منو
 صفحه های تصادفی
طرز کار موتور موشکهای فضایی
برگزیدگان الهی از زبان پیامبر اکرم
همراه و همگام باپیامبر در قیامت
شکر الله
بحث کاربر:رحمت الله محرابی
فهرست عناوین ریاضی «V-Z»
محلول کلوئیدی
بکلومتازون استنشاقی
دستیابی به درجات عرش
آینه ای از جنس نور
 کاربر Online
694 کاربر online
تاریخچه ی: کاوش در متن برنامه ها

||V{maketoc}||
||__~~navy:@#13::: این مطلب از بخش آموزش وب‌سایت المپیاد کامپیوتر رشد،انتخاب شده که با فرمت pdf نیز در [http://olympiad.roshd.ir|وب‌سایت المپیاد رشد]موجود می‌باشد. برای مشاهده این موضوعات در وب‌سایت المپیاد، به آدرس [http://olympiad.roshd.ir/computercontentlist.html|فهرست مطالب کامپیوتر] مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با کلیک ((مطالب علمی سایت المپیاد رشد|اینجا))‌ ، با ویژگی‌های بخش آموزش این وب‌سایت آشنا شوید.:: #@~~__||
^@#16:
!کاوش در متن برنامه

{*وقتی حجم برنامه زیاد می شود جستجوی بخش خاص گاه بسیار دشوار است و حتی وقت گیر. از این رو در نظر گفتن چند نکته برای تسهیل این مساله می تواند مفید باشد.
اولاً تکنیک{TEX()} {Ctrl+Click} {TEX}است.در هر بخش متن برنامه که روی عبارتی در حین فشردن کلید{TEX()} {Ctrl} {TEX} کلیک کنید، نشانگر به محل تعریف عبارت در فایل مربوط منتقل می شود و این به آن معنی است که حتی اگر فایل را قبلاً نگشوده باشید باز شده و نشانگر به بخشی از فایل که تعریف عبارت در آن وجود دارد می رود مثلاً اگر روی متغیر خاصی کلیک کنید به محل تعریف متغیر در بخش {TEX()} {var} {TEX}منتقل می گردد و یا اگر همین کار را روی فراخوانی یک تابع انجام دهید به بخش تعریف تابع خواهید رفت.
برای حفظ این نکته این مصراع از مولوی را درنظر بگیرید:
به اصل خویش راجع گشت اشیا! {TEX()} {Ctrl+Click \ \rightarrow} {TEX}
مساله دوم جابجایی بین بیان وجود یک زیر برنامه و متن زیر برنامه است. منظور از بیانه همان بخش {TEX()} {Declaration} {TEX}در فایلهای کتابخانه ای است، با فشردن کلیدهای {TEX()} {Ctrl+Shift+\uparrow} {TEX} در بدنه زیر برنامه به بخش{TEX()} {Declaration} {TEX} و با فشردن{TEX()} {Ctrl+Shift+\downarrow} {TEX} در بخش{TEX()} {Declaration} {TEX} به محل بدنه تابع جابجا می شویم. این امکان در بسیاری موارد کمک شایان ذکری می کند.
مساله بعد چوب خط ها هستند. می توان در متن برنامه در مکانهای خاصی که مراجعه به آنها زیاد است چوب خط قرار داد و سپس به سرعت از هر جای برنامه به آنجا نقل مکان کرد. برای قرار دادن چوب خط در بخشی از برنامه کافیست در آن خط کلیک راست کرده و از منوی{TEX()} {toggleBookmer} {TEX} یکی را انتخاب کنید و برای رفتن به هر چوب خط باز هم کلیک راست کرده و از منوی{TEX()} {Go \ to \ Book \ mark} {TEX} یکی را انتخاب کنید. بجای این دو عمل می توان کلیدهای میانبر"{TEX()} {Ctrl+k;} {TEX}"وسپس شماره چوب خط " را برای قرار دادن و برداشتن چوب خط و میانبر " شماره {TEX()} {Ctrl+} {TEX} " را برای رفتن به چوب خط استفاده کرد.*}
---
! پیوند های خارجی
[http://Olympiad.roshd.ir/computer/content/pdf/0231.pdf]

#@^

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 16 آبان 1385 [09:32 ]   3   زینب معزی      جاری 
 سه شنبه 16 آبان 1385 [09:32 ]   2   زینب معزی      v  c  d  s 
 سه شنبه 16 آبان 1385 [09:31 ]   1   زینب معزی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..