیلم ها را به سوی فیلم های عاشقانه کمدی کشاند. __پانتومیم__ به یک جزء اصلی سینمای کمدی بدل گشت و هر یک از این هنرمندان که در بالا اشاره شد ، از مهارت های بدنیشان برای خلق فضای شاد و کمیک ، سود جستند.

~W:85% ~cs:3 {picture=marx2.png width=210 height=190 align=left width=50 }
با ورود صدا به سینما ، سینمای کمدی دستخوش دگرگونی اساسی شد. کماکان شوخی تصویری وجود داشت ، اما شوخی های کلامی بعد تازه ای به سینمای کمدی بخشیده بود. برخی کمدین ها توانستند خود را با این تحول جدید وفق دهند و برخی نیز نتوانستند. در این میان ((لورل و هاردی)) __( Stan Laurel & Oliver Hardy )__ بسیار موفق بودند. اما شاید موفق ترین کمدین های این دوران ((برادران مارکس)) __(Marx Brothers )__ باشند. __برادران مارکس__ ، چهار کاراکتر بودند به نام های __هارپو __، __گرچو__ ، __زپو__ و __چیکو__ که فیلم های آنها علاوه بر برخورداری از صحنه های کمیک ناشی از هرج و مرج و بی نظمی ، سرشاز از دیالوگ های احمقانه و بی سر و ته و در عین حال بسیار طنز آمیز بود. از جمله فیلم های مطرح برادران مارکس می توان به ((سوپ اردک)) __( 1933- Duck Soup )__ و ((شبی در اپرا)) __( 1935- A Night at the Opera )__ اشاره کرد.

در دهه __1930__ نوع دیگری از کمدی نیز مطرح شد. این کمدی به آثار تئاتری شباهت داشت ، رئالیستی بود ، به مسائل روز اجتماعی می پرداخت ، ساختار نمایشی داشت و هوشمندانه بود. این کمدی ها به دیالوگ های طنز آمیز تکیه زیادی می کردند و از طرفی مورد علاقه تماشاگران هوشمندی بودند که به تازگی به سینما روی آورده بودند. از جمله این کمدی ها می توان به __درد سر در بهشت ( 1932- Trouble in Paradise )__ ، ساخته ((ارنست لوبیچ )) __( Ernst Lubitsch )__ ، __در یک شب اتفاق افتاد ( 1934- It Happened One Night )__ ، ساخته ((فرانک کاپرا)) ( Frank Capra ) و __بزرگ کردن بچه ( 1938- Bringing Up Baby )__ ، ساخته ((هاوارد هاکس)) __( Howard Hawsk )__ اشاره کرد.

در دهه __1940__ و به ویژه ، در سال های اوج جنگ جهانی دوم و سال های جنگ سرد ، دیگر جای زیادی برای کمدی و شوخ طبعی وجود نداشت. در اواخر دهه __1950__ و اوایل دهه __1960__ ، چند فیلم کمدی ساخته شدند ، ولی آشکارا نازل و بسیار سطحی بودند. در همین دوران ((بیلی وایلدر)) __( Billy Wilder ) __، فیلم ساز بزرگ و مطرح آمریکایی چند فیلم درخشان با مایه های کمیک ساخت که از میان آنها دو فیلم ، __بعضی ها داغش رو دوست دارند__ __( 1959- Some Like It Hot )__ و __آپارتمان ( 1960- Apartment )__ ، جزو بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما هستند. این دو فیلم __وایلدر__ ، بهره مند از نوع خاص طنزپردازی او بودند و اکنده از شوخی های کلامی درخشان.

~W:85% ~cs:3 {picture=Jerry1.jpg width=170 height=220 align=right width=50 }
دهه پنجاه همچنین ، شاهد ظهور ((جری لوئیس)) __( Jerry Lewis )__ بود. فیلم های اولیه __جری لوئیس__ ، آثاری پر تحرک بودند و یادآور فیلم های قدیمی کمدی. اوج فعالیت __جری لوئیس__ در دهه شصت و هفتاد بود.

به این ترتیب سینمای کمدی که شروعی قدرتمند و دوران اوج نسبتا طولانی را پشت سر گذاشت ، اما در ادامه رکود چشمگیری داشت. زیرا از طرفی تماشاگران دیگر روی خوش به کمدی های سبک نشان نمی دادند و خواهان عمق و ظرافت بیشتر در فیلم های کمدی بودند ، و از طرف دیگر ، ستاره های بزرگی در عرصه کمدی مانند سابق ظهور پیدا نکردند. همه این عوامل موجب شد که رویکرد جدیدی در عرصه کمدی را شاهد باشیم ، اینکه فیلم های این ژانر ، بیش از آنکه خنده دار باشند ، تلخ و درد آور بودند. این نوع کمدی را اصطلاحا ((انواع کمدی |کمدی سیاه ))می نامند. در جناح مثبت ، باید به فیلم های خوش بینانه ((مل بروکس)) __( Mel Brooks )__ اشاره کرد و در جناح مقابل به فیلم های ظریف و حساس ((وودی آلن)) __( Woody Allen )__. __وودی آلن__ موفق به خلق یک نوع کمدی خاص خود شد که آمیزه ای بود از ((انواع کمدی |هجو)) ، ((انواع کمدی |فارس)) و شوخی های کلامی و بهره مند از اندیشه ای خاص که نظام اجتماعی و سیاسی را زیر سوال می برد. در ضمن باید اشاره ای هم کرد به کمدی های هجو گونه ((استنلی کوبریک)) ، به ویژه فیلم ((دکتر استرنج لاو)) __( 1964- Dr. Strangelove )__ که هجویه ای بود بر جنگ طلبی سردمداران آمریکا و برخی آثار ((مایک نیکولز)) __( Mike Nichols )__ به ویژه فیلم ((کچ 22)) __( Catch -22 )__ ، که آن هم هجویه ای بود بر جنگ و اهداف پنهان در پشت آن.

در انتها باید گفت ، اگر چه سینمای کمدی دوران اوج خود را پشت سر گذاشته ، اما کماکان فیلم های درخشانی در این حوزه ساخته می شوند و همچنان چهره های مطرحی را در این عرصه شاهد هستیم که نوع خاص کمدی خود را عرضه می کنند ، چهره هایی همچون ((استیو مارتین)) __( Steve Martin )__ و ((جیم کری)) __( Jim Carry )__.
-نکته دیگری که باید گفت ، این است که امروزه ، در فیلم های کمدی سعی می شود بیش از آنکه بر روی شخصیت های کمدی تکیه داشته باشند بر موضوعات و محتوایی کمیک دست بگذارند. +نکته دیگری که باید گفت ، این است که امروزه ، در فیلم های کمدی سعی می شود بیش از آنکه بر روی شخصیت های کمدی تکیه داشته باشند بر موضوعات و محتوایی کمیک دست بگذارند.




@#18:__همچنین ببینید :__#@



~~brown:__•__~~ ((انواع کمدی))
   
   
   
   
   
   
   
 {FANCYTABLE} {FANCYTABLE}
   

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 جمعه 20 مرداد 1385 [22:03 ]   3   مهناز نظری      جاری 
 جمعه 20 مرداد 1385 [22:00 ]   2   مهناز نظری      v  c  d  s 
 جمعه 20 مرداد 1385 [21:58 ]   1   مهناز نظری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..